Til dere med lite "pumpemelk"

Mamma til Theo

Forelsket i forumet
Registererer på flere forum at noen sliter med å få ut skikkelig med melk under pumping. (Og det kan være til tider stress å pumpe ene puppen mens en ammer)

Er bare å si til fastlegen at dere vil ha nesespray!
Jeg spurte om å få den, og han skrev den ut til meg uten å stille spørsmål. Du trenger ikke oppfylle visse "kriterier". Det eneste kriteriet er at du har født.

Den heter Syntocinon og koster 49 kr på resept.
Ett spray i nesa og SVUSJ så renner melka ut ;-)
Hadde ikke vært foruten :-D
(har kolikkbarn og da får jeg ikke ut melk under stress) Fra å pumpe 25-30 ml pumper jeg lett 150-200 ml per pupp på 5 minutter

Lykke til :-D

Genialt! Sliter ikke så mye med dette, men vet at jeg får ut mye mindre enn babyen. Får max 90 per pupp, enkelte ganger nede i 20, og han er alltid fornøyd med en, så må nødt for å være mer der. Takk for tipset :-)

Den har jeg brukt mye sa jeg ammet og pumpet. Må bare få tilføye at ved overforbruk altså mer enn en spray i nesen kan gi hodepine. Skjedde med meg, jeg klarte å lese "feil" dose (ammetåken).

Jeg har sprayen. Men merker igrunnen ikke forskjell.. Får 20-35ml etter 5-10minutter uansett. Og det er fra begge bryst!:/ Men har lite melk, så er nok litt derfor det ikke kommer så mye.

Den har jeg brukt mye sa jeg ammet og pumpet. Må bare få tilføye at ved overforbruk altså mer enn en spray i nesen kan gi hodepine. Skjedde med meg, jeg klarte å lese "feil" dose (ammetåken).

Hvor mye/ofte er egentlig overforbruk? Mange ganger brukte du den til dagen?

Hvor mye/ofte er egentlig overforbruk? Mange ganger brukte du den til dagen?

du kan bruke den for hver gang du pumper/ammer så det blir jo endel iløpet av dagen. Men jeg tok jo to spray istedenfor en. jeg fikk veldig hodepine av den. Hadde masse melk men en sugesvak baby (prematur). Du kan jo prøve å se forskjell med og uten sprayet. Viktig at du slapper av når du pumper eller så kommer det lite ut

Jeg fikk denne utlevert på barsel siden jeg har brystimlantat for å få komme i gang med amminga.
Kasta restene da vi var kommet godt i gang :(
Men kanskje jeg skulle prøve det ja ;)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Back
Topp