Til dere med katt

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Når er det innafor å fjerne kattedoen? Min store kattunge på 7 mnd elsker å være ute. Han kommer inn for mat og for å sove litt innimellom, men vil ellers bare være ute. Han holder seg rundt huset og kommer så fort jeg åpner døra og roper på han. Nå er jeg lei kattedoen, men det blir jo mange timer på natt da uten å komme seg på do.

Vi har kattedør og vår minste katt fikk lov til å gå ut når det ble vårlig ute fra han var ni måneder nå. Da satte vi bare utedoen på verandaen til den ble ekkel, da foretrakk han heller å finne steder å gå på do ute. Våre katter går inn og ut som de vil gjennom døgnet. Hvis jeg skulle stengt han inne på natta tror jeg kanskje det hadde vært nødvendig med kattedo. Må jo få mulighet til å gå på do

Vi har kattedør og vår minste katt fikk lov til å gå ut når det ble vårlig ute fra han var ni måneder nå. Da satte vi bare utedoen på verandaen til den ble ekkel, da foretrakk han heller å finne steder å gå på do ute. Våre katter går inn og ut som de vil gjennom døgnet. Hvis jeg skulle stengt han inne på natta tror jeg kanskje det hadde vært nødvendig med kattedo. Må jo få mulighet til å gå på do
Jeg tok bort kassa før i dag, men satte den på plass igjen. Tror ikke han klarer å holde seg i så mange timer enda. Vurderer å sette kattedør på verandadøren. Hadde vært veldig lettvint for han og oss å gå ut og inn som han vil hele døgnet.

Tror de færreste katteeiere som ikke har kattedør ut, fjerner kattedoen. Selv må jeg medgi at jeg synes det høres helt urimelig ut å frata katten muligheten til å gå på do i timevis i strekk. Katter og hunder er neppe like på dette området. Jeg ville som et minimum valgt å enten å ha kattedo, eller kattedør.

De fleste som jeg kjenner som har kattedør, har jeg sett at fortsatt har en do inne, bare at den da trenger å tømmes en god del sjeldnere. Tror det bl.a. handler om at de færreste katter trives bra med å være ute lenge i minusgrader, og vil ønske å oppholde seg mer inne i kalde perioder.

Det sagt, så forstår jeg godt at du gjerne skulle være foruten kattedo inne! :) Jeg har katter selv.

Last edited:
Tror de færreste katteeiere som ikke har kattedør ut, fjerner kattedoen. Selv må jeg medgi at jeg synes det høres helt urimelig ut å frata katten muligheten til å gå på do i timevis i strekk. Katter og hunder er neppe like på dette området. Jeg ville som et minimum valgt å enten å ha kattedo, eller kattedør.

De fleste som jeg kjenner som har kattedør, har jeg sett at fortsatt har en do inne, bare at den da trenger å tømmes en god del sjeldnere. Tror det bl.a. handler om at de færreste katter trives bra med å være ute lenge i minusgrader, og vil ønske å oppholde seg mer inne i kalde perioder.

Det sagt, så forstår jeg godt at du gjerne skulle være foruten kattedo inne! :) Jeg har katter selv.
Hadde ikke kattedo inne med forrige katt, men han var voksen da. Gikk bra det. Beholder doen inne enn så lenge, men håper han går mest ute på do. Han er så og si bare ute uansett. Døra låses rundt 21-22 på kvelden og da må han være inne.

Her har kattene do inne, men den er sjelden i bruk. Tenker det er greit at de har ett alternativ om natten, eller dersom de er inne mens vi er på jobb. Kjedelig om de gjør fra seg i senger e.l. hvis det skulle knipe:p

Vokste opp med katt som var inne på natt, og vi hadde aldri kattedo. Så det er nok ikke uvanlig. Men jeg liker tanken på at kattene kan gå ut på natta hvis de trenger å tisse eller bæsje

Her har kattene do inne, men den er sjelden i bruk. Tenker det er greit at de har ett alternativ om natten, eller dersom de er inne mens vi er på jobb. Kjedelig om de gjør fra seg i senger e.l. hvis det skulle knipe:p
Ikke kult hvis det havner i sofaen:P

Synes sånt kommer så an på katten, kan godt hende det kan fjernes hos dere; hvis han likevel er på do ute, og nesten ikke bruker kassen, men det ER jo kjedelig med tiss overalt hvis han ikke er klar :P

Her må vi tydeligvis ha kattedo uansett, i alle fall mens det enda er snø ute (så, altså , noen måneder til), fordi hun på 12 år nekter gå ut plutselig :P
Har ikke vært noe problem tidligere år, men begynner vel å bli gammel.
Vi har luke, så alle kattene kommer seg inn/ut selv.

Synes sånt kommer så an på katten, kan godt hende det kan fjernes hos dere; hvis han likevel er på do ute, og nesten ikke bruker kassen, men det ER jo kjedelig med tiss overalt hvis han ikke er klar :p

Her må vi tydeligvis ha kattedo uansett, i alle fall mens det enda er snø ute (så, altså , noen måneder til), fordi hun på 12 år nekter gå ut plutselig :p
Har ikke vært noe problem tidligere år, men begynner vel å bli gammel.
Vi har luke, så alle kattene kommer seg inn/ut selv.
Beholder nok kassa en stund til, så får jeg se når han er voksen:) Han gjøre nok fra seg ute, men bruker fortsatt kassa, så tør ikke ta sjansen enda.

Beholder nok kassa en stund til, så får jeg se når han er voksen:) Han gjøre nok fra seg ute, men bruker fortsatt kassa, så tør ikke ta sjansen enda.

Sikkert lurt :D

Når er det innafor å fjerne kattedoen? Min store kattunge på 7 mnd elsker å være ute. Han kommer inn for mat og for å sove litt innimellom, men vil ellers bare være ute. Han holder seg rundt huset og kommer så fort jeg åpner døra og roper på han. Nå er jeg lei kattedoen, men det blir jo mange timer på natt da uten å komme seg på do.
Her kommer våre på lik alder INN for å bruke kattedoen, så den er herved flyttet ut. Og nå bruker de katteluka hele gjengen, så går helt fint. Hadde vi ikke hatt katteluka hadde vi nok uansett kvittet oss med den når det ble mindre innhold i kattedoen og vi så at de klarte seg uten den :)

Back
Topp