Til dere med junibaby og barn fra før

LilleMulte

Andre møte med forumet
Etter en vinterbaby sist tenkte jeg at sommerbaby kom til å bli veldig bra. Nå sitter jeg her og føler at denne sommeren blir så amputert. Baby skal jo ikke ha sol på seg og jeg tenker heller ikke at det er noe høydare å ligge i vognen når det er 25 grader ute. Samtidig har vi et barn på 3 år som jeg ønsker skal få dra på litt utflukter i ferien sin selv om vi ikke har planlagt å reise noen plass i sommer. Så hva gjør dere som har barn fra før av? Sender dere partner avgårde med de andre barna eller er det noen muligheter her som jeg ikke har sett? Det eldste barnet vil jo så gjerne at vi skal være med. :)
 
Sniker fra juli (blir jo amputert sommer her også, siden jeg ikke har kunnet dra noe sted før termin heller)...
Her har mine eldre barn en annen far de kan henge litt med, da; som har tatt dem med bort litt..
Men for hun som er under 2 år, og ikke har samme pappaen, så har det vært MYE trasking rundt inne med mammaen..

Her er jo besteforeldre gull.. ellers er hun jo veldig fornøyd med å holde på med ting i hagen (f.eks trampolinen og sånn babybasseng). Nå bor jeg langt nord, så blir nok overkommelig i skyggen når baby endelig melder ankomst.. men tenker det går an å gjøre noe innendørs utflukt også.. når renselsen er over, kan man jo gå i basseng med de små.. evt noe lekeland av noe slag? Da har de jo gjerne sitteplasser til hun som må amme hver andre - tredje time, og pappaen kan løpe rundt med storesøsken?
Spørs jo veldig på tilbudet hvor dere bor, da.

Sommertermin er faktisk helt pyton :bag: :bag: Andre gangen jeg utsetter meg selv for sommertermin, og man kan jo ikke gjøre noen ting.. :p synes forsåvidt det var kjedelig å bikke høygravid om sommeren også, som jeg gjorde med oktobertermin.. :bag: Lyst på barn mellom januar og mai neste gang :hilarious:
 
Sniker :).
Med juli 21 babyen vår var vi på stranda når hun var litt over 1 uke gammel :).
Vi hadde med et teppe/håndkle vi la henne på med parasoll over , hun lå i kun bleia + bleie og t skjorte body :). Så hun lå å kosa seg under parasollen mens storesøstrene og pappaen badet :).
Vi sjekket henne ofte om hun var passe varm :).

Evt Finn en Strand med litt skygge så babyen kan ligge i vogna :)
 
Vi var på stranden i dag, en på to og et halvt og en på fire uker. Min første er også vinterbaby, så vi må prøve oss frem! Har ikke lyst til å sitte inne, så vi finner løsninger tenker jeg. I dag hadde vi med UV-telt og en vifte som er drevet av et lite solcellepanel (kjøpt på TGR). Finnes mange typer som enten går på batteri eller drives av powerbank, vet Clas Ohlson blant annet har et utvalg. Baby koste seg inni teltet og sov godt, der var det skygge og svalt. Ved amming dekket jeg henne til, men skulle gjerne hatt en parasoll for å få full skygge. Eller et større UV-telt/vanlig telt, det funker nok også. Pop up telt er genialt og verdt å kjøpe. Da kan både store og små få et avbrekk fra solen ved behov ☺️
 
Takk for gode forslag. :)
Vi har et UV-telt, men det er ikke så stort. Jeg klarer vel så vidt å skvise meg inn der. Synes dog at det ble veldig varmt inni UV-teltet når første var liten. Men kunne jo absolutt være verdt et forsøk! Skal sjekke ut en sånn vifte med solcellepanel.

Ellers har vi også tenkt på type svømmehall eller lekeland, men det føler jeg er mest aktuelt på dager med dårlig vær.
Ønsker veldig å kunne dra noen turer på stranden, så får kikke litt på det teltet vårt igjen! :)
 
Vi brukte skyggen hyppig husker jeg. Var det ikke skygge, så lagde vi.
Her i UV telt fra biltema. Ble ikke spesielt varmt, da det er stor åpning i front og god plass til meg også. Der kunne vi ligge og kose oss. Kunne også legge pledd på bakken foran åpningen og fortsatt ha skygge, hvis det mot formodning skulle bli varmt for den lille inni. Ellers brukte vi vogna litt, men mine er mest glad i nærkontakt altså :laughing002
 

Vedlegg

  • IMG_20230708_202800.jpg
    IMG_20230708_202800.jpg
    3,6 MB · Visninger: 52
Har en på 3 år og en på litt over en uke, vært på lekeplass en gang, og tenkt oss på stranda snart med UV-telt til minste :) I tillegg tar vi en tur til Lillehammer, skal på barnas gård, ligge på hotell like ved en natt før det blir Hunderfossen dagen etter, satser på at det går bra :angelic:
 
vi har vært på badeplasser med vår flere ganger. Hun er en måned i dag. Har med teppe til å sitte på, en vognvifte (fra jollyroom), og åpner alle luftelukene på vogna. Hun ligger gjerne i en kortermet body oppå vognposen bare, og har ikke bli klam eller overoppheta. I går hadde vi glemt Ub-teltet, så da klikket vi av bag-delen på vogna og satte på bakken – så lå jhun og pludra i den :)
 
Her har vi en 3-åring fra før og har byttet mellom at far har tatt henne med ut på lekeplasser og at vi alle har dratt ut. Her er babyen foreløpig veldig komfortabel i både vogn og bæresjal/sele, så vi har kunnet ta han med på det meste egentlig. På badeplass i vogn/uv-telt, utendørs badeland, gåturer med storesøster på sykkel eller i en annen vogn, museum, besøksgård, lekeplasser. På de varmeste dagene har vi ikke tatt baby med ut. Og skal sies at det har blitt litt mer skjerm enn vi egentlig ønsker disse ukene.. men tenker at det er helt greit til at vi har kommet inn i nye rutiner. Men er hakket mer krevende å komme seg ut døra med to ja…!
 
Back
Topp