Til dere med jenter - når klippet dere håret for første gang?

Jeg husker ikke hvor gammel hun var første gangen, litt over to kanskje? Hun ble jo født med en del hår, men var omtrent skallet som ettåring. Da det vokste ut var det mye lengre rundt ørene, så den første stussen bestod av å jevne ut det lange ørehåret og forme det litt rundt fjeset. Fort gjort. :p

Andre gangen klippet vi det til hakelengde omtrent, hun kler veldig godt sånn "bob". Tror hun var tre da. Det ble bare klippet rett av, men legger seg så fint på henne. Slik har vi klippet henne to ganger. Siste gangen var nå i sommer, da prøvde hun å klippe det opp litt, det er jeg så misfornøyd med. Må klippe på nytt til jul fordi frisyren allerede har vokst ut og nå ser det bare rart ut. Eller, rart så det ut hele tiden.

Vi stusset tuppene her om dagen, og ho er 4 år :p Og ho har hår ned til rumpa :-)

Jentungen sitt hår vokser veldig seint, så ho var over 4 1/2 år før vi klipte.. Gjekk då til frisøren, som sa at "eg gir dokker litt rabatt, for det var jo ikkje så mye å klippe her". Stussa litt i nakken berre. Hadde lang lugg då, og måtte ha stikk eller klemme i luggen frå ho var rundt 2 år.

No har ho pannelugg, så då må vi klippe "ofte", så den ikkje blir for lang.

hun har ganske mye hår og krøller så vi har ikke klippet det enda, hun er da 18 mnd og vi kommer nok ikke til å klippe med det første heller

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Husker ikke helt når d var, men da stussa vi bare lugg..

Jeg klipte luggen til lillejenta på litt over 1 år forrige uke. Det så så slitsomt ut å ha håret i øya hele tiden, og klyper og spenner blir bare revet ut av henne og storebror. Tror det blir en god stund til hun blir tatt med til frisør :)

Klippet tuppene hennes selv da hun var to år. Var hos frisør først nå i sommer, han klippet og formet sveisen litt.

Ho var ca 4 mnd. Hadde lang hockey som måtte vekk.
Er nå snart 1 år og har langt tykt hår :D

Appen vel ;)

Minstemor måtte få luggen klipt da hun var litt over 3 'mdr. Til frisør første gang rett før ettårsdag. Nå har hun nettop fyllt to og har vært til frisør til sammen 4 ganger. Håret vokser i alle retninger og mye. Hun har krøller og er urolig. Har ikke sjans til å gjøre det selv.

Storebror derimot var 2 år og 2 md første gang han fikk møte saksa. Storesøster var ca 1 år da jeg skamklipte henne :-s

Snart to år her og vi har ikke klippet håret hennes enda

Sent from my iPhone using BV Forum

Rundt 2 år når eg stussa tuppane første gang. Skal snart stussa det igjen, men trenger ikkje gjera noke meir foreløpig.

2 år og 3 mnd trur eg, stussa så vidt i luggen, rundt øyrene og i nakken, høyres mykje ut, men blei vel ca 30 hårstrå tesammen :p
E ca 1 år si, så e på tide med ein klipp, prøva å forma litt frisyre :)

rundt to år, vi tok noen mm bak i nakken bare for at det så mest ut som hun hadde rottehale:p minste er 1,5 og gar ikke klipt seg enda.

For noen mnd siden, og nå er ho 2. år :P Har/hadde ikke sånn kjempe langt hår, men ho er så hårsår at det er helt umulig å ha langt hår.. Ho har hår helt ned til nakken, og lenger enn det kan ho ikke ha. Da blir alt en kamp; børsting, vasking, føning osv.

Jeg bare stusser det, har ikke nok hår til å lage en frisyre :P

Her er det knapt hår å.klippe :p
Frøkna er 17 mnd ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Stussa litt når hun var ett år...mest for å få bort siste rest av babyfjonene :) Fikk hår sent så var ikke så mye å ta av :P Klippa til litt frisyre når hun var mellom 1 1/2 og 2 år...da hadde håret virkelig begynt å gro med masse krøller og tykt, så trengtes :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp