Til dere med flere barn

Belle85

Flørter med forumet
Finnes det en "uskreven regel" på hva søsken ikke skal/bør arve fra hverandre? Hvor satte dere grensen?

Jeg kjøper ihvertfall ny madrass, nye flasker og slike ting, og ny bilstol (vår er 4 år gammel).

Sko og madrass, ja. Vi har også noen klær etter eldstemann som er litt spesielle, de kommer ikke neste til å bruke.

jeg lar ikke smukker og flaskesmukker brukes opp igjen.. ellers arves det meste her, så lenge de er søsken :)

madrasser og sko.
har noen smokker igjen, men gir ikke dem til småen.
kjøper nytt det som er gammelt. det meste er kastet/gitt bort fra før av.
truser og sokker ville jeg heller aldri arvet mellom dem.

Her arves alt her, skjønner ikke helt hvorfor ikke de kan arve madrass av hverandre? Er jo bare en lett liten bylt som har lagt i f.eks voggemadrassen i 3 mnd og grindsenga som 3-åringen min er ferdig med brukte han frem til han var 12 kg og det er en god og dyr madrass så det er klart lillesøster skal få arve den. Bare å lufte den og evt vaske overmadrassen hvis den har det.

Men sko er vel sånn at barn ikke bør arve hvis de er godt brukt pga det kan føre til feilstillinger på beina deres..tror jeg vil se litt an hvor godt brukt de er...

Her arves tøybleier og truser og alt sammen...finnes ikke noen bakterier eller lumskheter etter at sånt er vasket på 60 grader..

signerer den. og så koster jo ikke disse første madrassene all verden heller. Madrassen til vuggen koster 199kr. Eneste som passer, så er beste du får tak i og.

Sko som er godt brukt, ellers er alle smukker kastet, så det blir kjøpt uansett :) er ikke helt sikker på hva jeg kommer til og beholde og ikke. Vi får se, liker veldig godt å kjøpe nytt ;)

Her arves det meste bortsett fra madrass + overmadrass, sko (støvler kan arves), smokker og flaskesmokker. Undertøy kan arves, vasker det jo på 60 grader:-) 

madrass, sko, truser og tutter. Flaskene er liksom nettopp brukt, og bpa frie, så det gidder jeg ikke å kjøpe nytt. Ellers har vi bilstoler, vogn etc etc. Om det mot alle odds skulle være en jente i magen, sp skal hun stammer få slippe å arve klær etter to storebrødre. Minsten her i huset har fått minimalt. Har alt

Chuma skrev:
Her er det som skrives om madrasser:

http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet

Så er madrassen lite slitt så kan man jo vurdere det. Synes selv det er en liten investering for den ekstra tryggheten, så jeg kjøper ny.

Kopierer fra den linken din;

Det er enda mindre risiko i å bruke en madrass om igjen dersom den er brukt av bare ett søsken og den ikke er slitt, myk eller skitten! Da trenger man ikke ny madrass!
Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt.

Så for min del som har en sønn som så vidt har brukt den madrassen i sprinkelsenga, siden han sov i vugga de første mnd kommer jeg ikke til å bruke. Også har jeg brukt mer enn 199,- på madrassen hans. Denne kosta 5 ganger mer, minst! Ville han skulle ha den beste madrassen på markedet:) Den er så god at jeg vil ligge på den om jeg hadde hatt plass;)

Back
Topp