Til dere med barnehagebarn:

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har ei som begynte i barnehagen i januar og er derfor helt fersk på dette og har i den anledning noen spørsmål etter et litt forvirrende Googlesøk:
1.Er det vanlig å gi sommergave til de ansatte når barnet skal fortsette i barnehagen etter sommerferien?
Hvis ja: En til hver på avdelingen eller kun til primærkontakten? I år er det vel ikke heldig å gi en felles spiselig gave pga smittevern.
2. Hva gir dere i gave/gaver?
3. Hvis noen jobber i barnehage: Hva setter du pris på å få i gave av barna/foreldrene?

Håper noen vil dele sine erfaringer:smiley-angelic001:)

Jeg kan svare både som mor og ansatt ☺️

Dette er veldig individuelt, men vil nok ikke si det er normen å gi gaver, spesielt ikke hvert år i alle fall. Vi som jobber i barnehage (kan vel kanskje bare snakke for meg selv, haha) forventer det absolutt ikke.

Det som har vært gjenganger hos oss er at vi av og til har vært kjempe heldige å fått en oppmerksomhet når barna flytter avdeling (fra små til stor), fra de som slutter (flytting), og fra de som begynner på skolen. Juletider er også typisk å gå en oppmerksomhet. Allikevel er nok ikke dette normen, noen år er det foreldre som elsker å gi oppmerksomheter, andre år trenger det ikke å være noe ☺️
Det som ofte er i oppmerksomheten er gjerne kort/ord fra barna til personalet. Det er så hyggelig. Ellers mye spiselig (sjokolade, frukt, konfekt osv.) og blomster.
Jeg selv har opplevd å personlig få, men ofte er det spiselige ting som man kan dele med hele avdelingen eller sette frem på pauserommet.
Noen har også gitt avdelingen puslespill, spill, bøker, maling og annet som hele avdelinga inkludert barna kan bruke, og det er jo helt supert!! Spesielt ettersom mange barnehager har dårlig råd og stramt budsjett som må brukes på nok hender og vikarer istedenfor oppgradering av materialer.

Ellers har vi selv ikke gitt noe til barnehagen storesøster går i, men det blir nok en liten oppmerksomhet når hun slutter for å begynne på skolen neste sommer ☺️

Vi har gitt gave to ganger til de ansatte i barnehagen, og dette var kun i forbindelse med bytte av barnehage og bytte avdeling. Begge gangene valgte vi å gi noe spiselig til de ansatte også kjøpte vi en liten ting (bok, leke osv) til avdelingen. Når vi byttet barnehage fikk også gutten lov til å ha med is å dele ut til barna :)

Støtter også den over med at det ikke virker som de ansatte forventer dette. Og i de barnehagene jeg har vært borti har ofte de ansatte fått en blomst eller en liten oppmerksomhet gjennom FAU eller lignende som på en måte blir en sommergave fra barna :)

Hei, i vår bhg er dette heller ikke så vanlig, men sitter i FAU på barnehagen og det har gjerne blitt gitt en «felles» hilsen fra foreldre og barn på sommeravslutning tidligere.

Kan svare som både ansatt og mamma

Som ansatt forventer vi ikke å få noe, men syns det er veldig koselig å få en liten oppmerksomhet. Som Barnehagelæreren sier er det veldig forskjellig hva foreldre lager istand. Som oftes er det gjerne en fruktkurv/snopekurv til hele personalet.
Selv har jeg fått påskeegg, julekuler, blomster, kopp og bilde.

Som mor har vi gitt litt julegodt til jul og en liten oppmerksomhet til sommeren til hver av personalet på avdelingen og en liten sommergave til avdelingen (i fjor ble det glass med sugerør og iste til de ansatte og såpeboblemaskin til avdelingen)- må finne på en liten ting før sommerferien i år også :)

Som mamma har jeg gitt gave om sommeren fordi personalet har strekt seg langt for å tilrettelegge for storebror. Ikke gitt noen egen gave fra lillesøster. FAU gir sommergave fra alle foreldre.

Har ei som begynte i barnehagen i januar og er derfor helt fersk på dette og har i den anledning noen spørsmål etter et litt forvirrende Googlesøk:
1.Er det vanlig å gi sommergave til de ansatte når barnet skal fortsette i barnehagen etter sommerferien?
Hvis ja: En til hver på avdelingen eller kun til primærkontakten? I år er det vel ikke heldig å gi en felles spiselig gave pga smittevern.
3. Hvis noen jobber i barnehage: Hva setter du pris på å få i gave av barna/foreldrene?

1. Nei.
2. Evt en kopp med noe godis i, et kort barnet har tegnet /malt, et spill eller bok til avdelingen.
3. Tegning/kort med noen personlige ord.

Antar du ikke har vært på første foreldremøte mtp covid osv?
Bhg pleier å ha en foreldrekontakt så prøv å finn ut hvem det er og spør.
Her vippser alle 200kr og foreldrekontakter ordner felles oppmerksomhet til alle ansatte til jul og sommer :) så finn ut hva det er tradisjon for i deres barnehage.
Jeg kommer til å lage et kort til de 3 som jobber på småbarn før sommeren, og tenker at det er nok :)

Back
Topp