Til dere litt mer bereiste?

maysy

Betatt av forumet
Hei lurer litt rundt det å reise til syden som gravid, har jo hørt alt det der med unngå isbiter, salat, gjennomstekt mat osv.... men frokosten^^ er skinke bra å spise for meg ?(ikke spekemat-skinke) og vanlig gulost, er den av pasteurisert melk?

Yogurt er vel vanlig på en del hoteller? Hvordan er den/ melka der nede for min del?

Vil gjerne vite nå før vi reiser, for blir litt kjedelig om jeg spiser kun syltetøy på skiva, evt eggerøre...

Det kommer nok litt ann på hvilket land du reiser til. Jeg ville sjekket litt rundt med hvordan matstandard de har i det landet. i Hellas feks. ville jeg ikke spist melkeprodukter eller egg i det hele tatt.
Ang isibiter behøver du kun å holde deg unna dette om det er et land du ikke skal drikke springvann fra. samme med salat, -om det var på en grei restaurant, ville dobbel sjekke at de hadde vasket salaten godt.(gjør jeg forsåvidt her hjemme også:-)
Kylling ville jeg ikke spist i det hele tatt.

Så lenge maten er godt varmebehandlet er det ikke fare for toxplasmose eller listeria.
vasket frukt kan du jo spise, og feks. ta med deg småpakker med leverpostei,makrell i tomat++

Også viktig å huske på at det ikke er bra for fosteret om du blir for varm..

det er spania, syltetøy skal vel kunne gå bra... og eggerøre?.... men er vanlig ost pasteurisert der?

ja blir ganske rolig i år, og klar beskjed fra samboern min her om å kjøpe hatt, og drikke mye vann. 

det med salat, is, osv vet jeg, men hva med yoghurt?

Back
Topp