Til dere gravide

~Kathrine~

Forumet er livet
Hvilken vitaminer, tilskudd eller andre ting tar dere eller er blitt anbefalt?

Har glemt alt som har med graviditet å gjøre, ÅJDA! Men det er jo 10 år siden sist så...hehe!

Kathrine

jeg tok gravitamin de 3 første mnd, får kjøpe det på apoteket, den innholder folat alt det vi trenger og den har tatt med vanlig kost i beregningene.
omega3 har jeg tatt gjennom hele svangerskapet også har jeg begynt med magnesium pga kramper i leggene.

Jeg elsker brokkoli, der er det mye B-vitaminer, men ja jeg skal ta ekstra med folat nå! Har ikke gjort det enda, men skal springe til apoteket...hihi!

Tar åsså mulitvitaminer.

Takk for svar [:D]

jeg tar multivitaminer....da får jeg i meg folat å hele sulamitten[:D]

ja det var lurt, så på mine multi greier nå [8|] var ikke folat der...så da er det apoteket neste!

men vist du alike vel ska ut å handle kan du jo svippe innom en helsekost,å kjøpe vitaminer for gravide.så er du helt sikker på å få i deg det som trengs.[;)]

Jupp...tenkte å gjøre det [;)]

Gravitatamin, i tablett kvar dag i 3 måneder. Det bruker eg.

Jeg tar multivitamin og folsyre...[:)]

Tar ikke en eneste vitamin jeg.. Burde kanskje ha gjort det, men synes det er viktigere å ha et riktig balansert kosthold..

det er viktig å ta multivitaminer og omega 3 gjennom hele graviditeten. du kan godt spe på med ekstra c-vitaminer - i tillegg til å holde unna begynnende urinveisinfeksjon(som er vanlig v/graviditet), vil det lette fødselen (iflg. legen min).

folat/folin er lurt å ta en stund før man blir gravid,samt de 3 første månedene av graviditeten.

kalsium er også viktig, ta gjerne kalsium sammen med magnesium(som vil hjelpe mot leggkramper)!kasium&magnesium kommer gjerne i samme tablett!

mot candida/soppinfeksjon kan det faktisk lønne seg å ta biodolphilus/acidolphilus = melkesyrebakterier (som lever i tarmen) -> dette kan forebygge mot sopp nedentil faktisk!

hmm...det er det jeg tar - og graviditeten min har gått så og si smertefritt...kanskje får jeg møte min lille sønn ansikt til ansikt inatt????? wohoo

Jeg tar tran med omega3 og multivitaminer uten A+D vitamin, for det er i tranen.
Også tar jeg jerntabletter.

Back
Topp