Til dere gravide=)

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Bare lurer siden dette er for de fleste nr 2? Og kanskje 3?
har ikke helt tellingen

Men hvordan har svangersakapet vært hittil i forhold til tidligere?

Og ihht vektøkningen? Gått opp likt, mindre eller mer?

Bare ren
nysgjerrighet=)

masse lykke til videre <3

ganske likt, bortsett fra at jeg sliter mye mer med bekken ogrygg denne gang.. i tillegg er jeg veeeldig sliten - men det er stor forskjell på å kun måtte ta hensyn til seg selv, kontra det å ha hus, mann og barn ved siden av...

Forrige svangerskap var veldig annerledes for meg, en av grunnene kan være at legen min leste ultralydbildet mitt opp/ned så jeg måtte ligge på sofaen i nesten 3 mndr mot slutten, noe som gjorde at jeg ble ganske tjokkis og fikk bekkenlåsning når jeg endelig kunne reise meg... 
Denne gangen har jeg ikke gått så mye opp i vekt, halsbrannen er under kontroll og jeg er i 100% jobb (bank i bordet) Men magen min er mye større enn da jeg var kommet like langt sist... Tror hun blir stor...
Det var gutt forrige gang, jente denne gangen 

Ventar nr 3 no, og ditta sv.skapet har vore mykje tyngre enn dei to andre... (dei er no 6 og 4år)
Dinna gangen føle eg at eg har alle mulige plager, som bekkenløysing, ekstrem kvalme, halsbrann, sure oppstøt..

Gjekk opp 13kg med nr 1, 10kg med nr 2, og so langt i ditta sv.skapet har eg lagt på meg 2,5kg..

Jeg bærer på nr 2 og jeg er mye mer sliten enn med nr 1, mest pga det som Dollface sier, jeg må jo være en fungerende mamma i tillegg :-)
Jeg kjenner det mer i bekkenet, men har lært meg hvor mye jeg tåler omtrent. Og så har jeg gått opp flere kg men det er fordi jeg hadde sv.diabetes sist gang og gikk NED i vekt fordi jeg måtte på så streng kostholdsregulering. Den gang var det vinter. Nå er det sommer og saftisene roper høyere enn fornuften :-(

Ellers så er egentlig den største forskjellen at morkaken som var foran sist nå ligger bak slik at jeg kjenner så utrolig mye mer av bevegelsene der inni! Jeg kan jo omtrent kile lillesøster under føttene til tider :-)

Er tyngre med nr 2..

Jeg la på meg 16 kg m førstemann, men har bare gått opp 6-7 kg nå med nr 2.

Har hattt mange tilleggsplager .. bronkitt, halsbetennels eog bihulebetennelse..i TILEGG til vondere kynnere og bekkenplager og dårlig matlyst.

for ikke å snakke om den travle  2 åringen min og et hus som må holdes istand

husker ikke helt jeg nogenlunde likt egentlig, bortsett fra at jeg var kvalm med førstemann lenger! Har vært kvalm nå også, men gikk fortere over..Denne gangen har jeg mer vondt i kroppen og hodet, og føler meg generelt mer sliten.. men det kan ha noe med at jeg har en aktiv 4,5 åring fra før da

Gravid med nr 2 nå. Hadde ikke noen som helst plager sist, og ikke hatt noen spesielle plager denne gangen heller, bortsett fra lite energi, sover dårlig og er ekstremt sliten (men som de sier over her: stor forskjell på å kunne slappe av når en trenger det som jeg kunne med nr 1, kontra å ha en aktiv 2 åring og hus i tillegg....).Når det gjelder vekt så gikk jeg opp rundt 22 kg sist, denne gangen har jeg gått opp ca 16 kg, og termin er om 5 dager....

nr 3.. ganske likt som med nr 2.. Gutter begge gangene.. 

Ikke lagt på meg noe hittil og forsatt under vekten jeg var da jeg ble gravid! =) 

Gikk opp 5 kg sist og håper på det samme nå.. (la på meg 26 kg første gang som jeg aldri mistet! :P) 

Inntil for ei veka sidan, så var formen mykje bedre enn sist, men no har kvalmen sneket seg på, og bekkenløsningen e vond allerede, pluss at det er STOOOR forskjell på å vera aleina, og å ha ein 2-åring springande rundt. Tippar resten av svangerskapet blir mykje tyngre enn sist :-(

Jeg er mye mer sliten nå med nr 2 enn med første. Svangerskapsplagene er stort sett likt, bortsett fra at bekkenet og ryggen er et helvete nå i forhold til sist når det bare kom på slutten. Men har hatt det sånn siden frøkna var 6mnd gammel da....
Ang vektøkningen så har jeg lagt på meg 1kg til nå og er 20 uker på tirsdag. Sist gang så hadde jeg vel lagt på meg 6 eller 7kg på samme tid.

Med nr 1 var det et fint og lett svangerskap, eneste jeg sleit med var sure oppstøt og hyperemesis til uke 18! Gikk opp 15 kg!

Med nr 2 var en helt annen opplevelse. Hyperemesis denne gangen til uke 18 og, men i tillegg til den bekkenløsning, magesmerter, sure oppstøt, svimmelhet og generelt veldig sliten. Gikk opp 9 kg.

Denne gangen hadde jeg hyperemesis til uke 13-14, bekkenløsning, litt sure oppstøt, sinnsykt trøtt, men ellers i fiiin form

Det er myretyngre enn sist.  Men så var utgangspuktet mitt 10 kg tyngre enn sist også da..... tror jeg har lagt på meg ca likt, sist gang var det 12 kg tilsammen.

Back
Topp