Til dere full ammere:)

LillTrille

Glad i forumet
I det siste føler jeg puppa ikke fyller seg opp like mye som før.. Holder jeg på å miste melka, eller har produksjonen bare tilpasset seg Lillegutts behov?
Han virker jo mett og blid, og vil ikke ha mat mere enn 3 hver time..

Noen andre som har opplev dette?

Ja, føler i grunn det samme. Men hun gulper endel og legger bra på seg. Så tror det er mer enn nok. Er morsmelkgiver i tillegg og blir rundt 800ml pr.døgn ditt å, men føles ikke så "sprengt" :-)

Har samme følelse, men det merkes ikke på vekten, humøret eller noe annet. Misstenker at hun bare spiser mer jevnt. I natt bestemte hun seg for å sove over ett skift, da kom sprengen tilbake. Så kanskje kroppen har funnet den riktige balansen?

Jeg har det akuratt på samme måte! Har bekymret meg litt for at gutten vår ikke får det han skal siden puppene virker litt halv-fulle når han skal til å spise.. I begynnelsen følte jeg at puppene nesten var fulle hele tiden! Men det er som dere sier, når baby virker fornøyd (og øker i vekt) så er det ganske sikkert nok melk :) jeg føler jeg har mer melk i høyre enn venstre bryst, noen andre som har det sånn??

Helt naturlig det ja, melka er der den, men overproduksjonen har avtatt:) Føles herlig å endelig kunne være uten våte ammeinnlegg!!! ;)

gutt2012 skrev:
Jeg har det akuratt på samme måte! Har bekymret meg litt for at gutten vår ikke får det han skal siden puppene virker litt halv-fulle når han skal til å spise.. I begynnelsen følte jeg at puppene nesten var fulle hele tiden! Men det er som dere sier, når baby virker fornøyd (og øker i vekt) så er det ganske sikkert nok melk :) jeg føler jeg har mer melk i høyre enn venstre bryst, noen andre som har det sånn??

Jeg syns det er deilig jeg.. slippe å pumpe meg fordi hun ikke har spist noe særlig på natta osv.. Ja je gha rogså hatt det slik at det er faktisk er mer i den ene puppen enn den andre, det har fyllt seg opp raskere. men må bare fortstte å gi på annenhver pupp så stabiliserer deg seg

Linus09 skrev:
Ja, føler i grunn det samme. Men hun gulper endel og legger bra på seg. Så tror det er mer enn nok. Er morsmelkgiver i tillegg og blir rundt 800ml pr.døgn ditt å, men føles ikke så "sprengt" :-)

Ut av tråden litt... Hvor mange ganger pumper du om dagen til nyfødtposten? Syns det var så mye du fikk ut, men det kommer jo an på hvor mange ganger du pumper selvfølgelig.

TS: Jeg tror absolutt det bare er melka som stabiliserer seg, så lenge bebisen din er fornøyd er alt bra. Bare ikke begynn med nan fordi du tror han får for lite.

Jeg har også en pupp som har mer melk, min venstre da. Og den blir fyllt opp mye raskere, og lekker alltid masse når jeg ammer med den andre.

Back
Topp