Til dere frisører *Hårfarge*

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Hadde farget brunt hår,og avfarget håret mitt hos frisøren for en måneds tid siden.
Det ble ganske oransjet,og dette betalte jeg 1800 kr for! Kjipt!
Har lyst til å få vekk det oransje i håret,men vil det gå bort,hvis jeg bleker håret en gang til?
Trodde ikke jeg hadde noe rødt i håret jeg.............
Sølvshampoo hjelper heller ikke.

Hadde farget brunt hår,og avfarget håret mitt hos frisøren for en måneds tid siden.
Det ble ganske oransje,og dette betalte jeg 1800 kr for! Kjipt!
Har lyst til å få vekk det oransje i håret,men vil det gå bort,hvis jeg bleker håret en gang til?

Hei :) nå er ikle jeg frisør men jeg svarer da jeg har vært i samme situasjon.

Sølvshampoo eller lillashampoo fjerner mye Av gult og orange farge i blondt hår. :) fås kjøpt hos frisøren og på vita :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så nå at sølvshampoo ikle hjalp :p
Jeg hadde kjempe orange hår etter jeg farget det fra brunt til blondt. (Hadde akkurat farget det brunt før jeg farget det blondt igjen)
Jeg gikl til frisør og de fikk den fineste blondfargen jeg noen gang har hatt. Aødri fått den igjen :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

har du prøvd blå colour fresh? det får man kjøpt hos frisøren. er samme prinsipp som lillashampoo eller kur, bare det at den er blå. altså komplimentærkontrastetn til orange. akkurat som at lilla og gul er komplimentærkontraster. har selv prøvd den blå når jeg endte opp med orange hår, og den hjalp meg veldig.

det spørs om du skal bli blond eller bare lysere brun. Vil du bli blobilbruken jeg tatt hettestriper med mange striper og tett i tett med hverandre (det må du kanskje gjøre to ganger, eller 2.gang med folie). Også få frisøren til å gå over med en korrigerings farge som skal ta vekk det gul oransje. Også bruke sølv shampo da. Men hvis du bare skal bli lysere brun må frisøren bruke en veldig veldig kald farge, altså noe med Ask i seg for å nøytralisere det oransje, men det vil fortsatt være litt gyldent igjen etter første gang med farge og. Også vil det nok falme fort.

var sikkert mye varme pigmenter i den brune fargen, og det pleier som oftest å bli gul oransje etter en avfarging. Syns det var rart dere ikke gjorde noe med håret etter avfargingen heller. I vår salong tar vi hvertfall over med en minicolor (sånn at fargen blir jevn og fin at kunden kan føle seg vel)

Vil du bli blond hadde jeg tatt hettestriper

skulle det stå lenger oppe:p dumme mobil som forandrer på det jeg skriver

Hate to say it, men i nesten alle avfarvinger er det bleking. Derfor er du blitt oransje. Og jo mørkere da arven din er + den brunfargen du har hatt er, jo mer rødpigment finnes i håret.

-=[herq]=-

Vil du bli blond hadde jeg tatt hettestriper

skulle det stå lenger oppe:p dumme mobil som forandrer på det jeg skriver

Takk for gode tips :)
Altså,tror ikke håret mitt tåler mer bleking. Så,jeg tror jeg må gå for lysbrun.
Men,ja,syntes jeg var rart også.
Jeg sa til hun før jeg gikk: Oi,det er jo kjempe oransje..Men,hun sa: Nei,det føles bare slik nå,fordi det er litt uvant osv...
Også betale så mye,også ble såååå grusomt!
Kanskje jeg får prøve blåshampoo :)

Back
Topp