Til dere fleregangsfødende..

Nr 2... kom på sykehuset 15.00 barnet var med oss17.12. Veide 4,1 så det var „litt” vondt:joyful:
Første var 3,2 pluss jeg fikk epidural så det var ingen vondt.
Vil ikke beskrive til deg graden sv smerter med nr 2 med jeg bestemte meg for flere barn allikevel;)

Jeg venter nr.4 og syntes vel smerten har vært den samme med alle. De har vært mellom 3.4 kg og 4.1 kg. Jeg var mer komfortabel og trygg under fødselen med nr.2 og 3, for jeg visste hva som ventet meg. Syntes det var mye «skumlere» med nr.1.

Tidsmessig har det gått litt fortere hver gang. Den første rundt 6 timer fra 2 cm til fødsel, nr. 2 rundt 5 timer og nr. 3 ca. 3 1/2 time.

Fødsel nummer 2 var magisk! Holdt på i 3 timer fra start til slutt. Følte det var mye enklere å jobbe seg igjennom riene og var mye flinkere til å bruke pusten. Fødte i vann og har ikke kunnet fått en finere fødsel:Heartred:happy:

• Liker
Reactions: An.
Har to nesten identiske fødslar. Berre mykje kortare tid med pressrier på nr.2. Både pga dei trudde på meg når eg sa eg hadde trykketrang allerede og at eg hadde mykje kortare trykketid på ho.
Vart satt i gang. Først tok dei vatnet utan st det starta noko. Så fekk eg drypp. Dei var kjapt ute begge to. Ingen anelse på kor lenge eg var i det dei kallar aktiv fødsel då eg ikkje hadde 4cm då dei starta dryppet. Men pressriene var på plass to timar etter dryppstart på begge to.
Ungane var begge ca 4kg.

Det var ikkje smertefullt. Kjentes som vanlige menssmerter.

Fødslane er det kulaste eg har vore med på i heile mitt liv!! Den følelsen av at kroppen berre tar øve.. heilt magisk!
Er veldig glad for at eg får oppleve det igjen!!

Har to nesten identiske fødslar. Berre mykje kortare tid med pressrier på nr.2. Både pga dei trudde på meg når eg sa eg hadde trykketrang allerede og at eg hadde mykje kortare trykketid på ho.
Vart satt i gang. Først tok dei vatnet utan st det starta noko. Så fekk eg drypp. Dei var kjapt ute begge to. Ingen anelse på kor lenge eg var i det dei kallar aktiv fødsel då eg ikkje hadde 4cm då dei starta dryppet. Men pressriene var på plass to timar etter dryppstart på begge to.
Ungane var begge ca 4kg.

Det var ikkje smertefullt. Kjentes som vanlige menssmerter.

Fødslane er det kulaste eg har vore med på i heile mitt liv!! Den følelsen av at kroppen berre tar øve.. heilt magisk!
Er veldig glad for at eg får oppleve det igjen!!
Vanlige menssmerter? Wow... Hva slags smertelindring hadde du?

Første fødsel varte fra ca 02 til 21.25. Pressa i halvannen time, så vidt jeg husker.
Fikk morfin og epidural.
Andre fødsel starta riene om morgenen og han ble født 17, var aktiv fødsel i drøye 3 timer og få press. Fikk ingen smertelindring annet enn akupunktur som forsåvidt ikke gjorde noe annet enn vondt.

Noe helt annet! Har du gjort den første har du gjort det værste spør du meg :biggrin
For meg var fjerde fødsel verst, men var da 8 år siden sist jeg fødte. Andre og tredjemann var fine og kjappe fødsler :happy:

Eg hadde ikkje smertelindring.
Var kjapt gjort! Var forberet på fleire dagar, men dei kom i full fart.
I alle dager... Jeg syns smertene var fullstendig sjokkerende.vonde.

Jeg syns ikke riene var voldsomt vonde, var vel heldig med den. Brukte kun varmeposer og hadde bare vondt i symfysen. Det å presse ut ungen var jo en annen historie, men det varer veldig kort i forhold til resten..

Ja. Altså eg skjønne at det er slik mange har det.
Eg var blitt forberedt på at det skulle vere som sterke menssmerter. Men det var ikkje sterkare enn menssmertene eg var vand med.
Hos meg tok dei vatnet først så då skal det visst og gjere det vondare:confused004 eg har jo ikkje referanse på korleis det er uten då begge fødslane var heilt like.
Håpe på nett lik fødsel endå ein gong:Heartpink

Ja. Altså eg skjønne at det er slik mange har det.
Eg var blitt forberedt på at det skulle vere som sterke menssmerter. Men det var ikkje sterkare enn menssmertene eg var vand med.
Hos meg tok dei vatnet først så då skal det visst og gjere det vondare:confused004 eg har jo ikkje referanse på korleis det er uten då begge fødslane var heilt like.
Håpe på nett lik fødsel endå ein gong:Heartpink
Du må ha vært veldig heldig :) håper du er like heldig neste gang ❤️

Back
Topp