Til dere flaskemammaer

krølltoppa

Elsker forumet
Når dere gir flaske.....hvordan gjør dere d for å få flaska klar ganske så kjapt? Hvis j koker vann på vannkokeren, så tar d jo en evighet før d blir grei temperatur på d.

Bare bland vannet fra vannkokeren med iskaldt vann fra springen?[:)]
Vet det også er vanlig å bare varme det kalde vannet i mikro, men i vår tar det lenger tid enn å koke litt i vannkoker [:)]

Tar vann fra springen, 15 sek i mikroen.
Frem til han var 5 mnd kokte eg alt vannet først.

ORIGINAL: Bambling

Tar iskaldt vann fra springen og varmer i mikroen [:)]

Samme her....tar 20sek så er vannet helt perfekt. Gjort det slik siden han var 6mnd.

Har kokt, kaldt vann i kjøleskapet som vi blander med varmt kokt vann i flaska med MME. Fiks ferdig flaske- enkelt og greit :) 

vi også, de er jo så gamle at de fint tåler vann fra springen nå

jeg koker vannet, har det på en saus shaker med lokk og har vannet stående på benken så det er romtemperert. når hun skal ha flaske. fyller jeg på vann på flaske, pulver og varmer den i micro i 15 sek. dette har jeg gjort siden ble født[:)][:)]

Åh, ypperlig [:D] Da blir d mikro! Takker!

Enten stopper jeg vannkokeren når vannet er passe, eller så varmer jeg springvann i micron.

sign[;)] trenger ikke koke når de er så store[;)]

Har alltid kokt vann på vannkokeren. Koker det som regel kvelden før sånn at det er kaldt om morgenen. Og så varmer jeg det i mikroen, men dersom det blir for varmt blander jeg ut med kaldt vann fra springen/ev vannkokeren. Men er ikke veldig nøye på at vannet MÅ være kokt. Hun drikker jo vann fra springen.

ORIGINAL: harmoni

Samme gjør vi [:)]

det varierer. Noen ganger varmer jeg det i micro, andre ganger (som oftest) blander jeg kaldt vann fra springen med varmt vann fra vannkokeren. Sistnevnte er jeg så vant med, og synes nesten det går raskest[8D]

Her brukes ferdigblandet mme! [:D]
Når en pakke med mmepulver må helst brukes ila en mnd, så har vi ikke sjangs å få brukt opp. Så vi har kjøpt det ferdigblandet. Veldig greit, men noe dyrere sikkert.

Back
Topp