Til dere erfarne mødre - tips: Klær i str. 86–104

P-40566539

Flørter med forumet
Hei erfarne mødre!

Jeg rydder i klærne til barnet mitt og tenkte å spørre dere her for å få noen tips før jeg sparer til neste barn.
Hvilke klær i størrelse 86 til 104 (ca. 1,5–4 år) har dere erfart at ble mest brukt – og hvilke ble nesten ikke brukt?

Jeg er spesielt interessert i:
– Hva som var mest praktisk i barnehagen
– Klær som holdt seg godt i vask
– Merker/modeller som dere ikke ville kjøpt igjen

Setter stor pris på alle tips og erfaringer!

Det finnes så mange merker (Kattnakken, Reima, Reflex, Polarn O. Pyret, Kappahl, osv.), og ekte erfaringer fra andre foreldre hjelper masse!

Del gjerne hva som funket best for dere, både i hverdagen og i barnehagen
Takk på forhånd!

Reima (reimatec) har supre parkdresser og allværsjakker, brukt mye hos oss. Og vinterdress Gotland i str 86.

Stormberg regnsett som får best i test har fungert helt fint.

Lindex bodyer er myke, holder passform, og kan brukes litt lengre enn andre steder synes jeg.

Kattnakken har blitt litt trangt hos oss.

Kivat lue er varmt og godt.

Lillelam ulldress, både tynn og tykk, til å ha under parkdress eller vinterdress for å ha flere lag er topp. Brukt balaclava derfra på høsten ganske mye, da den gir varme til halsen også (str 86).

Reima (reimatec) har supre parkdresser og allværsjakker, brukt mye hos oss. Og vinterdress Gotland i str 86.

Stormberg regnsett som får best i test har fungert helt fint.

Lindex bodyer er myke, holder passform, og kan brukes litt lengre enn andre steder synes jeg.

Kattnakken har blitt litt trangt hos oss.

Kivat lue er varmt og godt.

Lillelam ulldress, både tynn og tykk, til å ha under parkdress eller vinterdress for å ha flere lag er topp. Brukt balaclava derfra på høsten ganske mye, da den gir varme til halsen også (str 86).
Takk for svaret . Hva synes du om sko og innesko i barnehage? vintersko ?

Takk for svaret . Hva synes du om sko og innesko i barnehage? vintersko ?
Vi har brukt Melton tøfler inne i barnehagen. Hadde noen vanntette sko med skinn i fra Reima (tror jeg det var) til kald vinter. Cherrox til overgangstid, ecco joggesko og viking støvler ute nå :)

Back
Topp