til dere 3 gangs fødende jenter

Anette 31

Betatt av forumet
hvor høyt står livmoren deres nå i uke 10+4 ? min er nemlig bare litt under navlene nå og om ikke jordmor hadde vist at det var 1 der pga tilig ul så hadde hun gjettet på 2 stk ja , kan legen ha tatt feil hjelp 

Jeg er jo ikke 3 gangs fødene... men i følge gyn i uke 7 var livmora mi akkuratt kommet opp til skambeinet... men vet ikke hvor mye det har vokst på 14 dager... men trur jeg kjenner noe rett over skambeine... og i følge siste ul har jeg bare en i magen hehe

Magen min er dobbelpolstret, så jeg kjenner ingenting. [8|] Har heller ikke vært hos lege/jm, så har ikke fått det målt. 

Nå er jeg bare 8+5 da, men jeg aner ikke hvor min livmor ligger henn...Ikke kjenner jeg noe heller, men ja den kan komme tidligere opp hos flergangsfødende...

Om legen kan ta feil, klarte det, men hvordan det vet jeg ikke...

Ikke så mye til hjelp her gitt...[:-][8D]

Jeg har bakovervendt livmor, så jeg kjenner den ikke. Men Ul legen sa den var like under navelen når jeg var der for 2 uker siden. 

jeg er 13 uker eller 14, i ei uke nå har livmora liggi rett under navelen.. men er bare en der inne.. symfysemålet er forløpig på helt øverst på det grønne feltet.. i de to andre svangerskapa min har den hele tida liggi nesten nedenfor den grønne fletet... så ingen svangerer like [;)]

ORIGINAL: anette27

hvor høyt står livmoren deres nå i uke 10+4 ? min er nemlig bare litt under navlene nå og om ikke jordmor hadde vist at det var 1 der pga tilig ul så hadde hun gjettet på 2 stk ja , kan legen ha tatt feil hjelp 

I forrige svangerskap så lå jeg forresten hele tida langt over den grønne linja (gjennomsnittet) på skjemaet på sf-mål. På slutten sprengte jeg hele skjemaet, jeg hadde større sf-mål enn skjemaet kunne vise. [:-] Vi forventet en baby på 4.5-5 kg, men han var 4.2 kg og 54 cm lang. [:)] Da var jeg også tom for fostervann, så det var kun babyen som tok plass. 

Har ikke målt det enda, så har ikke peiling.. MEN føler meg mye større denne gangen enn med de to andre[:)]

Med termin 24 januar kan jeg kjenne min livmor ca 5 cm nedenfor navelen. Dette er mitt fjerde svangerskap så mulig det har med det å gjøre??? Er det lettere å kjenne da altså? Jeg har hattt tvillinger i mitt første svangerskap for 11 år siden (mistet de underveis i fødsel) så jeg skal ha en UL i uke 12 (2 uker til) for å sjekke om det er en eller to. Legen kjente på livmor på førstegangkontroll da jeg trudde jeg var 7,5 uke, men hun mente en god uke 8 eller opp mot 9. Så blir spennende med UL altså!!! Tok UL i uke 8 men da greide ikke legen å se noe.....

Nå er jo jeg 4 gangs gravid da, men er omtrent like langt som deg. Livmoren min ligger godt opp mot navlen, men stort sett bare på min venstre side (hvis du skjønner)[:)]

Back
Topp