Til dem som har termin i starten av sep...

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
...stresser dere med reglene ang barnehageplass? Jeg har jo termin 3.sep, og det hadde vært åh så irriterende om de få dagene skal avgjøre om jeg får barnehageplass til neste år eller ikke ;) Seff kommer jo lillegutt just når han føler for det, men det hadde ikke gjort noe om han ville bli augustbaby istedenfor ;-) Hadde hørt noen rykter om to opptak i året for min kommune, men det sto ikke noe om det på nettsidene iallefall. Får bare krysse alt for at det ordner seg :)

Nei stresser ikke, han kommer når han kommer :) mem hadde ikke blitt lei meg om han kom i slutten på august :) har termin 8. september :)

...stresser dere med reglene ang barnehageplass? Jeg har jo termin 3.sep, og det hadde vært åh så irriterende om de få dagene skal avgjøre om jeg får barnehageplass til neste år eller ikke ;) Seff kommer jo lillegutt just når han føler for det, men det hadde ikke gjort noe om han ville bli augustbaby istedenfor ;-) Hadde hørt noen rykter om to opptak i året for min kommune, men det sto ikke noe om det på nettsidene iallefall. Får bare krysse alt for at det ordner seg :)

Hvordan regler er det? :p

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Har termin 1. september, stresser egentlig ikke med det siden jeg ikke har noe imot å måtta ha henne hjemme til a er to :) Er jo så utrolig liten som ett åring :P

Har prioritert barnehageplass der jeg jobber- så akkurat det "problemet" har jeg lagt på pulten til sjefen min ;) men jeg har termin mot slutten da ;)

Trodde den regelen gjaldt før 1.august jeg. Ihvertfall det vi har fått beskjed om ;)

På kommunesidene sto det før utgangen av august, mulig det kan variere fra kommune til kommune?

Jeg skulle mer enn gjerne vært hjemme med han et ekstra år jeg, men har ikke mulighet til det, så om vi ikke får plass før aug 2015 har vi et liite problem ;) Men tror også kommunen har ganske så god dekning, så tar ikke sorgene på forskudd enda. Men det er utrolig teite regler, er jo ikke alle som kan "bestille" baby til riktig måned ;)

Her trur jeg det er utrolig trangt om plassen i barnehagene.
Det kalles jo så fint "full barnehage dekning", liksom. Men må jo så klart huske å føde før 1. september da. Liten bagatell bare.
Men de sier jo det at de merker deg godt på føden, at det er mange som føder før september. Skal visst være helt kaos noen steder, med at de ansatte har problemer med å få ut ferie pga stor pågang med fødende.

Jeg har også termin 3 sept og kan ikke si jeg stresser med det, selv om jeg gjerne ønsker bhg plass :) Jobber selv i bhg, men i en annen kommune enn den jeg bor i, så er ikke sikkert jeg får plass. Men ønsker å ha bhg plass til frøkna på min egen arbeidsplass, og får jeg ikke det, må jeg få ganske tilrettelagt arb.tid grunnet henting :P Så da er det opp til arb.giver egentlig.

Kommer frøken etter 31 august og vi ikke får bhg plass, får jeg heller vurdere andre alternativer, sånn at jeg er hjemme til det blir bhg plass og få :)

Jeg har termin 2.sept og håper veldig hun kommer i august. Både fordi jeg er _veldig_ klar nå og fordi det hadde vært veldig praktisk med tanke på barnehage. Men det er ingen krise om hun velger å komme i september heller, det ordner seg på et vis :-) Og statistisk sett er det mer sannsynlig at hun kommer noen dager etter termin siden jeg er førstegangs. Men gleder meg så innmari til å se henne nå at jeg klarer nesten ikke vente mer, så kom i august kjære lille venn!!!!

Jaaaaa! Jeg stresser :/ Termin 03.09, storesøster kom en uke før så håper jeg er like heldig denne gang :)

Må innrømme eg stresse, har termin den 8 men kunne godt tenkt meg at han kom innenfor bhg fristen...

Nei, stresser ikke så veldig.. Har søskenprioritet da storebror går i privat bhg.. Snakket med styreren i bhg hans i dag og hun sa at jeg måtte forte meg å få han ut, men at det var nok plass selv om han kom etter 1. Sep :) de bygger ut bhg med 14 nye spisser for ettåringer, så regner med det går greit ;) har termin 1. Sep

Back
Topp