Til deg som skal stille spørsmål

A

Administrator 2

Guest

Husk at spørsmål- og svar-tjenesten her inne ikke erstatter konsultasjon med helsesøster, lege eller annet helsepersonell. Ved akutte medisinske spørsmål, ta direkte kontakt med kvalifisert helsepersonell.

Babyverden og helsesøster tar ikke ansvar for eventuelle medisinske følger etter bruk av denne tjenesten.

Du behøver ikke å være innlogget på forumet for å stille spørsmål, og alle innlegg blir automatisk anonymisert.

Helsesøster svarer på et utvalg spørsmål hver uke. Spørsmål som ikke besvares, slettes.

mvh
Forumansvarlig Hanne

 
Hei :-)

Igår fant jeg ut at jeg er gravid. Jeg tror jeg er 5+5 uker gravid og lurer på når det er normalt å kontakte lege/jordmor? 

Har egentlig mest lyst å gå på kontroll til jordmor. Hvordan skal jeg gjøre det? Må jeg gå til legen først eller hvordan fungerer det? 
 
Hei :) Jeg er 32 + 4 uker på veg. Nå i det sisste har jeg vært mårenkvalmen og det vedvarer til utpå dagen hver dag. Er nesten ikke sulten, men prøver alikevell og få i meg noe næring. tenkte mest på barnet.. Har en følelse på at jeg må kaste opp når som helst men må jo ikke det. Hva kan dette være? Har ikke feber men er trett å sliten.

Takk på forhånd for svar :)
 
Hei.Er i uke 37+3.Men i hele går hadde j svake mensen smerter i magen..Kom og gikk litt.Men på kvelden ble det oftere,men ikke mer plagsomt.Sovet veldig dårlig i natt også.Hatt vondt og gitt seg igjen.Når dette pågår er magen veldig hard.Er det så jeg burde ringe jordmor eller avente se..
 
dette skulle jeg å gjerne hatt et svar på!!
opplever det samme, men finner ikke noe info om det... er 35 + 4dager....
helsestasjonen er stengt for sommern, så vet ikke hvor jeg skal stikke hode innom henne.... har jo legen, men der er det altid så opptatt... :)
 
Når jeg titter bakover på tidligere dilemmaer - står mange ubesvart og nye dilemmer blitt svart på - er det ikkje rettferdig å få svar den som skiver først? Dei gamle dilemaer blir vel glemt på denne måten...
 
Jeg lurer veldig på om jeg er gravid. Vet jeg kan ta en test.. Men redd den er negativ fordi det er for tidlig i graviditeten. Jeg sluttet på p-pillene i mai og fikk mensen kort tid etter dette. Så fikk jeg mensen igjen 27 juni. Etter det hadde jeg og kjæresten min ubeskyttet sex nesten hver dag mellom 7-16 juli. Jeg har enda ikke fått mensen (6.aug) og jeg lurer på om det er mulig at det er p-pille slutten som er årsaken eller om jeg virkelig er gravid ? :) jeg har forstått det som at det ofte kan gå flere måneder etter pilleslutt.. Men jeg hadde jo to normale mensperioder etter pilleslutt så jeg tenkte systemet hadde ordnet seg. Hva tror du ? Jeg har også hadd litt treg mage, stikkninger i hofta nedover låret, litt varm i kinnene om kvelden og litt uvel i løpet av dagen ( kanskje jeg bare er nervøs ).. Håper på svar !!
 
hei :) er 12 uker gravid å føler at jeg ikke får spist eller druet noe serlig.. jeg lurer på hva som er grensa til at jeg blir lagt inn  på sykhuset for å få i meg lit mat.. er konstant sluten m,en hvergang jeg prøver å spise noe så kommer det opp igjen har og lit blod i oppkasten.. bare lurer :)
 
Våknet i natt med kanskje så kraftige smerter nederst i magen, er i uke 36 + 2.
Har da hatt dette en gang før, for ca to uker siden, og i tillegg for to uker siden på fredag som kommer, så mistet jeg slimproppen - rimelig sikker på det i hvert fall siden det var noe "geleaktig" med litt blod i.

Er disse smertene modningsrier? Siden de kom og gikk, bare uregelmessig. Men betyr det at fødsel kan skje snart?

Dette er mitt første svangerskap.

Håper på svar!
 
Hei. Jeg er nå gravid for tredje gang i år, mistet to ganger.Testet positivt på ikm dagen, men testen var svært svak. digital viste gravid. I dag er jeg i uke 4+3, og tok en digital med ukeindikator og der sto det 1-2. Første gang jeg var gravid vkste den 2-3 samme dag og teststreken var mye sterkere. er det et dårlig tegn? Er så forferdelig redd for å miste for tredje gang :-\
 
Back
Topp