Til deg som prøver å bli gravid...

Ikke i bruk

Forumet er livet
...hvor lenge har du vært prøver? Og hva gjør du for å holde motet oppe??

Selv var jeg prøver i 4 år. Det var veldig vanskelig å tenke positiv noen ganger. Så hvordan klarer dere det?

Vært prøver i ca 2 år nå (23 måneder).
Hadde gyn. time i dag som jeg trodde skulle være en utredning for hvorfor jeg ikke har blitt gravid. I stedet la de all skyld på vekten min og mente det ikka var "hensiktsmessig" å utføre noe undersøkelse eller prøver før jeg har nådd en "normalvekt" på bmi 25 (har bmi 32 nå, men har gått ned i vekt en del siste halvåret). For det kunne vel umulig ha vært noe annet som var gale......
Så akkurat nå er jeg rimelig langt nede og demotivert.

Jeg hadde 30 i bmi da jeg ble gravid, Og det var på prevansjon. Blitt gravid på første forsøk de 2 andre gangene.
Så å kun skylde på vekta di syns jeg er dårlig gjort og må føles sårende!!
Syns absolutt de burde pratet med deg om kosthold og vektnedgang da det selvfølgelig er viktig, men at de også burde sjekket hvilke andre grunner det er til at dette ikke går

Er i min første PP. Og er ung og frisk så håpet det går greit. Kommer til å kjenne et lite stikk av skuffelse om den blir negativ i desember. Men da får jeg vært med på samtlige julebord hehe
Kommer nok til å bli mer påvirket hvis uker blir til måneder :(

Har prøvd i 22mnd uten å få det til. Jeg prøver å ikke tenke på det i det hele tatt, men holde meg opptatt med andre ting:) har fått pussa opp litt i huset så lenge da;)

To år i denne omgang.

Men vi prøver på nummer tre. Det andre to satt etter hhv 18 og 8 mnd.

Utredning er igang, pergo er prøvd, neste mnd blir det femar. Mannen testes neste uke, og den er jeg spent på...

Har brukt 2 år. Hadde nylig en MA, så vi prøver videre. Har gitt det 1 år til, så kaster vi inn håndkle og fokuserer på hvor heldige vi tross alt har vært med snuppa som vi har. Hun satt for øvrig på første forsøk! :)

Har prøvd i 1,5 år og syns det er blytungt! Har et barn fra før som gir mye glede selvsagt, full jobb og studier ved siden av- så har nok å finne på!

Er i gang med utredning, har antagelig endometriose.

Jeg har vel ikke akkurat prøvd lenge, det er under et år fremdeles. Men jeg har rukket 3 SA allerede, og jeg må jobbe en del med å holde motet oppe. Prøver å konsentrere meg om de barna jeg har, og holde meg travelt opptatt. I det siste har jeg begynt å lese mye om adopsjon, og det hjelper mye på humøret å tenke at jeg kan få barn på andre måter om dette ikke går. :)

.

Back
Topp