Til deg som har mistet

Ufattelig trist... :( Jeg husker deg fra prøveforumet i vår og fra januarforumet fra den måneden jeg var en del av det...
Stor klem <3
 
Takk for de fine ordene. Det var akkurat det jeg behøvde å høre nå [emoji173] Sender deg en stor klem, utrolig trist å høre om det du opplevde [emoji173]
 
Takk for de fine ordene. Det var akkurat det jeg behøvde å høre nå [emoji173] Sender deg en stor klem, utrolig trist å høre om det du opplevde [emoji173]

Tusen takk ❤️ Og en stor klem til deg ❤️
Livet blir merkelig nok litt bedre med tida, selv om jeg aldri hadde trodd det for noen måneder siden. Og å vente en ny liten venn hjelper også på.
 
Tusen takk [emoji173]️ for ett fint innlegg!! Akkurat det jeg trengte nå, her jeg ligger med blødninger og ett hode fult av tanker om ting som skulle bli fremover! Har ventet en evighet på TUL som er imorgen, har ventet forgjeves på den.... men dette var fint å lese [emoji173]️
 
Tusen takk [emoji173]️ for ett fint innlegg!! Akkurat det jeg trengte nå, her jeg ligger med blødninger og ett hode fult av tanker om ting som skulle bli fremover! Har ventet en evighet på TUL som er imorgen, har ventet forgjeves på den.... men dette var fint å lese [emoji173]️

Sender deg en god klem ❤️❤️
 
Tusen takk for at du delte dette. Tårene renner her nå, det gjorde så vondt å lese, samtidig som det var akkurat dette jeg trengte nå. Stor klem til deg. Så ufattelig urettferdig at du skulle oppleve det to ganger etterhverandre og siste gang til pg med lengre ut i svangerskapet :(
 
Dette gjorde så godt å lese! Har det ikke helt bra i disse dager. Er snart akkurat to år siden jeg mistet, og jeg må bare komme meg over den datoen det skjedde så jeg kan begynne å glede meg til jul.
 
Denne hjalp meg å lese nå etter en indre konflikt om det er lov å være trist fordi jeg hadde en MA nettopp. Takk for du sendte den til meg. :Heartred:Heartblue
 
Takk for et fint innlegg, akkurat det jeg trengte å lese i dag. Tok nylig cytotec og venter på at de skal virke, etter å ha fått påvist MA i går... Det var ikke bare den lille spiren som døde, men alle drømmene og planene vi hadde rukket å legge også, enda vi ikke hadde mer enn «bare» tre uker å glede oss over graviditeten på før det hele var over :Heartred
 
Et fint innlegg, takk :Heartred
I dag er det akkurat 4 uker siden min kirurgiske abort etter MA som ble påvist i uke 9+3. Denne dagen ble markert med en "herlig" negativ graviditetstest! Nå er jeg klar for å starte på nytt, bare tr kommer nå.

De siste ukene har vært merkelige. Selv om jeg sluttet etterhvert å gråte hver dag, så kommer det påminnelser. Påskeaften var dagen vi skulle fortelle om babyen, da skulle jeg vært 12 uker. Også har jeg følelsene mye mer utenpå, spesielt når det kommer til triste ting. Triste filmer blir mye tristere enn før. Merkelige tider er det jo generelt i samfunnet om dagen, og på en merkelig måte "hjalp" det meg å vite at ikke alle andre gikk rundt og var happy og hadde sitt vanlige liv, mens jeg var lei meg. Kanskje litt rart å si men...

Uansett hvordan, det er lov å være lei seg. Men også prøve å se fremover, og det gjør jeg nå!
 
Kjære deg som har mistet den lille spira du hadde gledet deg sånn over, barnet dere så frem til å møte.
Selv om man mister i første trimester, er det mange følelser en kan få for den lille, mange planer og drømmer en ser for seg i ei fremtid. Også blir alt snudd helt på hodet, det blir ikke dette barnet, ikke disse planene. Rykk tilbake til start.
Slik følte jeg det da vi fikk påvist MA i uke 13 i sommer, og jeg spontanabortere samme dag. Hva nå?
Jeg følte at omgivelsene tok så lett på dette. Det var så tidlig, fosteret døde jo før uke 12, når noe sånt skjer er det fordi noe har gått galt, kroppen rydder opp, naturens gang osv.
Men jeg hadde jo mistet det bittebittelille barnet mitt. Enda så kort jeg hadde rukket å kjenne på gleden over livet der inne.
Jeg klarte til slutt å presse følelsene vekk etter noen uker. Dette skjer jo med folk hele tida, og man skal liksom bare "komme seg videre" med en gang.
Nå har jeg vært litt mer uheldig og mista i uke 27. Da var alt annerledes. Mye vondere. Men det var plass til sorgen, det var "tillatt" å sørge. Jeg fant rom til å sørge, minnes barnet mitt, tenne et lys for henne, begravelse, gråte ut alle tårene mine, smile i det neste øyeblikket, kjenne på hvordan de følelsene jeg til enhver tid har får slippe fri, bearbeides. Og i denne sorgen har jeg også sørget over den jeg mistet i sommer i uke 13.

Dette er ikke et innlegg for å få sympati eller medfølelse. Jeg vil dele av min erfaring, i fall det kan være til noen trøst. Gi deg selv tid til å sørge dersom du kjenner behov for det. Og om det kjennes riktig, gjør noe for å minnes barnet du mistet. Enhver opplevelse er individuell og unik, og en har forskjellige behov. Jeg vil egentlig bare anbefale å ha en liten stund for den lille spira, alene eller sammen med noen. Det kan gjøre veldig godt. Eller det kan være at du kjenner at du ikke behøver det, og det er selvfølgelig like greit som noe annet.

Selv følte jeg at man ikke kunne gjøre noe sånt når man mistet tidlig, om det så bare var å ha en liten seremoni hjemme hvor man tenner et lys, lytter til en spesiell sang, skriver et brev til barnet eller lignende. Men vit at det er lov å sørge, og det vil bli bedre med tiden. Snakker av erfaring her [emoji173]️

En stor klem til dere alle, dette er vondt[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Ps. Ikke meningen å skremme med at jeg mista så sent nå sist, det var av andre årsaker enn da jeg mista første gangen, så det er ingen sammenheng der.


❤️❤️❤️
 
Kjære deg som har mistet den lille spira du hadde gledet deg sånn over, barnet dere så frem til å møte.
Selv om man mister i første trimester, er det mange følelser en kan få for den lille, mange planer og drømmer en ser for seg i ei fremtid. Også blir alt snudd helt på hodet, det blir ikke dette barnet, ikke disse planene. Rykk tilbake til start.
Slik følte jeg det da vi fikk påvist MA i uke 13 i sommer, og jeg spontanabortere samme dag. Hva nå?
Jeg følte at omgivelsene tok så lett på dette. Det var så tidlig, fosteret døde jo før uke 12, når noe sånt skjer er det fordi noe har gått galt, kroppen rydder opp, naturens gang osv.
Men jeg hadde jo mistet det bittebittelille barnet mitt. Enda så kort jeg hadde rukket å kjenne på gleden over livet der inne.
Jeg klarte til slutt å presse følelsene vekk etter noen uker. Dette skjer jo med folk hele tida, og man skal liksom bare "komme seg videre" med en gang.
Nå har jeg vært litt mer uheldig og mista i uke 27. Da var alt annerledes. Mye vondere. Men det var plass til sorgen, det var "tillatt" å sørge. Jeg fant rom til å sørge, minnes barnet mitt, tenne et lys for henne, begravelse, gråte ut alle tårene mine, smile i det neste øyeblikket, kjenne på hvordan de følelsene jeg til enhver tid har får slippe fri, bearbeides. Og i denne sorgen har jeg også sørget over den jeg mistet i sommer i uke 13.

Dette er ikke et innlegg for å få sympati eller medfølelse. Jeg vil dele av min erfaring, i fall det kan være til noen trøst. Gi deg selv tid til å sørge dersom du kjenner behov for det. Og om det kjennes riktig, gjør noe for å minnes barnet du mistet. Enhver opplevelse er individuell og unik, og en har forskjellige behov. Jeg vil egentlig bare anbefale å ha en liten stund for den lille spira, alene eller sammen med noen. Det kan gjøre veldig godt. Eller det kan være at du kjenner at du ikke behøver det, og det er selvfølgelig like greit som noe annet.

Selv følte jeg at man ikke kunne gjøre noe sånt når man mistet tidlig, om det så bare var å ha en liten seremoni hjemme hvor man tenner et lys, lytter til en spesiell sang, skriver et brev til barnet eller lignende. Men vit at det er lov å sørge, og det vil bli bedre med tiden. Snakker av erfaring her [emoji173]️

En stor klem til dere alle, dette er vondt[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Ps. Ikke meningen å skremme med at jeg mista så sent nå sist, det var av andre årsaker enn da jeg mista første gangen, så det er ingen sammenheng der.

tusen takk for dette innlegget:Heartred har nettopp mistet etter påvist MA nr 2 på 6 mnd.. skulle annonsere graviditeten denne påsken, ikke ligge med blødning og synes synd på seg selv.. ordene fra gyn «dere har nok bare vært utrolig uheldig to ganger» klinger i hodet.. det er lov å sørge selv om det er tidlig.. det er viktig for å kunne gå videre:Heartred uansett hvor vanlig det er....
 
Fint skrevet og så sant så sant, mange gleder seg over å bli gravide og da er det så vondt når det brått rives ifra oss selv om gleden kansje ikke har vært i mange mange uker....
 
Det er så vondt å miste, små og store drømmer blir knust, hormonene forvirrer og uvissheten kommer. Hjelper ikke hvor vanlig det er, men det hjelper å vise støtte og være der for hverandre.
 
Kjære deg som har mistet den lille spira du hadde gledet deg sånn over, barnet dere så frem til å møte.
Selv om man mister i første trimester, er det mange følelser en kan få for den lille, mange planer og drømmer en ser for seg i ei fremtid. Også blir alt snudd helt på hodet, det blir ikke dette barnet, ikke disse planene. Rykk tilbake til start.
Slik følte jeg det da vi fikk påvist MA i uke 13 i sommer, og jeg spontanabortere samme dag. Hva nå?
Jeg følte at omgivelsene tok så lett på dette. Det var så tidlig, fosteret døde jo før uke 12, når noe sånt skjer er det fordi noe har gått galt, kroppen rydder opp, naturens gang osv.
Men jeg hadde jo mistet det bittebittelille barnet mitt. Enda så kort jeg hadde rukket å kjenne på gleden over livet der inne.
Jeg klarte til slutt å presse følelsene vekk etter noen uker. Dette skjer jo med folk hele tida, og man skal liksom bare "komme seg videre" med en gang.
Nå har jeg vært litt mer uheldig og mista i uke 27. Da var alt annerledes. Mye vondere. Men det var plass til sorgen, det var "tillatt" å sørge. Jeg fant rom til å sørge, minnes barnet mitt, tenne et lys for henne, begravelse, gråte ut alle tårene mine, smile i det neste øyeblikket, kjenne på hvordan de følelsene jeg til enhver tid har får slippe fri, bearbeides. Og i denne sorgen har jeg også sørget over den jeg mistet i sommer i uke 13.

Dette er ikke et innlegg for å få sympati eller medfølelse. Jeg vil dele av min erfaring, i fall det kan være til noen trøst. Gi deg selv tid til å sørge dersom du kjenner behov for det. Og om det kjennes riktig, gjør noe for å minnes barnet du mistet. Enhver opplevelse er individuell og unik, og en har forskjellige behov. Jeg vil egentlig bare anbefale å ha en liten stund for den lille spira, alene eller sammen med noen. Det kan gjøre veldig godt. Eller det kan være at du kjenner at du ikke behøver det, og det er selvfølgelig like greit som noe annet.

Selv følte jeg at man ikke kunne gjøre noe sånt når man mistet tidlig, om det så bare var å ha en liten seremoni hjemme hvor man tenner et lys, lytter til en spesiell sang, skriver et brev til barnet eller lignende. Men vit at det er lov å sørge, og det vil bli bedre med tiden. Snakker av erfaring her [emoji173]️

En stor klem til dere alle, dette er vondt[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Ps. Ikke meningen å skremme med at jeg mista så sent nå sist, det var av andre årsaker enn da jeg mista første gangen, så det er ingen sammenheng der.
Takk:Heartpink:crybaby2
 
:Heartred Fikk i går konstatert min 2.MA:( Det er helt forjævlig.
Håper prosessen går raskt denne gang, og at vi klarer å få et høstbarn neste år..
 
Ja det er grusomt !

I det ene øyeblikket er man gravid og alle håp og drømmer er der .
Så kommer det blod etterfulgt av baby ut i henda dine og alt er over !!!

Jeg bare håper jeg kan bli gravid igjen !!!

Fryktelig trist opplevelse
 
Back
Topp