Til de som har født før, hva vil dere anbefale?

Så tilfeldig Jeg kjenner meg selv såpass godt at det å høre på podcast/lydfiler og øve med partner er noe jeg mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre, så tror ikke det er helt for meg. Men fikk jo vite kjernen i det. Pusten og ikke spenne kjeve, skuldre og hender
:) :)
 
Har født 1 gang med epidural og en gang uten (aktive fødsler på 2,5 og 3,5 timer) og skal ha absolutt alt de har å tilby av smertelindring fra første sekund denne gangen :dead:

Vet ikke om det er fordi jeg føder så fort eller hva det er, men hverken jeg eller kroppen min klarer å henge med på den helvetesrodeoen der :wacky:
 
Jeg fødte 3 ganger og det blir kort svar. Pusten er kjempe viktig og hjelpende. Minntredje fødsel var god rett og slett, jeg visualiserte at barnet går mer ned med hver ri og smerte og jeg klarte og kontrollere smerte. Hvis disse nevnte kursene går op set så er de sikkert veldig hode.

Men på første fødsel vil jeg uansett anbefale epidural :happy:
Jeg hadde også akupunktur, var ganske latterlig for meg at det kunne hjelpe. Med nr 2 fikk jeg Paracet:joyful: - legen kunne ikke komme for epidural. Så godt humør hjalp her litt :)
 
Back
Topp