Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hmm, det var et vanskelig spørsmål.. jo! brystpumpa mi jeg måtte alltid pumpe meg før jeg amma i starten for puppene var så sprengte at Markus ikke fikk tak på puppen.. Det går såklart an å håndmelke først, men lettvint å ha en elektrisk pumpe da
Purelan, Canesten (hun fikk trøske og smittet dermed meg), farris (til hennes trøske), brystskjold og ammeinnlegg av ull (maaange, for jeg lakk som ei sil), tutt (hun var en skikkelig tuttejente og ammet ikke men tuttet på brystet, det ble utrolig vondt i lengden!).
At mannen vasket og ryddet leiligheten før vi kom hjem og besøket toget inn...
Brystpumpe, tåteflasker, ammeinnlegg, purelansalve, maaange gulpekluter og kjøleskap/fryser full av mat.
Ull ammeinnlegg, var livredd for å få brystbetennelse....det som eg skulle hatt, og skal ha denne gang, er ein sånn "amme seng" til babyen...var heilt grusomt å måtte reise seg opp og ned frå senga på natta for å hente ho utav vogga. Vondt OVER ALT...denne gang skal eg ha amme seng som eg bare kan "skubbe" babyen bort i når me er ferdige å amme
Ellers at leiligheten er rein og ryddig, og at mannen er heime den første stunda
At mannen hjalp til hjemme med husarbeid og tok seg av hun eldste, og at mamma hadde kommet med lapper som var nedfryst, slik at jeg kunne servere til barselbesøkende så slapp jeg styre med det