til alle sammen

tamlin77

Glad i forumet
Vil bare dele med dere, kanskje det kan hjelpe noen flere?

Vesla har en tydelig favorittside, og jeg jobbet hardt for å få henne til å ligge på andre siden. Var hos fysio på helsestasjonen, og hun mente det ikke kunne være låsninger for hun var så myk og fin så! Jeg bygde opp madrassen på ene siden, flyttet hodet over på andre siden osv, noe som resulterte i en sint baby. Hun ville kun ligge på den ene siden, men jeg prøvde iherdig. Tok kontakt med fysio igjen, men neida var så normalt så måtte bare fortsette som jeg gjorde, hun var jo rolig ellers så kunne ikke være låsninger.
Slo meg ikke til ro med dette egentlig, hadde en magefølelse på at sånn skulle det ikke være så tok kontakt med manuell terapaut og ventet på time. Vesla ble mere og mere sint når jeg prøvde å legge henne over, og de siste dagene har hun grått mye ved mating(flaske). Var på time der igår hos manuell og joda vesla hadde låsninger flere steder, men ikke på de typiske steder ved fav side. Dette kunne være grunnen til at vi ikke fikk til amming, da det var vondt for henne. Og kunne også være grunnen til at hun våkner hver 2-3 timer døgnet rundt. Om natten viser hun tegn til at hun er sulten, men spiser kun 30-50ml.
De knakk henne opp igår, og etter det sov hun hele dagen. Våknet bare 2 ganger fra 12-23 og spiste litt. Og inatt sov hun 5 timer, spiste og sov igjen 4 timer[:D] Mor så glad for å sove litt. Og idag har jeg en superblid jente som kun smiler og gliser for alt. Så hun våknet vel om natten fordi hun fikk vondt.
Manuell terapauten anbefalte alle som har favorittside å få sjekket om det er noen låsninger. Vet det har vært en tidligere, husker desverre ikke hvem, som også fikk diagnosen kiss kid uten mye gråt på barnet. Men synes dette er så viktig så vil gjerne ta det opp igjen.
Fikk også beskjed om å bruke babydorm pute, lånte en igår og det funket gull[:D] Noen som har erfaringer om denne puten?

Lise-amine har også en favoritt side. Vi har vært 2 ganger hos helsesøster hvor helsesøster mente den siste gangen at henne kunne se (ikke MYE) at hun hade blitt litt sjevere i hodet av det. Tidligere lå henne mye i vognen og sov om dagen men jeg prøver å ha henne litt mere i sofaen og legge henne andre vei hvor hun MÅ snu hodet andre veien for å følge med på meg og det jeg driver  med. Virker som at dette begynner å funke. Når jeg må legge henne i vogna venter jeg ca 10 min etter at hun har sovnet med p snu hodet andre vei.  Skal til helsesøster og lege for 6 ukers kontroll denne uken og blir spenndene og se om dette har funket noe...  

ORIGINAL: rockdoll

Lise-amine har også en favoritt side. Vi har vært 2 ganger hos helsesøster hvor helsesøster mente den siste gangen at henne kunne se (ikke MYE) at hun hade blitt litt sjevere i hodet av det. Tidligere lå henne mye i vognen og sov om dagen men jeg prøver å ha henne litt mere i sofaen og legge henne andre vei hvor hun MÅ snu hodet andre veien for å følge med på meg og det jeg driver  med. Virker som at dette begynner å funke. Når jeg må legge henne i vogna venter jeg ca 10 min etter at hun har sovnet med p snu hodet andre vei.  Skal til helsesøster og lege for 6 ukers kontroll denne uken og blir spenndene og se om dette har funket noe...  

Krysser fingrene for at det har funket[:D] Er bra å ta tak i det tidlig. Her mente manuell terapaut at det hadde vært låsning fra fødselen av.

Back
Topp