Til alle med Maxi-cosi cabriofix + family fix!

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Kjøpte i dag bilstol til prinsen vår men da vi testet sete synes vi det var veldig løst i basen?

Vi ringte butikken og spurte om det skulle være sånn og betjeningen testet setet + base i butikken samtidig som hun hadde oss på tråden og vi fikk til svar at det skulle være sånn?!

Holder vi basen til en side ''velter'' sete 2-3 cm til siden og tilbake om man snur over til andre siden.
I tillegg kan du dytte sete et par cm frem og tilbake også.
Forstår ingenting.
Skal det være virkelig være sånn?
Hadde besafe + isofix i 09 og kan da ikke huske at våres bilstol var sånn den gangen...

Trenger erfaring fra andre her...

Vårt har stått bom fast. Synst det hørtes litt rart ut, dersom dere buker isofix

Vårt har stått bom fast. Synst det hørtes litt rart ut, dersom dere buker isofix

Vi har kjøpt familyfx base det er som isofixfeste bare en anderledes base. Det er det nyeste som er.
Den lyser blant annet grønt som idikerer at alt er riktig montert.

Det er selve stolen som er bevegelig i basen. Basen står bom fast. Stolen er ''slarkete''.

Okei, mener og hugse at stolen kunne "beveges" litt i basen vår også. Men o du er usikker, så ta med deg ned igjen på butikken og be dei sjekke om alt er som det skal:)

Hadde akkurat det samme spørsmålet jeg også for en mnd siden.
Jeg kunne ikke sjønne at setet skulle være sånn. Det var britax setet( testvinner).
Jeg skrev tråd om det her, snakket med folk og kjørte innom barnas hus og de ble med ut i bilen. Alle sa at det var normalt.

Kjente på babysetet hos ei venninne( maxi cosi) og det var akkurat likt.

Så nå har jeg endelig forstått at babyseter festet med isofix er slik. ( jeg har kjennt på flere nå)

Så svaret er at det skal være sånn! :)

Back
Topp