til alle dere gravide

momy

Elsker forumet
jeg prøver å blir gravid og har store planer om å sette inn "nådestøte" på neste pp! [:D] derfor lurte jeg på hva dere gjorde (bortsett fra det innlysende[;)]) ? hva mener dere gjorde susen? spesiellt dere som måtte prøve en stund!  er selv på pp 13. på forhånd takk! [:D] trenger alt av luretriks jeg kan få!! hihi

Tror nok det var flaks som gjorde susen, men den måneden det klaffet var også den eneste måneden jeg tok Wild Yam kosttilskudd.

Wild Yam
Wild Yam er en av verdens mest bruke urter. Det har en balanserende effekt på kjønnshormoner og kan brukes av både kvinner og menn. Det har vært brukt i behandling av barnløshet med resultater, MEN dette må ikke brukes uten veiledning fra fagfolk fordi det kan virke motsatt av det man ønsker.

nårtid var det man skulle bruke de?

Jeg lå faktisk med bena opp en gang etter at vi hadde hatt sex, Og Jeg kødda med at det kanskje var en som satt seg nå.....
Det kunne vel faktisk ha vært det..... [:D]

Heisann!

Jeg har ikke brukt prevansjon siden mai/juni-05.. Har ikke vært helt aktive prøvere, men har jo selvfølgelig tenkt på baby. Men vi har ikke jumpet i senga rundt EL for vi skulle lage barn, men heller fordi vi hadde lyst..

Da jeg ble gravid tenkte jeg ikke på annet enn å dra til syden.. Kanskje det var det som gjorde susen..?[;)]

Du får ha lykke til med prøvinga momy! Klemmer fra meg![:)]

Start med en gang du får mensen f.eks eller du kan begynne med en gang. Du får kjøpt de i vanlig helsekostbutikk. Ikke spesielt dyre.

Lykke til!

Hadde lenge vært prøvere..(nesten 2 år) slet med mye uregelmessig menstrasjon, og gikk til en refleksolog/akupunktør med hjelp til å få stablisert dette..Hadde akkurat startet opp med dette og regnet med å bruke en god stund med dette.. ca6-10 mnd... Men så fikk jeg råd av ei venninne om å ha sex 13-15-17 dagen etter første dags mens.. Hun hadde selv blitt gravid to ganger ved å prøve dette..

Og det funket for meg.. Ble gravid første mnd vi prøvde dette..

Må nok innrømme at jeg gjorde ingenting... blir gravid av og se ei herreunderbukse jeg.........!

hehe.. [:D] skulle hatt det så lett!! takk for svar!! [:)] begynner å få ei lita liste på lure ting,så da får vi håpe det klaffer i mai! [:D]

Jeg tok også Wild Yams da jeg ble gravid. I tillegg målte jeg med EL-tester hver eneste dag i over en måned på grunn av ustabil syklus. Hoppet i bingen så ofte vi kunne også selvsagt[;)]

Ønsker deg lykke til!

Klem, M

He he, skal ikke si hva vi gjorde, for vi hadde ombestemt oss, og funnet ut at vi ikke skulle ha flere, og da satt den så det holdt. Hadde da prøvd i 2 mnd tror jeg:) Men vi er selvsagt kjempeglade nå[:)]

- Ha sex jevnlig, det ideelle for å få best mulig sædkvalitet er hver andre-tredje dag.
- Kutt ut røyk (gjør miljøet i underlivet ufruktbart).
- Unngå å drikke alkohol og koffein i den fruktbare perioden (kan hindre at egget fester seg).
- Ta en slurk slimløsende hostesaft i tre-fire dager før eggløsning (gjør det lettere for "svømmerne).
- Gå til akupunkturbehandling (vi hadde prøvd i halvannet år før jeg begynte på akupunktur. Etter tre-fire måneders behandling ble jeg gravid)
- Spis grapefrukt eller drikk grapefrukt-juice daglig (skal bedre fruktbarheten)
- Prøv å la være å tenke så mye på det og ikke tilbring for mye tid på dette forumet! Ikke gå og "kjenn" etter graviditetstegn (Jeg kan love deg at mye fokusering på prøvingen gjør det verre å takle negative tester. Dessuten er det som om kroppen "knyter seg" hvis du tenker for mye på det. Jeg ble gravid den måneden jeg tenkte minst på det)
- Ikke kast bort penger på eggløsningstester, de er ikke til å stole på

Lykke til!

Ikke tenk på svangerskap og baby og graviditet og alt det der...
Bare nyt sex! -regelmessig...

satte prøvingen på is jeg og vi skulle til syden i sommer så jeg har gledet meg til det og jeg hadde liksom sluttet å tenke på det med å prøve og vips om mandagen testet jeg posetivt [:D] slutt og tenk på det så mye få tankene på noe annet da klaffer det til slutt skal du se.
Lykke til
klemmer fra lille meg[;)]

vet ikke helt hva det var jeg...om vi skulle til å søke om prøverør eller fordi jeg tok 5 c-vitamin tabletter hver dag i en mnd....

tusen takk for mange supre tips!! [:D] føler meg godt rustet,så får vi da se om det klaffer!! [:D] 

den mnd det endelig klaffet hadde jeg drukket hostesaft og tatt el tester[:D]

Vi prøvde 15 pp før jeg ble gravid... den ene mnd jeg ikke tenkte på det i det hele tatt ble jeg gravid,, kanskje stress er en faktor??

Vanskelig å si..

Ha masse sex rundt eggløsningen, og prøv ikke tenke på graviditet..

Vet det er vanskelig, nesten umulig.. men kanskje det hjelper kroppen til å roe seg litt?

Klem

ORIGINAL: LinnOgKent

Vi brukte 3 år men når jeg begynte å ta forhåndsregler så klaffet det etter 2 eggløsninger. Jeg begynte å spise omega 3, multivitaminer, drakk slimløsende hostesaft og ikke minst.. Jeg holdt meg unna melkeprodukter!!
melkeprodukter er ekstremt slimdannende og har man problemer med å bli gravid bør man ta avstand fra dette.
Jeg gikk også til akupunktur som fikk fortgang i sakene.
Masse lykke til:-)

OPPS, Er det det?????
Jeg drikker ca 1 - 2 liter hver dag, Og spiser mye pålegg med melk I.....
Bra det gikk her.... [:D]

Hadde prøvd vel et år uten resultat.  Var litt deprimert av dette.  Var hos lege og tok så regelmessige blodprøver for å finne ut om det var eggløsning. (3 måneder).  Tok lang tid før jeg våget meg tilbake for å høre resultatet, og den samme dagen som jeg dro dit hadde jeg testa positivt!  Litt usikker på hva som gjorde det.  Har tro på ferien jeg hadde i januar i Thailand. Lavere stressnivå, også hadde jeg slutta å tenke så mye på det. Lykke til!

Back
Topp