Tikkende hormonbomber..

Lille sol

Betatt av forumet
... er vi det? Vi damer altså...

Jeg har aldri hatt særlige PMS plager, nåja.. smerter har jeg hatt noen timer, men aldri har jeg vært vanskelig å ha med å gjøre (tror jeg..[8|]) og aldri har jeg frest og grini før heller.

Men i går fikk jeg plutselig et anfall av "syns synd på meg selv"... aner ikke hva som utløste det, og følte meg helt hjelpeløs. Prøvde å skjule det for samboer, men han følte jo selvsagt at humøret mitt var på bånn. Etter at vi hadde lagt oss bare rant tårene i det stille, klarte ikke holde igjen.. [:(] Tenkte med meg at dette har jeg ikke lyst til, men klarer ikke styre det. Og håpte at det var en forsmak på tante Rød. Men den har ikke kommet!

Jeg har nå tatt utgangspunkt i en ny syklus, aner ikke om det er riktig, men tror kalenderen min under her stemmer noelunde. Så da får jeg vel bare slutte å vente på mensen, og heller konsentrere meg om neste eggløsning... huttemegtu.. innviklede greier dette her. Lite ante jeg at det skulle ta så lang tid å bli gravid, og ennå er vi bare i 3 pp!![&o]

Andre som har det sånn? Håper virkelig ikke at jeg opplever det igjen...

Hei kjære deg!
Jeg har det sånn hver måned... Trodde jeg var helt gal en stund. Men det skjer alltid rett før mens. Først blir jeg kjempesint og irritert også gråter jeg. Ellers i måneden er jeg den mest rolige og stabile personen du kan tenke deg. Det er ingen som tror på meg av de jeg kjenner, utenom mannen min da [;)] det er litt slitsomt innimellom og være så berg og dalbane en hel dag, men jeg begynner å kjenne meg igjen snart. Har hatt mensen noen år nå.

[:)]

Hei. Å så godt å høre at det er flere som er som meg! Har gått på p-piller " i alle år", slutta 1 mai. Er derfor lite kjent med hvordan kroppen min reagerer. Nå venter jeg mensen for tredje gang (hadde ikke mensen da jeg gikk på p-piller) og jeg tror jeg blir gal! Fra tiden rundt eggløsning og frem til mensen kommer (ca 14 dager) er jeg superfølsom! Ingen har det så fælt som meg, og jeg freser og kjefter hele tiden. Prøver å ta meg sammen på jobb, og da er det selvfølgelig mannen min som får det! Er nå inne i "helvetesfasen" som jeg kaller det, og idag skjelte jeg ut en stakkars kassadame! Ble lei meg etterpå og ba om unnskyldning, men skaden var jo skjedd! Nei detta er ikke bra, får nesten lyst til å begynne med p-piller igjen! Får satse på at vi blir gravide snart så ikke liv går tapt (forhåpentligvis ikke så følsom i et svangerskap)! Lykke til [;)]

Noen ganger tror jeg at vi er det, i allefall sier han jeg bor med det, at når jeg har PMS er jeg ikke til å være nær, for da eksploderer jeg lett. Kan være noe i det da [:)]

Dette høres kjent ut...

Jeg får ofte helt fnatt dagen før eller samme dag jeg får mensen. Plutselig ser jeg alt som er feil, og alt virker håpløst. Som oppvasken som står på benken (kunne ikke mannen min tatt den, han har hatt like god tid som meg, og hvorfor er det alltid jeg som må gjøre alt her i huset...). Men jeg blir ikke sint, jeg blir lei meg og gråter for ingenting. synes fryktelig synd på meg selv... Hadde mannen min vært lur, så hadde han gjort huset gullende rent rett før jeg får mensen....

BigBee

Puh... ja, så er jeg ikke alene altså! Har aldri opplevd dette før jeg. Ikke før jeg begynte på p-pillen heller. Håper ikke jeg trenger oppleve det igjen, men som jeg skjønner, er det igrunn helt vanlig..[>:]

Ja, ja vi får ta det som det kommer, og jeg tror det er viktig å fortelle mannen om hvordan vi egentlig har det, og at vi faktisk ikke KAN hjelpe for det...

Takker for svar!

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i disse beskrivelsene! Jeg blir veldig følsom rundt den tiden da mensen skal komme. Blir irritert for ingenting, og har veldig lett for å begynne å gråte...tårene triller så lett som bare det.
Så jeg sier også; stakkars min kjære!

Godt å vite at vi er flere i samme bås! [;)]

Back
Topp