Tiiiidenes skrivefeil!!

Pijah

Forumet er livet
Dette er teksten i en mail en utleier har sendt til sin leietaker (bedrift til bedrift)..

Jeg ler så jeg griiiiiner!

________________________________________________________________________________________

når malt så er det 3 månder oppsigelse fra 1 i mnd ved en åppen kontrakt ,så jeg fårlagger at dere betaler ut de 3 mnd så jeg har sendt faktur på  eller så sender jeg bare saken videre til min riviso/Bokfører og innkaso selskap min så jeg sammerarbeider med,
desuten kan der ikke skrive av hus så jeg har fåt uten min underskrift,dere har noårmalt ikke låv til ha skrive av på skaten det dere bruker til privat for mål.

dere må få stå at der kan ikke flytt ut så ,jeg driver ikke hottel der oppi i *********
så betalt alle 3 fakturen i august

dere kan ringe meg dere trenger ikke sende oppsigelse på mail

det gjeler leiekontrakten i ********

det er ikke betalt inn noe til min konto da må vi skrive under leiekontrakten omgånde
og betale inn husleiene omgånde å bli fredig med dette omgånd

du kan nå meg på kontore etter kl 1300

Får helt mark av å lese det...

[8D]

Gadd ikke lese halvparten engang! Var for slitsomt [&:]

hva sa du ???

Orket ikke lese mer enn den første linjen, er jo helt umulig å skjønne hva han mener...[8|][:-]

En ting kommer i alle fall helt klart frem:
Du skal betale, han driver IKKE hotell! [:D][:D]

Javel[8|]
Det var bare slitsomt å lese. [:'(]
Håper di klarer å ordne det som han prøver å ordne da[8D]

Haha, det er en gammel gammel mail mellom et firma som min mann jobbet i, og dette "IKKE hotell"-firmaet. Mannen satt og rydda i gamle mail igår og har tatt vare på denne for å vise meg som får neller av skrivefeil.. [8D]

jeg forstår jo meningen i mailen, men måtte virkelig konsentrere meg..[8D]

Ser ut som advokaten til barnefar her.
Han skrev på samme måte, og jeg fatter ikke at det er mulig å ha så store skrivefeil, hvertall med en advokatutdannelse..

Han var ikke norsk han som har skrevet det der. Fikk lyst å bestille kebab! 

hahah jeg forsto alt, kan gjerne :) oversette..
jobbbet som tolk før,er flink tl å tyde [8D]

sikkert en utlending som har skrevet det. er vell ikke så enkelt når språket uttales så forskjellig fra hvordan det skrives.

ORIGINAL: Pijah

Dette er teksten i en mail en utleier har sendt til sin leietaker (bedrift til bedrift)..

Jeg ler så jeg griiiiiner!

________________________________________________________________________________________

når malt så er det 3 månder oppsigelse fra 1 i mnd ved en åppen kontrakt ,så jeg fårlagger at dere betaler ut de 3 mnd så jeg har sendt faktur på  eller så sender jeg bare saken videre til min riviso/Bokfører og innkaso selskap min så jeg sammerarbeider med,
desuten kan der ikke skrive av hus så jeg har fåt uten min underskrift,dere har noårmalt ikke låv til ha skrive av på skaten det dere bruker til privat for mål.

dere må få stå at der kan ikke flytt ut så ,jeg driver ikke hottel der oppi i *********
så betalt alle 3 fakturen i august

dere kan ringe meg dere trenger ikke sende oppsigelse på mail

det gjeler leiekontrakten i ********

det er ikke betalt inn noe til min konto da må vi skrive under leiekontrakten omgånde
og betale inn husleiene omgånde å bli fredig med dette omgånd

du kan nå meg på kontore etter kl 1300

Normalt så er det 3 måneder oppsigelse fra 1. i måneden ved en åpen kontrakt, så jeg forlanger at dere betaler ut de 3 månedene,så jeg har sendt faktura på, ellers så sender jeg bare saken videre til min revisor/bokfører og inkasso-selskapen min som jeg samarbeider med, dessuten kan dere ikke skrive av huset uten at dere har fått min underskrift, dere har normalt ikke lov til å skrive av på skatten det dere bruker til privat formål.

Dere må forstå at dere kan ikke flytte ut så, jeg driver ikke hotell der oppe i *****************
Så betal alle 3 fakturaene for i august .

Dere kan ringe meg,dere trenger ikke sende oppsigelsen på mail.

det gjelder leie-kontrakten i **********************

Det er ikke betalt noe inn til min konto,da må vi skrive under leiekontrakten omgående ,og betale inn husleiene omgående å bli ferdig med derre omgående

..............

sånn håper dere forstår litt nå[8D][:D]

Dere må få stå... Hahaha - priceless [:D]

ORIGINAL: trine2007

sikkert en utlending som har skrevet det. er vell ikke så enkelt når språket uttales så forskjellig fra hvordan det skrives.

nope.. det ser ikke ut som en utlending...

de skriver akkurat som de snakker, i dette tilfellet var det skrevet som det blir uttalt, hørtes ut litt som en norsk mann i ca 60 årene med litt manglende utdanning[8D]

Back
Topp