Tihi, nå er det endelig min tur <3... men hva nå? :)

Lillyheart

Flørter med forumet
Novemberlykke 2015
I dag viste endelig testen positiv! :) Har hatt murringer i en uke, samt ømme bryster, og nå har jeg fått det bekreftet <3 4+2 i dag <3

Er førstegangs, så aner ingenting om hva som venter, derfor frir jeg litt til dere damer;

- Må jeg til lege, eller kan jeg kontakte helsestasjon direkte for kontroller? Evt når?

- Peis gjerne på med alt av info som kan være greit å ha med seg videre :)

Å ja, JEG ER GRAVIIIIIID! :D... hihi, er hemmelig noen uker enda, men her kan det jo avsløres :)
 
Gratulerer !! :D Er selv 4+4 idag :)
Kjempespennende som førstegangs da ! Jeg er andregangs.
Du kan ringe lege eller helsestasjon så blir du nok satt opp til en time når du nærmer deg 12 uker ;)
Se på hva du ikke skal spise som gravid, og hva du bør ha i deg. Det er det beste tipset jeg kan gi rett ut, men du kommer nok til å ha mange spørsmål, og de er jo bare å legge ut så får du helt sikkert svar :D Her skal vi også holde det hemmelig en stund, selv om det er veldig vanskelig. Deilig å ha denne gruppa da ! :)
 
Gratulerer til deg også! :D ÅÅåååå, det er så spennende! Takk, ja skal lese meg opp på hva man kan og ikke kan spise, må vel kanskje skaffe meg gravidvitaminer også, Folat har jeg :) Knis, små November-spirer <3
 
Gratulerer til deg også! :D ÅÅåååå, det er så spennende! Takk, ja skal lese meg opp på hva man kan og ikke kan spise, må vel kanskje skaffe meg gravidvitaminer også, Folat har jeg :) Knis, små November-spirer <3

Jeg skrev et innlegg med spørsmål om mutivitaminer inne på svangeskap og fødselsgruppa for ikke så lenge siden, der fikk jeg kjempegode tips !! ;) Tar også bare folat foreløpig, men ønsker å føye på noe mer for å gjøre det best mulig for meg og spira. Gleder meg på tiden fremover nå, og håper svangerskapet blir like greit som sist, for da elsket jeg å være gravid ! :D <3 Så blir det forhåpentligvis fødsel og babykosetid i November :D
 
Jeg tar folat og tran, og det skulle holde i følge jordmor:)

Vil anbefale å ta deg en tur innom matportalen.no og lese litt om hva du bør holde deg unna:)

Jeg har faktisk allerede bestilt legetime til første svangerskapskontroll, pga. lang ventetid på legekontoret. Har fått time når jeg er ca. 10+3. Etter dette kommer jeg til å gå til jordmor:)

Lykke til med svangerskapet! :)
 
Gratulerer så masse :D


Sent from my iPad using BV Forum
 
Først; Gratulerer så mye :)

Greit å komme seg til legen så du får tatt div blodprøver, få svangerskapspapirer og sendt brev til sykehuset du ønsker å føde på. Du må huske at ikke alle kan ta i mot så jo tidligere du søker jo større sjanse for å få plass.

Første kontroll pleier å være mellom uke 8-12. Deretter kan du velge hvor du vil ha kontrollene :)

Masse lykke til :)
 
Gratulerer så mye! Jeg har en gul pakke med vitaminer fra apoteket. Den skal inneholde det viktigste:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp