Tigging på døra

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Har noen opplevd det?

For igår og i går kom det en fyr på døra (to forskjellige vel og merke) og begge var stumme og ga et laminert ark hvor det sto at de var stumme og hadde vokst opp på barnehjem osv osv. Så ville de selge noen trebiter (var fine altså, men var nok kjøpt inn) til 150 for 1 og 250 for to.

Så ut som en østeuropeer (mann nr 2 var det samboeren min som åpnet opp for)..men jeg blir skikkelig skeptisk, og litt redd for å være ærlig. Er jo en ting når de sitter eller tigger i sentrum, men når de møter opp ved døren din og tigger, da blir jeg litt nervøs.

Hva tenker dere om dette? Vurderer om jeg skal låse inn tinga som står utfor huset, vet jo aldri hva de planlegger. Kanskje de er en større bande som vil se hvordan folk bor osv, for og så planlegge noe annet?

Har noen opplevd dette?[:'(]

oi, her har vi det samme!!!!!!! i sørtrøndelag liksom, dere må bare lukke døra fort som faen når de ringer på for de prøver å rundstjele deg! de prøver å komme seg inn, og mens den ene distraherer deg stjeler den andre!!! ble advart i barnehagen i dag jeg, de har vært flere plasser i områdene her!!!
faen asså, kommer til å ringe politiet hvis de kommer hit, de har ingenting her å gjøre!!!!! *knurr*

ORIGINAL: Bymusa

Har opplevd det to eller tre ganger på 1,5 årene vi har bodd her (Ålgård), aldri da jeg bodde i stavanger. Jeg synes og det er merkelig, hva pokker gjør de her ute i distriktet egentlig...

Jeg bor på klepp stasjon...ja ikke sant, gå fra dør til dør å tigge, nei jeg syntes ingenting om det. Opplevde det ikke i Stavanger jeg heller, men i sentrum opplevde jeg det. Men tror de pønsker på noe!

det hadde jeg ikke satt noen særlig stor pris på nei[&:]det er ille nok at de er overalt i byen, men om dem skulle kommet på min egen dør så hadde jeg virkelig ikke likt det. Jeg ville nok låst inne ting som står ute ja. Tenk om de blir snurt eller provosert av noen som sier "nei!" til dem, og så vet de liksom hvor du bor, hvordan huset/leiligheten ser ut, hvilken bil dere har etc etc[:-]

Det har gått romenere rundt her jeg bor å "solg" maleri, dette for å senere
bryte seg inn for å stjele mens familien er borte.. de har gjort masse innbrud her, men nå har de reist videre
å kanskje begynt andre plasser.. så vær forsiktig når det kommer slike folk på døren, åpn alltid døren visst dere er hjemme![;)]

Har opplevd det flere ganger, senest for noen mnd siden.. Var to stk som gikk rundt her med hver sin blomsterbukett å spurte om jeg ville kjøpe blomster.. For de hadde ikke råd til mat til barna sine åsånn[8|] Sa nei sikkert 15 ganger før han gikk.. [>:]

ORIGINAL: OhMyGod!!!

oi, her har vi det samme!!!!!!! i sørtrøndelag liksom, dere må bare lukke døra fort som faen når de ringer på for de prøver å rundstjele deg! de prøver å komme seg inn, og mens den ene distraherer deg stjeler den andre!!! ble advart i barnehagen i dag jeg, de har vært flere plasser i områdene her!!!
faen asså, kommer til å ringe politiet hvis de kommer hit, de har ingenting her å gjøre!!!!! *knurr*

Fy faen så ekkelt! Hadde jeg vist at de samme folka hadde kommet dagen før hadde jeg aldri åpnet opp, men var ikke klar over det. Jeg likte ikke at ungene kom springene i døren i det samme jeg snakket med han. Ble så mistenkelig..

ORIGINAL: ~Mirabell~

det hadde jeg ikke satt noen særlig stor pris på nei[&:]det er ille nok at de er overalt i byen, men om dem skulle kommet på min egen dør så hadde jeg virkelig ikke likt det. Jeg ville nok låst inne ting som står ute ja. Tenk om de blir snurt eller provosert av noen som sier "nei!" til dem, og så vet de liksom hvor du bor, hvordan huset/leiligheten ser ut, hvilken bil dere har etc etc[:-]

Akkurat det samme tenker jeg! [&o]

..... springer for å låse døra.

BRB.

ORIGINAL: Heijdii

bryte seg inn for å stjele mens familien er borte.. de har gjort masse innbrud her, men nå har de reist videre
å kanskje begynt andre plasser.. så vær forsiktig når det kommer slike folk på døren, åpn alltid døren visst dere er hjemme![;)]

Fy faen! Hjelper det å ha alarm på døren, eller overser de det bare å fyrer på...nei unner ingen å være fattige å ha det vondt, men å drive med organisert kriminalitet er ingen unnskyldning...har ingenting overs for slike folk

Okey. Tilbake, nå med låst ytterdør.

Her har vært noen sanne som har solgt malerier ( ikke hos oss, men hos svigers som er naboene ).
Jeg er ikke gira på å få dem hit til oss.
Vi har ikke ringerklokke, og det kan vel gjerne bety = velkommen inn ?

NOTHANKU![:@]

Ush, det er så ekkelt.. Hadde det et par ganger da jeg var mindre og bodde hos mamma og pappa.. Mamma sa bare nei og låste døra..

Men er som de sier over her, at de er noen ordentlige sleipinger som bare er ute etter å rane folk[:'(] Så VÆR FORSIKTIG!!!!!

ORIGINAL: StinkiStini

Her har vært noen sanne som har solgt malerier ( ikke hos oss, men hos svigers som er naboene ).

Noen som kanskje vil få media inn på banen...hvis så mange opplever dette syntes jeg det bør komme i lyset for å si det sånn. Så folk kan være klar over det, eller er det lite lurt. Kjenner meg utrygg for å være ærlig..plutselig så spionerer de, observerer når du kommer og drar hjemmen ifra, osv..og vips, en dag kommer du til et rassert og robba hus...[&o][:@]

ORIGINAL: Vesle_mor

ORIGINAL: Heijdii

Fy faen! Hjelper det å ha alarm på døren, eller overser de det bare å fyrer på...nei unner ingen å være fattige å ha det vondt, men å drive med organisert kriminalitet er ingen unnskyldning...har ingenting overs for slike folk

De er veldig proff, politiet tror de kan ha brutt seg inn i barnehagen da det var
innbrudd, å da hadde de skrudd ned vinduskarmen på ett vindu å komt seg inn der på en måte..
innbruddene i hus har de komt seg inn uten å måtte ødelegge noe så tror ikke det hjelper veldig![:-]

Noen som kanskje vil få media inn på banen...hvis så mange opplever dette syntes jeg det bør komme i lyset for å si det sånn. Så folk kan være klar over det, eller er det lite lurt. Kjenner meg utrygg for å være ærlig..plutselig så spionerer de, observerer når du kommer og drar hjemmen ifra, osv..og vips, en dag kommer du til et rassert og robba hus...[&o][:@]

... heldigvis er besteforeldrene til samboern min ALLTID hjemme.
Og de bor 20 meter nedfor huset vårt, og er ALLTID ute. Hehe
+ de har 4 hunder som går fritt ute. ( Bor på gård )
Så... ikke den enkleste palssen, heldigvis!

Men politiet burde gjore noe med det, for det er vel ikke lov å selge ting på dørene uten at det er til innsamling for lag/organisasjoner ?!?

Men politiet burde gjore noe med det, for det er vel ikke lov å selge ting på dørene uten at det er til innsamling for lag/organisasjoner ?!?

La meg gjette, politiet har sikker ikke ressurser til slikt, *unnskyld at jeg dømmer dem på forhånd*

Men ja, det burde være noen regler for slik, og det er det nok også! De blir jo bare mer og mer utspekulerte!

La meg gjette, politiet har sikker ikke ressurser til slikt, *unnskyld at jeg dømmer dem på forhånd*

Men ja, det burde være noen regler for slik, og det er det nok også! De blir jo bare mer og mer utspekulerte!

Neppe at de har det altså.
Og det er jo ikke deres feil heller egentlig at de ikke har ressurser til det.

Men om det her er et økende problem bør folk melde fra så det blir stopper for det..

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1433041.ece
lignet veeeldig mye på dette syns jeg[:@]

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1433455.ece

Kommer til å sjekke hvem som ringer på heretter gitt...huff!!!!

Jeg tar kontakt med lokalavisen, altså jærbladet. Håper dere andre også gjør det om dere opplever lignende saker. Liker det ikke en plass!

ps, nei ikke politiet sin feil, men samtidig prioriterer de saker litt merkelig til tider...

Back
Topp