Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Trivselskontroll har ingenting med mors trivsel å gjøre, det er helt sikkert.

Babyen har det kjempefint, sover på ctg, flow er bra, alt er så forbanna supert at jeg blir irritert.
Fortsatt tilnermet null modning og hun kunne under tvil få inn en finger i livmorhalsen, forsøkte å strippe men hva er det å strippe liksom...
+2 på urin og hoven som en flodhest(føles sånn, ser ikke sånn ut), så da ble det blodprøver og ny kontroll av urin imorgen.. that's it..
Ny trivselskontroll på torsdag, da er jeg 41+5 og de skulle VURDERE om de kunne sette meg i gang, men jeg har fått time så forbannet sent at det har jeg ikke tro på.
Oppi alt dette her så ringte jo pasienthotellet og purret på at jeg stod til utsjekk i dag, fordi føden bare skriver bekreftelse fra time til neste time, og hotellet har egentlig fullbooket. De ringte såklart mens jeg satt og ventet på blodprøver. Jeg får jo ikke gjort NOE med det, og hvor skulle jeg dratt? De trodde de måtte sette meg på venteliste, men de fikk fornye meg.
Jeg går bananas, begynte å gråte under kontrollen, satt og sippet for meg selv mens jeg ventet på blodprøver og gråten presset på på nytt da jeg snakket i tlf med bestemor..
Jeg vil ikke mer.
Venninnen min prøvde å overtale dem til å sette meg i gang i dag men det gidda de IKKE.

Du hadde faenmeg ikke fått meg til å føde på UNN i Tromsø om så jeg fikk penger for det! Møkkasykehus! Håper de tar til vett å tar litt hensyn til din trivsel også. Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Du hadde faenmeg ikke fått meg til å føde på UNN i Tromsø om så jeg fikk penger for det! Møkkasykehus! Håper de tar til vett å tar litt hensyn til din trivsel også. Krysser fingrene for deg :Heartred
Vel.. Hammerfest er jeg jo livredd.. Det var alternativet.. håper virkelig fødselen blir problemfri slik at jeg kan føde på fødestua hjemme neste gang, og gå hjemme med mannen og denne ungen lengst mulig og bare dra inn for fødsel :sorry:
 
De har jo sine rutiner på sånt, så lenge ikke avdelingen skriver bekreftelse lenger så får de ikke gjort noe med saken.. prøvde forklare det til dem i resepsjonen på hotellet.. men nope.

Jeg er på gråten i dag, at ikke de kan se personen som skal gjennom alt dette, alt er bare galt nå :sorry:
Skal stikke av fra hele driten og ligge på sofaen hos en venninne til langt utpå kvelden i dag
Godt at du får kommet deg litt ut og vekk til venner <3
 
Vel.. Hammerfest er jeg jo livredd.. Det var alternativet.. håper virkelig fødselen blir problemfri slik at jeg kan føde på fødestua hjemme neste gang, og gå hjemme med mannen og denne ungen lengst mulig og bare dra inn for fødsel :sorry:

Jeg skjønner godt du holder deg unna Hammerfest med den behandlingen du fikk sist :/ Har de ikke samme tilbud i Alta eller Kirkenes eller er Tromsø nærmeste? Helt sykt at det må være sånn. Håper fødselen går som forventet og at du slipper unna sykehus neste gang :Heartred
 
Jeg skjønner godt du holder deg unna Hammerfest med den behandlingen du fikk sist :/ Har de ikke samme tilbud i Alta eller Kirkenes eller er Tromsø nærmeste? Helt sykt at det må være sånn. Håper fødselen går som forventet og at du slipper unna sykehus neste gang :Heartred
Alta tar meg ikke pga blødningene sist, derfor jeg håper alt er fint nå sånn at jeg kanskje får føde der om vi skal ha en til.. og Kirkenes er visst heller ikke stort bedre.. og veeeldig langt hjemmefra
Alta kan f.eks ikke ta hastekeisersnitt, de har ikke blodbank.. etc etc
 
Huff, hadde håpet du holdt på med fødsel nå. Hvis det er noen trøst så er det best for barnet ditt at du kommer i gang av deg selv. Men skjønner så godt at du er motløs nå! Med vår første hadde jeg ingen tegn på at fødsel nærmet seg før den startet. Hadde blitt strippet 3 dager før den startet. Ble du strippet i dag? Håper det starter spontant veldig snart!
 
Huff, hadde håpet du holdt på med fødsel nå. Hvis det er noen trøst så er det best for barnet ditt at du kommer i gang av deg selv. Men skjønner så godt at du er motløs nå! Med vår første hadde jeg ingen tegn på at fødsel nærmet seg før den startet. Hadde blitt strippet 3 dager før den startet. Ble du strippet i dag? Håper det starter spontant veldig snart!
Var nesten ikke noe å strippe.. såvidt en finger som gikk inn og livmorhalsen var fortsatt høøøyt oppe.
Det er egentlig ingen trøst at det er best for henne at det starter selv, det er bare frustrasjon :sorry:
 
Du hadde faenmeg ikke fått meg til å føde på UNN i Tromsø om så jeg fikk penger for det! Møkkasykehus! Håper de tar til vett å tar litt hensyn til din trivsel også. Krysser fingrene for deg :Heartred

Hvor skal man ellers føde i nord-norge? :p Bodø er sånn 9 timer med bil unna Tromsø... Alt nord for Tromsø mangler spesialistkompetanse og er håpløst overbelasta...
 
Åh, blir så frustrert på dine vegne.. Hadde håpet du hadde fått noe hjelp nå:sorry: :Heartred
 
Hvor skal man ellers føde i nord-norge? :p Bodø er sånn 9 timer med bil unna Tromsø... Alt nord for Tromsø mangler spesialistkompetanse og er håpløst overbelasta...

Du har helt rett i det, men hadde nok heller stukket til skogs enn å føde der :p
 
Du har helt rett i det, men hadde nok heller stukket til skogs enn å føde der :p
Holdt på å kommentere det samme: stikke til skogs? ;)
Men da kommer jo andre problemer. Leste dere om den saken hvor en dame hadde gjort nettopp det? Hun fødte hjemme, til skogs. De var sånn alternative og ville leve uten teknologi osv. Så tok hun med ungen til sivilisasjonen etterhvert for å få barnet registrert med fødselsnummer osv (helt avkuttet fra sivilisasjonen kommer man visst ikke..). Men da ble det kjempeproblemer fordi ungen var født uten jordmor og ingen som hadde registrert fødselen i det offentlige, så ungen eksisterte ikke på papiret. De måtte styre masse med det....
 
Masse klemmer og gode tanker. Håper du får noen fine timer med venninne hvertfall, og fortsatt Lykke til videre ❤
 
Ramlet innom dagboken din og ville bare heie litt! Vi var vel i samme termingruppe en stund. Jeg har også en kropp som stortrives i gravidtilstanden, ikke sånn nødvendigvis uten plages, men fødsel, det gidder vi ikke! Ble satt igang 8 dager over termin med storebror, da var blodtrykket mitt «endelig» vært småhøyt lenge nok. Men siden ting ikke gikk helt topp under den fødselen fikk jeg heldigvis igangsettelse på termin med nr 2 (sykehuset gjorde «alt» jeg spurte om pga alvorlig skade på meg første fødsel), ellers hadde jeg sikkert vært gravid enda. Helt håpløst! Kroppen min hadde masse kynnere og nedpress, men måtte jages ut lell :p Husker jordmora sa på ctgen før igangsettelsen «men du har jo såå fine sammentrekninger» jo takk, de har vært sånn i 3 føkkings uker uten at kroppen har tenkt å få ut baby :p
 
Så kjipt Tiger, håper de skjerper seg eller at hun plutselig finner ut at det er på tide å bli født!
 
Hei vennen, for å komme med en muligens litt oppmuntrende opplysning; jeg ble igangsatt rundt kl 20.00. Fikk 2 piller inn i hufsa for å sette igang sammentrekninger i livmor. Så det er håp om det samme for deg :Heartpink
 
ååh kära dig så kjipt! sender all födestöv din vei och satser på födsel och en liten dytt riktig vei. Tråkigt när inte helsepersonell ser till mammans bästa. Stå ut litt till, du är sååååå nära nu!!! megaklem!!
 
Stor klem
 
Håper virkelig at de setter deg i gang på torsdag! Med vesla ble jeg satt i gang på kveldstid - kl.21.00, så håper at det ikke er noe hinder at timen din er sent på dag og at de setter i gang uansett!
 
Back
Topp