Tigers drøm om egne barn, drømmen om et ivf-nøste

En tråd i 'Dagbøker' startet av Tigerbaby, 3 Sep 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Ååja, okei! Tenkte at hodet mitt kanskje lurte meg :p
    Hvilken klinikk tilhører du?

2. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

37 Imorgen :nailbiting:

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. Signy- Forelsket i forumet Assistert-jentene

Så herlig! :Heartbigred Synes det har gått så fort, men det synes man jo alltid om alle andre :p

4. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Akkurat nå synes jeg det har gått fort men plutselig går dritsakte :shifty: jeg er klar for å bli ferdig med hormoner (Haha, skjer ikke før jeg evt er ferdig med amming), 1,5 år burde liksom vært nok i strekk :bookworm:

5. Signy- Forelsket i forumet Assistert-jentene

Ja, de hormonene etter fødsel er også ganske heavy å hamle opp med :joyful:
    Synes jo min egen tid har gått sakte, siden jeg fortsatt ikke er i mål søskenforsøk. Uttak #3 på mandag, så håper bare alle gode ting er 3 nå.
    Masse lykke til med innspurten nå! :)

6. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Ooh, det blir jo ihvertfall spennende!!
    Takk!

7. Myrlapp Glad i forumet Maiblomstene 2017 Himmelbarn Assistert-jentene

neida! St. Olavs

8. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Der frøkna vår også er laget :) har dere fått tid før oppstart enda?

• Liker Liker x 1
  9. Myrlapp Glad i forumet Maiblomstene 2017 Himmelbarn Assistert-jentene

Nei har ikke kommet så langt:)

10. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Gravidoppdatering
    Termin: 11.11
    På vei: 37+0
    Igjen til termin: 23 dager
    Trimester: 3
    Graviduke: 38
    Graviditetsmnd: 10
    Kalendermnd: 9
    Neste JM/legetime: sykehuset den 28.
    Ultralyd: 38+2 tror jeg blir ul
    Komplikasjoner: Hadde blødninger i 1.trimester
    Kjønn: Jente
    Utålmodig: jaa
    Innkjøp: nesten alt
    Utstyr så langt:
    Vogn, seng, babynest, vippestol, klær, bilstol(er), flaskesterilisator, flaskevarmer, ammebher, babycall(er), noen sutter, masse bleier i forskjellige merker og str, stelleplassen er omtrent klar, ammeklær, brystpumpe og noen flakser av forskjellige slag
    Utstyr som gjenstår:
    Tripp trapp m/newbornsete
    Svangerskapsrelaterte aktiviteter: syte og bæse? Er det en aktivitet?
    Mage: begynner å føles stor
    Vektendring: ca 15kg
    Aktivitet i magen: Mye
    Tungt: jaa
    Kynnere: en god del, ikke vonde
    Hodet festet: ja!
    Barnerom: Skal sove hos oss en god stund, så sengen står klar på vårt rom
    Matkick: nææ
    Plager: Rygg og bekken, sliten, men avsluttet hos kiropraktor.. Fingrene er helt forferdelig vonde, kjennes ut som om de skal knekke når jeg bruker dem, hele døgnet! :blackeye:
    Humør: helt ok?
    Sykehusbag: Bilstolen er klar for flytur med bilstolposen, jeg har pakket en liten trillekoffert med ting til meg og henne.
    Høygravid: Jepp
    Tanker om fødsel: Vil ikke ha epidural, men ber jeg om igangsetting har jeg forstått at jeg kanskje må ha, så det blir vel eneste gangen det blir ok. Har en følelse av at det går fort når det først starter.
    Neste milepæl: 38+2, innskriving på sykehuset!!

• Hjertelig Hjertelig x 8
  11. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Gratulerer med 37 uker!!!

12. Bellablue90 Elsker forumet Assistert-jentene Julikulene 2020

Gratulerer med 37!!! uker! Så fort tiden har gått!❤️Siste innspurt nå.

13. Ønskerseg Elsker forumet Junibarna 2019

Hurra for 37 uker Tiger! Snart er hun her:D så glad på deres vegne! Håper du får ladet opp de siste ukene før fødsel. Spennende å følge med:)

14. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Liten ekstra oppdatering fra meg her.. Jeg holder på å klikke av fingrene.
    Vi har fått fult av sne i Finnmark og derfor naturligvis minusgrader. Hjelper ikke på fingrene som allerede var vonde, så jeg klarer nesten ikke trykke på tlf om natta når jeg ligger våken :sorry: og i natt hadde jeg en skikkelig gulpe-natt hvor jeg lå og gomlet love hearts til den store gullmedaljen for å ikke spy i senga.
    Det kjennes ut som om fingrene skal knekke når jeg prøver å ta tak i noe, og noe grepsstyrke har jeg ikke, ikke litt engang. Prøver å åpne melkepakker med håndflaten f.eks..

15. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Huff
    Får du noen behandling for de hendene?

Høres mye likt ut som sånn jeg hadde det i ene hånda ifjor. Gikk til manuellterapeut og fikk behandling siden jeg ikke kunne få kortison.
    Var så ille at jeg ikke ville klart holde babyen med den eller med støtte fra den hånda på det verste

16. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Jordmor mente at der var bare sånn det var på slutten for noen :wacky:
    Hun mente det hørtes ut som carpaltunellsyndrom, jeg synes det føles ut som gikt-smerter. Eneste som funker her foreløpig er å prøve å skylle hendene i kokvarmt vann.. for andre funker kaldt vann

17. Ønskerseg Elsker forumet Junibarna 2019

Leste ikke det nederste innlegget. Så never mind:p

• Morsom Morsom x 1
  18. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Jeg trodde det var karpaltunnelsyndrom, men legen min sa det var noe annet. Husker ikke hva.ville fått kortisonsprøyte direkte inn i hånden om jeg ikke hadde vært gravid. Fikk istedet en behandling hos manuellterapeut som sakte gjorde det bedre

19. Tigerbaby Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Assistert-jentene

Hmm... rekker ikke starte med noen behandling før jeg drar til UNN :(

20. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Er jo ikke sikkert du har det samme selv om det kan høres likt ut. Og som sagt fikk jeg beskjed av legen at jeg hadde fått kortisonsprøyte om jeg ikke hadde vært gravid, var det som var den vanligste behandlingen

Del denne siden