Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

22+4
Åh, da er vi nesten i mål med innkjøp tror vi, fikk inn engangsstønaden i dag, så da kjøpte vi babynest. Mannen fant frem to stk og ba meg velge mellom de to, jeg elsker at han er så engasjert!
Såå kjøpte vi nye puter til oss selv pluss en ekstra sommerdyne(vi deler en dobbeldyne), jeg prøver meg på ekstra hodepute for å slippe unna det verste av halsbrann :cat:

Så vi er skikkelig gira nå, kun noen dager igjen til prematurgrensa, og nå er hun helt vill for tiden!
Snakker om mat så tar hun bunntenning nedi der, definitivt vår unge :hilarious: Foreløpig er jeg helt i klissj-klassj-land med bevegelsene vi kjenner!
 
Gravidoppdatering
Termin: 11.11
På vei: 24+1 (24+0 etter ivf)
Igjen til termin: 113
Trimester: 2.
Graviduke: 25
Graviditetsmnd: 7
Kalendermnd: 6
Neste JM/legetime: imorgen
Ultralyd: vet ikke
Komplikasjoner: nei?
Kjønn: jente
Utålmodig: litt
Utstyr: vi har vel egentlig det meste
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: ikke enda, vurderer fortsatt svømming
Mage: jepp, hun bobler
Vektendring: +5/+7
Aktivitet i magen: masse
Tungt: veldig akkurat nå
Kynnere: hatt en episode med kraftige kynnere, men ikke noe mer
Hodet festet: nei
Barnerom: skal sove hos oss, mangler bare å vaske sengetøy osv
Matkick: ikke egentlig
Plager: Sinnsyk halsbrann og bekkenet krangler!
Humør: urk! :depressed:
Sykehusbag: nei
Høygravid: om 73? Dager
Tanker om fødsel: vil fortsatt ikke ha epidural eller spinalbedøvelse
Neste milepæl: 28+0
 
Gratulerer med passerte 24 uker og vel innafor mulighet for overlevelse.
Ta vare på deg selv og snuppeliten i magen
 
Gravidoppdatering
Termin: 11.11
På vei: 24+1 (24+0 etter ivf)
Igjen til termin: 113
Trimester: 2.
Graviduke: 25
Graviditetsmnd: 7
Kalendermnd: 6
Neste JM/legetime: imorgen
Ultralyd: vet ikke
Komplikasjoner: nei?
Kjønn: jente
Utålmodig: litt
Utstyr: vi har vel egentlig det meste
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: ikke enda, vurderer fortsatt svømming
Mage: jepp, hun bobler
Vektendring: +5/+7
Aktivitet i magen: masse
Tungt: veldig akkurat nå
Kynnere: hatt en episode med kraftige kynnere, men ikke noe mer
Hodet festet: nei
Barnerom: skal sove hos oss, mangler bare å vaske sengetøy osv
Matkick: ikke egentlig
Plager: Sinnsyk halsbrann og bekkenet krangler!
Humør: urk! :depressed:
Sykehusbag: nei
Høygravid: om 73? Dager
Tanker om fødsel: vil fortsatt ikke ha epidural eller spinalbedøvelse
Neste milepæl: 28+0

Så spennedne ❤️

Hadde en lang og tung fødsel men jeg skulle ikke ha noen bedøvelse :p det funket helt fint uten her, var bare jækla tungt, men ikke sånn extrem vondt (altså vondt vill det være uansett da, men levelig)
Hadde gjort der igjen uten bedøvelse for og si det sånn :angelic: :hilarious:

Men er så kjekt og lese om hvor langt du er kommet og over halveis ❤️ nærmer seg No :D
 
Så spennedne ❤️

Hadde en lang og tung fødsel men jeg skulle ikke ha noen bedøvelse :p det funket helt fint uten her, var bare jækla tungt, men ikke sånn extrem vondt (altså vondt vill det være uansett da, men levelig)
Hadde gjort der igjen uten bedøvelse for og si det sånn :angelic: :hilarious:

Men er så kjekt og lese om hvor langt du er kommet og over halveis ❤️ nærmer seg No :D
Ja, det er ganske kjekt å ha kommet et godt stykke, jeg vurdere skrive en oppdatering forrige og denne uken, men jeg orker ikke skrive massemasse når vi er på ferie :D
 
Nyt ferie!
 
Ja, det er ganske kjekt å ha kommet et godt stykke, jeg vurdere skrive en oppdatering forrige og denne uken, men jeg orker ikke skrive massemasse når vi er på ferie :D
Nei det skjønner jeg, merker selv det blir lite skriving etter småen her kom :p
 
Gravidoppdatering
Termin: 11.11
På vei: 27+1
Igjen til termin: 92
Tre mnd til termin i dag!!
Trimester: 2.(3. Ifølge noen)
Graviduke: 28
Graviditetsmnd: 7
Kalendermnd: 6
Neste JM/legetime: Om litt over en uke, legen
Ultralyd: aner ikke
Komplikasjoner: Hmm?
Kjønn: jente
Utålmodig: nei
Innkjøp: Alt?
Utstyr så langt: Alt?
Utstyr som gjenstår: tripp trapp stol
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: ikke enda
Mage: ja, men fikk kommentar på at det ikke så ut som om jeg hadde tre mnd til termin i dag..
Vektendring: Hmm.. en stund siden jeg har veid meg, tipper 6-8kg
Aktivitet i magen: masse
Tungt: litt
Kynnere: njaa
Hodet festet: nei?
Barnerom: Skal fortsatt sove inne hos oss
Matkick: sulten på alt..
Plager: halsbrann, kvalme og forstoppelse om en annen..
Vi har vært på en del langturer nå, jeg blir VELDIG fort sliten og lei, halebeinet krangler masse når jeg sitter mye i bil.
Humør: fornøyd?
Sykehusbag: næsj
Høygravid: lenge til!
Tanker om fødsel: vil ikke ha epidural.
Neste milepæl: 28+0 på lørdag som kommer!
 
Last edited:
I dag, 29+0, fikk jeg det kjipeste symptomet på graviditet tilbake hittil.
En tur i dusjen og jeg ble dårlig av varmen, følte meg innestengt og kvalm, endte med å legge meg i senga igjen med noe som kan beskrives som feberfrysninger, uten å ha feber.
Hadde noe liknende i 1.trimester.

Spørs om jeg får gjort noe av det jeg planla å gjøre i dag.

Har vært flink den siste uken, vasket alle klærne i 50, men unntak av en dress som må håndvaskes, og en skikkelig knallrød strømpebukse jeg ikke turte putte med de andre ullklærne. Pakket dem klar i små ruller med antrekk, en body/dress og evt nødvendig tilbehør: bukse/strømpebukse/sokker. Når frøkna da må skiftes på så tar man bare en ferdig rull, følte meg veldig flink.
Planen for i dag var å gjøre det samme med klærne i 56, så vi får se om jeg i det hele tatt får til å sortere dem i vaskehauger, for akkurat nå er ikke kroppen klar for det gitt. :p
Må sende mannen i butikken for å kjøpe bananer etterpå, eneste som frister for øyeblikket når jeg har det sånn her.
 
Håper formen tar seg opp.

Gratulerer med 29 uker!!!! Tenk det da at du har kommet så langt!
Flink du har vært med klærne.
Jeg tenker jeg skal gjøre sånn som deg, men glemmer det når klesvaska skal brettes...
 
Håper formen tar seg opp.

Gratulerer med 29 uker!!!! Tenk det da at du har kommet så langt!
Flink du har vært med klærne.
Jeg tenker jeg skal gjøre sånn som deg, men glemmer det når klesvaska skal brettes...
Takk :) ja det er ganske sprøtt, holder hun seg inne i 9 uker til er vi fornøyd, for da er jeg på sykehuset og har folk rundt meg :D
Ja, jeg har syslet litt med det, tenker det er lettere både for meg og mannen, han ville gjerne ha noen klær på badet til skift og resten på rommet, så måtte finne en fin løsning heller enn å telle bodyer, strømpebukser og sokker på hvert sted.
 
Takk :) ja det er ganske sprøtt, holder hun seg inne i 9 uker til er vi fornøyd, for da er jeg på sykehuset og har folk rundt meg :D
Ja, jeg har syslet litt med det, tenker det er lettere både for meg og mannen, han ville gjerne ha noen klær på badet til skift og resten på rommet, så måtte finne en fin løsning heller enn å telle bodyer, strømpebukser og sokker på hvert sted.
Høres veldig lurt ut.
Har det vi liker best i gjeldende størrelse i stellebordet vi
 
Lurt antrekkssystem!

Huske med forrige at faren alltid tok så utrolig stygge kombinasjoner med klær! :p
Det irriterte meg grenseløst, for jeg gadd ikke bytte på ungen bare av den grunn, men det så jo ut som om vi ikke hadde fine klær. Hehe.
 
Lurt antrekkssystem!

Huske med forrige at faren alltid tok så utrolig stygge kombinasjoner med klær! :p
Det irriterte meg grenseløst, for jeg gadd ikke bytte på ungen bare av den grunn, men det så jo ut som om vi ikke hadde fine klær. Hehe.
Haha, mannen hadde helt fint klart å velge fine antrekk selv, og han kommer nok inn i å gjøre det samme når han ser hvor praktisk det er, han er veldig flink med sånt heldigvis :happy:
Ikke mange som har en mann de kan be bestille undertøysett og faktisk få noe pent som passer, så jeg har god tro på han :cat:
 
Lurt antrekkssystem!

Huske med forrige at faren alltid tok så utrolig stygge kombinasjoner med klær! :p
Det irriterte meg grenseløst, for jeg gadd ikke bytte på ungen bare av den grunn, men det så jo ut som om vi ikke hadde fine klær. Hehe.
Tror det er ganske kjent problem.
Husker jeg så smekke eller body eller noe med teksten «pappa har kledd på meg»...
 
Og nå tok bbhugme'en helt kveld, ble dritskuffa :sorry:
Vi regnet jo med at den var svak etter runden i maskin tidligere i år, som de forøvrig ikke skal tåle, så den var jo sydd.. men i dag skulle jeg skifte trekk... og trekket blir rett og slett på til jeg gidder tømme den i en søppelsekk :(
Skal bestille meg ny.
Nedtur!!!
 
Så dumt
 
Og nå tok bbhugme'en helt kveld, ble dritskuffa :sorry:
Vi regnet jo med at den var svak etter runden i maskin tidligere i år, som de forøvrig ikke skal tåle, så den var jo sydd.. men i dag skulle jeg skifte trekk... og trekket blir rett og slett på til jeg gidder tømme den i en søppelsekk :(
Skal bestille meg ny.
Nedtur!!!
30% på barnas hus på de nå! Er jo omtrent aldri tilbud på de heller så:) håper formen er bedre forresten;) tenk, nå er du snart mamma!!
 
30% på barnas hus på de nå! Er jo omtrent aldri tilbud på de heller så:) håper formen er bedre forresten;) tenk, nå er du snart mamma!!
På gravid-puta også? Ikke bare amme-puta?
 
Back
Topp