Tigeren kommer og tar rompa mi!

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Ikke vet jeg hvor hun har det ifra, men min lille jente på 2,5 år har plutselig fått det for seg at en tiger vil komme og ta henne. Vi må forsikre henne om at vi passer godt på henne, og på rompa og tærne hennes.
Er det normalt for alderen?
Vi sier til henne at vi passer på henne, og vi snakker om tigeren og prøver å ikke bygge opp under redselen hennes samtidig som vi lar henne vite at hun er trygg. Men jeg skjønner virkelig ikke hvor denne tigeren kommer fra :eek:

Sofie har i perioder snakket om slanger. F.eks. at hun er redd dem, og at hun vil sove i senga vår fordi det er ikke slanger på vårt rom.

Lillesøstra mi hadde en fase hvor hun var redd for krokodiller i do.

Tror ikke det er uvanlig at de har noe spesielt de er irrasjonelt redde for.

Ikke vet jeg hvor hun har det ifra, men min lille jente på 2,5 år har plutselig fått det for seg at en tiger vil komme og ta henne. Vi må forsikre henne om at vi passer godt på henne, og på rompa og tærne hennes.
Er det normalt for alderen?
Vi sier til henne at vi passer på henne, og vi snakker om tigeren og prøver å ikke bygge opp under redselen hennes samtidig som vi lar henne vite at hun er trygg. Men jeg skjønner virkelig ikke hvor denne tigeren kommer fra :eek:
Går hun i barnehage? Tipper i tilfelle at det er tigerbleia fra Libero hun snakker om. Hørte barna på sønnen min sin avdeling snakket om de senest i dag. Han synes selv det er kjempe morsomt med de bleiene. Han er 2,5 :)

Går hun i barnehage? Tipper i tilfelle at det er tigerbleia fra Libero hun snakker om. Hørte barna på sønnen min sin avdeling snakket om de senest i dag. Han synes selv det er kjempe morsomt med de bleiene. Han er 2,5 :)

Ja det kan godt hende det er det hun snakker om. Hun liker den isåfall ikke, begynner å gråte av å tenke på den, selv om hun av og til vil gi den mat også. Jeg får ta en prat med de i barnehagen og høre :)

Vi har noen gutter på avdelingen som elsker å være tiger. De løper rundt og kan bli litt voldsom iblant. Kan jo være noen som har blitt litt revet med av de nye Libero bleiene. :-)

Tenkte på Liberobleiene jeg også, her vil hun KUN ha på der med tiger, og lager leven om hun må ta en av de andre. Men det medredsel høres ganske normalt ut', har litt perioder her med skumle ting også

Min gutt på 3 år er litt på samme måte, bare han har blitt veldig redd for mørket og spøkelser i det siste. Han må ha døra til rommet sitt helt åpen når han skal legge seg pluss at han har med seg lommelykt i senga. Tror det bare er en periode de får i denne alderen da det er mye intrykk og mye skumle ting som snakkes om blandt de litt eldre barna osv..

Min gutt på 3 år er litt på samme måte, bare han har blitt veldig redd for mørket og spøkelser i det siste. Han må ha døra til rommet sitt helt åpen når han skal legge seg pluss at han har med seg lommelykt i senga. Tror det bare er en periode de får i denne alderen da det er mye intrykk og mye skumle ting som snakkes om blandt de litt eldre barna osv..

Her er det spøkelser,monster, dinosaurer, reven og grevlingen! Fantasien er på topp om dagen! Han er nå 4 år og må følges opp i 2 etasje dersom lyset er skrudd av! Kommer inn til oss i løpet av natten, men da avviser vi ham ikke... Viktig at han føler seg trygg ;)

Her er 2,5 åringen redd for at det skal komme en løve og en flodhest. Hun har en bror på snart 4 som drar henne med på fantasilek, men for henne som er yngre er det ikke like lett å skille fantasi og virkelighet.

Tegnefilm? Noen andre barn som leker tiger og jager henne i bhg og krafser etter henne og treffer rompa og tær?

Kanskje vise noen videosnutter med kjæledyrtigere? Altså "snille" tigere som leker med mennesker og søte tigerunger og sånt? Så hun synes de er kule, ikke skumle?

Her er hun på 5 redd for troll, hekser og spøkelser. "Problemet" er at hun har så livlig fantasi. Hun på 3 sier stadig til storesøsteren at det bare finnes i eventyrene men 5åringen slår seg ikke til ro med dette.

Min 2 åring begynte plutselig å snakke om løven. Den skulle komme å ta maten hennes og bite i rumpa hennes. Hun var heldigvis ikke redd for den.
Har snakket enormt mye om disse dyrene på Libero bleiene ;)

Kanskje vise noen videosnutter med kjæledyrtigere? Altså "snille" tigere som leker med mennesker og søte tigerunger og sånt? Så hun synes de er kule, ikke skumle?
Det synes jeg høres ut som en kjempeide :D

Back
Topp