Tigerbalsam

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Spurte legen jeg var hos i dag som tydeligvis har peiling og han sa at tigerbalsam var sterkt frarådet å bruke for gravide, da det er et stoff i det som er giftig for fosteret. Selv om man bruker det lokalt på skuldre/nakke så går det over i blodbanen.

Så da legger jeg tigerbalsamen bort!

Apropo kremer vi burde styre unna, hva tenker dere om de produktene som inneholder parabener. Dette er jo et stoff som virker hormondempende, ser for meg at dette ikke er bra for en baby i full utvikling.

Apropo kremer vi burde styre unna, hva tenker dere om de produktene som inneholder parabener. Dette er jo et stoff som virker hormondempende, ser for meg at dette ikke er bra for en baby i full utvikling.
Jeg prøver å unngå parabener uansett, men om jeg ikke gjorde det ville jeg nok i alle fall prøvd å unngå det i graviditeten. Google parabener gravid, så kommer det opp en del artikler hvor det frarådes å bruke produkter med parabener når man er gravid.

Jeg prøver å unngå parabener uansett, men om jeg ikke gjorde det ville jeg nok i alle fall prøvd å unngå det i graviditeten. Google parabener gravid, så kommer det opp en del artikler hvor det frarådes å bruke produkter med parabener når man er gravid.
Jeg er veldig enig, sluttet med slike produkter etter å ha sett dokumentaren til forbrukerinspektørene på NRK. Slike produkter burde vært merket

MI, som parabener ofte erstattes med, er ikke akkurat bedre.

Jeg bruker verken krem eller sminke til vanlig, men bruker deodorant, og favoritten min er ikke best i test på bare snille ingredienser :-(

Leste en artikkel fra bergensavisen.no fra 2015 at det skulle innføres forbud mot MI, men at det i 2015 var MI i Zalo og Sun Light. Skremmende!
Ja, bl.a. Det er også fortsatt i MI i diverse sjampo, for eksempel head&shoulders.
Det verste er at ikke alle fører opp MI på innholdsfortegnelsen, eller bruker andre navn.

Vedlegg

• 151731007243241240759.jpg
    151731007243241240759.jpg
    657 KB · Visninger: 11
Back
Topp