Tidvis konstant sulten....

Marion83

Blir kjent med forumet
Hei
Jeg trenger litt råd føler jeg. Er 13+6 på vei, og er til tider konstant sulten. Tidligere i svangerskapet gikk jeg i flere uker uten å føle metthet, som da førte til at jeg spiste ofte for å unngå å bli kvalm.... Kunne spise normal porsjon mat, å ikke føle noe metthet, følte egentlig fortsatt sult. For så å føle at magen var tom igjen etter 10-20 minutter......
Fortsatt har jeg dette og begynner å bekymre meg litt for hvor dette skal ende vektmessig, selv om det ikke er like ille lenger. Hva i all verden kan jeg gjøre? Jeg kan jo ikke gå sulten....har fortsatt kraftigere brekninger, som blir mye verre når jeg er sulten....
Noen som har noen tips og råd???

Prøv å finne mat som ikke gir for mye kalorier, men samtidig kan småspises. Hva med gulrøtter, frukt og bær? Du bør også gå igjennom kostholdet ditt og sjekke om det er balansert nok. Viktig med nok vitaminer og mineraler, og balanse på karbohydrater, fett og proteiner. Du sier ingenting om vekten i utgangspunktet, men det kan hende at du veier for lite, og at kroppen vil du skal ha mer mat? Du kan få gjort mye om du klarer å ligge unna søtsaker, og spiser sunn mat når du er sulten. Ta ei ekstra brødskive, f.eks. Husk at det er normalt å legge på seg i svangerskapet. Du skal ha opplagsnæring til en eventuell amming, og dette prøver kroppen å sikre seg allerede nå :-)

Hei
Jeg trenger litt råd føler jeg. Er 13+6 på vei, og er til tider konstant sulten. Tidligere i svangerskapet gikk jeg i flere uker uten å føle metthet, som da førte til at jeg spiste ofte for å unngå å bli kvalm.... Kunne spise normal porsjon mat, å ikke føle noe metthet, følte egentlig fortsatt sult. For så å føle at magen var tom igjen etter 10-20 minutter......
Fortsatt har jeg dette og begynner å bekymre meg litt for hvor dette skal ende vektmessig, selv om det ikke er like ille lenger. Hva i all verden kan jeg gjøre? Jeg kan jo ikke gå sulten....har fortsatt kraftigere brekninger, som blir mye verre når jeg er sulten....
Noen som har noen tips og råd???

Jeg har hatt det sånn i begge mine svangerskap, og spesielt nå med nr 2. Utrolig slitsomt å måtte trappe innpå mat heeele tiden, både for å ikke bli alt for kvalm og fordi man føler seg utsultet. Kan trøste deg med at det antageligvis går over snart. Det gjorde det hos meg. Ikke la jeg på meg noe spesielt av all spisingen heller (jeg levde omtrent utelukkende på polarbrød med nugatti).

Gutt 2012 ❤
Venter en gutt i november 2013 ❤

Takk for svar. Jeg har følt meg en smule fortvilet en tid. Det virker som det kanskje roer seg litt nå. Er ikke vær eneste dag lenger. HELDIGVIS!!!! Er flinkere til å ha frukt og yoghurt i nærheten nå. Men noen dager er det kun litt cola som hjelper. Heldigvis er det som regelt nok med en liten slurk eller to innimellom, så holdes de værste brekningene i sjakk. Men å gå sulten slik er forferdelig, føler at jeg eser ut for hver dag som går, vel vel. Får håpe vekta forsvinner etter fødselen denne gangen også.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp