Tidspunkt OUL

Q10

Blir kjent med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei,
jeg har fått time for OUL, men synes kanskje denne er litt tidelig i svangerskapet? Har lest ulike ting om når den skal tas, noen plasser står det uke 17-19, andre plasser står det 18-20. Når jeg har fått timen har de tatt utgangspunkt i menstermin, som er en uke før el-termin. I følge menstermin vil jeg være 18+3 på tidspunktet for OUL, men kun 17+3 iflg el-termin, som jeg er veldig sikker på stemmer. Noen som vet om det kan være problematisk å ta OUL allerede i starten av uke 17? Får de sett alt de trenger allerede da? I forrige svangerskap var jeg 19+2 den dagen, og det sa de var perfekt. :confused:

Og en annen ting ang. OUL, er det flere som må reise alene? Her får ikke pappaen bli med pga. corona-restriksjoner, og vi synes det er veldig trist. Mest redd for å få en tøff beskjed og måtte takle det alene, men bare det å få med seg all info og huske alle spørsmål man har er jo en utfordring. :arghh:
Pappaen er derimot mest bekymret for at jeg skal få vite kjønnet, men uten å ville si det til han (noe jeg absolutt kunne funnet på) :hilarious:
 
Hørt at alt fra 17+0 er helt i orden! Men det skader jo ikke å ta en telefon til sykehuset å høre med dem? Så slipper du tenke på det mer :)

jeg må også komme alene. Men satser på at samboer får bli med på FaceTime! Da kan han sitte hjemme å skrive litt notater av det vi blir fortalt. Vi bor bare 10 min unna Ahus, så dersom det dukker opp noe kjipt drar han hjemmefra med en gang og møter meg utenfor sykehuset så fort jeg er ferdig.
Har bestemt oss for at vi vil få kjønnet skrevet ned på en lapp, og så åpner vi lappen hjemme og finner det ut sammen da❤️
 
Hei,
jeg har fått time for OUL, men synes kanskje denne er litt tidelig i svangerskapet? Har lest ulike ting om når den skal tas, noen plasser står det uke 17-19, andre plasser står det 18-20. Når jeg har fått timen har de tatt utgangspunkt i menstermin, som er en uke før el-termin. I følge menstermin vil jeg være 18+3 på tidspunktet for OUL, men kun 17+3 iflg el-termin, som jeg er veldig sikker på stemmer. Noen som vet om det kan være problematisk å ta OUL allerede i starten av uke 17? Får de sett alt de trenger allerede da? I forrige svangerskap var jeg 19+2 den dagen, og det sa de var perfekt. :confused:

Og en annen ting ang. OUL, er det flere som må reise alene? Her får ikke pappaen bli med pga. corona-restriksjoner, og vi synes det er veldig trist. Mest redd for å få en tøff beskjed og måtte takle det alene, men bare det å få med seg all info og huske alle spørsmål man har er jo en utfordring. :arghh:
Pappaen er derimot mest bekymret for at jeg skal få vite kjønnet, men uten å ville si det til han (noe jeg absolutt kunne funnet på) :hilarious:
Den norske OUL er dessverre et dårlig kompromiss; da den beste tiden for terminbestemmelse er mellom uke 10-13, mens det egentlig ikke er helt bra å se på hjernen og hjertet før etter uke 20. Så jo senere OUL jo bedre. Dersom du er sikker på din egen menstermin, og at du da har fått OUL i uke 17, da hadde jeg hvertfall ringt å bedt om å få OUL to uker senere. I DK har de blant annet en termin UL i uke 10-13, og en hjertescan mellom uke 20-24.
 
Vet ikke når det gjelder tidspunktet dessverre
Men her får heller ikke far lov til å være med :(
 
Jeg var ca 17+3 når jeg var gravid sist og det gikk helt fint :happy:

Sånn som ståa er nå får far være med, håper ikke det blir noen endringer før vi kommer oss i vei 3.sept :shy:
 
Her ville de jeg skulle være i uke 19. Skal derfor når jeg er 19+2 :)
 
Jeg skal på oul når jeg er 17+6. Jordmor mente dette var helt ok tidspunkt.
Skal ta på Haukeland i Bergen, her får heldigvis pappen være med :happy:
 
Hei,
jeg har fått time for OUL, men synes kanskje denne er litt tidelig i svangerskapet? Har lest ulike ting om når den skal tas, noen plasser står det uke 17-19, andre plasser står det 18-20. Når jeg har fått timen har de tatt utgangspunkt i menstermin, som er en uke før el-termin. I følge menstermin vil jeg være 18+3 på tidspunktet for OUL, men kun 17+3 iflg el-termin, som jeg er veldig sikker på stemmer. Noen som vet om det kan være problematisk å ta OUL allerede i starten av uke 17? Får de sett alt de trenger allerede da? I forrige svangerskap var jeg 19+2 den dagen, og det sa de var perfekt. :confused:

Og en annen ting ang. OUL, er det flere som må reise alene? Her får ikke pappaen bli med pga. corona-restriksjoner, og vi synes det er veldig trist. Mest redd for å få en tøff beskjed og måtte takle det alene, men bare det å få med seg all info og huske alle spørsmål man har er jo en utfordring. :arghh:
Pappaen er derimot mest bekymret for at jeg skal få vite kjønnet, men uten å ville si det til han (noe jeg absolutt kunne funnet på) :hilarious:
Tviler på at det er problematisk. Jeg har også fått når jeg er 17+3.
 
Jeg har oul 2 september er da 17 + 4 mener jeg. Her får ikke far bli med og sånn her det vært i flere mnd og vil nok ikke endre seg med det første :(
 
Har oul 4 september og er da ifølge menstermin (som de har fått oppgitt og går ut fra) 18+6. Ifølge tul vil jeg være 19+1. Blir spennende å få endelig termin :D
 
Back
Topp