Tidspunkt for mat

Shauri

Forumet er livet
VIP
Når gir dere grøt eller hva dere enn gir som siste måltid før kvelden i forhold til når de blir lagt? Husker jeg følte det slik med storebror også; at jeg føler det er så travelt når de begynner med fast føde. Virker så masete å hele tiden tilby mat.
Har begynt å gi litt middag ca kl 15-16 og synes det nå er vanskelig å finne et tidspunkt for grøt til kvelden. Nå i kveld har jeg ikke fått gitt enda siden han måtte være med på turn siden vi manglet barnevakt. Og nå er han på puppen så vet ikke om jeg burde gi han noe grøt når det er såpass sent.

Hun får først pupp ved sengen når hun står opp, så grøt etter jeg har kledd på henne for dagen:)
Ca 2 timer etterpå får hun frukt før jeg legger henne for en dupp, når hun våkner får hun pupp og et nytt fruktmåltid.
Middag rundt halvfire, pupp og så kveldsmat mellom halvsju og sju:)
Så får hun pupp ved sengen før jeg legger henne ned for kvelden.

Her legger vesla seg i 18-19tida, og da gir vi grøten når hun begynner å virke sulten/trøtt. Da ordner jeg grøt og gir henne, også bader vi av griseriet, før pappaen tørker henne og tar på pysjen mens jeg lager til velling, også gir pappaen flaska og legger henne.
I dag var siste måltid før kveldsmaten var kl.15.30, og da fikk hun grøten sin kl.18.30. Hun var i seng ca.19.15 og da sover hun som regel til 04.30-ish og vil ha litt mat da. :)

Ingen innarbeidede rutiner her enda, men de to siste dagene har han fått pupp i 17-18-tiden og litt annen mat etterpå, blitt stelt, ammet igjen og lagt!

Vi har en fin rutine med mat hver 3.time hele dagen :) Flaske med mm + grøt kl 08.30, mm og frukt kl 11.30, mm og middag kl 14.30, kun flaske med mm kl 17.30, stelling ca 19 og grøt kl 19.30, flaske med mm i senga kl 20 og så er det natt! :)
Blir litt tett mellom måltidene på ettermiddagen, men det går for lang tid mellom middag og kvelds så hun er sulten i sekstida og derfor får hun mm som et mellommåltid da, og gaper som en trostunge til grøten kl 19.30 :D ;)

Står opp og han får pupp, så flaske og grøt:) Så er det kos, leking også ut og sove ca 2 tiimer etter han sto opp. Da sover han gjerne 2-3 timer også er det pupp, flaske og grøt. Leking og kooos,våken 2-3 timer også ut og sove ca 2 timer igjen. Så får han pupp og flaske. Så lek og kos, våken 2 timer ca også er det sove 1 time i vogna til ca kl 18.00 også er det flaske og grøt også legger han seg ca 20.00 for natta:)

Når gir dere grøt eller hva dere enn gir som siste måltid før kvelden i forhold til når de blir lagt? Husker jeg følte det slik med storebror også; at jeg føler det er så travelt når de begynner med fast føde. Virker så masete å hele tiden tilby mat.
Har begynt å gi litt middag ca kl 15-16 og synes det nå er vanskelig å finne et tidspunkt for grøt til kvelden. Nå i kveld har jeg ikke fått gitt enda siden han måtte være med på turn siden vi manglet barnevakt. Og nå er han på puppen så vet ikke om jeg burde gi han noe grøt når det er såpass sent.
ville forsøkt å tilby grøt selv om du nettopp har ammet, han skal jo i teorien ha grøten som supplement til puppen. Så om pupp ikke er nok i seg selv, så vil han kanskje fortsatt være sulten? ;) Hermine får alltid drikke så mye mm hun vil ha først, men spiser likevel masse annen mat etterpå :)

Jeg kommer til å amme først til hvert måltid en stund enda hvertfall =)

Endte opp med litt soving fra ca 19:30 til 20:05, så ny pupp. Og så en happy happy våken baby :P som ikke har tenkt seg i seng på en god stund enda. Fikk grøt etter pupp 20:30 :P Kan bli en lang kveld... :D Drømmer om leggerutiner, hehe..

Vi gir grøt mellom 18-19. Drøyer den så lenge som mulig for hun begynner automatisk å gni øynene og vil sove etter grøten. Så kveldsstell og så flaske når hun legger seg. Er ikke alltid hun vil ha grøt, og da spiser hun brødskive i steden for :-)

Back
Topp