Dere som har mulighet til rolige morgener med barna, når leverer dere i barnehagen? Jeg går hjemme i permisjon nå, og kunne gjerne tenke meg å levere eldstejenta mellom 09-09.30. Men her får vi beskjed støtt og stadig om at 08.30 er siste frist. Hvis jeg kommer med henne senere føler jeg spesielt hun ene pedlederen nærmest demonstrerer for oss når vi kommer, fordi hun synes vi er for sene. Vi hadde jenta vår i en annen barnehage det første året, og de brydde seg ikke noe om når vi leverte..
I denne barnehagen har de samlingsstund 08.40, men jenta vår synes det er helt greit å gå glipp av denne noen dager i uka.
Er det helt vanlig at de ansatte vil ha barna dit så «tidlig»? Eller er det spesielt hos oss? Synes det er så synd at morgenen blir litt stress når jeg uansett går hjemme og vi egentlig ikke trenger å stresse (noe jeg har sagt til barnehagen uten særlig forståelse)
I denne barnehagen har de samlingsstund 08.40, men jenta vår synes det er helt greit å gå glipp av denne noen dager i uka.
Er det helt vanlig at de ansatte vil ha barna dit så «tidlig»? Eller er det spesielt hos oss? Synes det er så synd at morgenen blir litt stress når jeg uansett går hjemme og vi egentlig ikke trenger å stresse (noe jeg har sagt til barnehagen uten særlig forståelse)