Tidspunkt for grøt?

Shauri

Forumet er livet
VIP
Når gir dere babyene grøt? Jeg lurer nemlig på om jeg burde gi Alexander grøt tidligere på dagen enn det jeg gjør nå. Det virker nemlig som om han får så mye energi etterpå, så da nytter det ikke å prøve å legge han før minst 2 timer senere. Var sent hjemme i går så ble ikke til at jeg ga han grøt før ca 20.45 - gutten var egentlig trøtt, men da ble han lys våken og var ikke klar til å legge seg før 23!

Til nå pleier jeg å gi frukt ca kl 12, grønnsaksmos/middagsmaksprøve ca kl 15 og grøt (hel porsjon) ca kl 18.

Jeg gir grøt mellom 9 og halv 10 på morgenen, å kl 7 på kvelden.

Her får han grøt i 17-tiden, og melk før jeg legger han i 19:30 tiden [:)] Det har fungert bra her!
Før ga jeg han grøt rett før leggetid og da var han veldig urolig og sov dårlig.

Benjamin får grøt mellom 11 og 12, sover dupp etterpå. Etter han har spist grøt vil han ikke ha mat på 4-5 timer så det fyller nok magen veldig.
Så spiser han grøt igjen ca 19-19.30, sover da til mellom 7 og 8 på morgenen [:)]

Vi gir grøt i 11 tiden på morgenen, og halv sju på kvelden :) Da er hun i seng til litt over sju :)

Tiril får grøt sånn ca kl.9 og kl.18.... Legger seg kl.19 [:D]

Har gitt grøt ca 30 min før leggetid, da går det fryktelig lenge før han sovner. Ligger og tuller i 1-1 1/2 t i senga før han sovner. I kveld gav jeg han grøten 17:30 og melk 19:15. Han roet seg raskere og sover nå, 45 min senere[:D]. Prøver det samme i morgen også, for å se om resultatet blir det samme. 

Grøt ca kl 0900 og 1900. Og et halvt middagsglass i 15-tiden.[:)]

Han får grøt rett før kveldsstellet. [:)]

Vi gir grøt i 6-7 tiden på kvelden og ho legger seg halv 8-8. [:)]

Maja får fruktmos på formiddagen og grøt til kvelds.

Back
Topp