Tidskonto?

lmk

Flørter med forumet
Noen av dere som har vurdert å bruke tidskonto når barna blir født? Eller noen av dere som allerede har barn som har brukt dette? [:)]

Forresten, her er en forklaring på hva det er ;)
Tidskonto er det antall uker av den samlede perioden for fødselspenger som en velger å ta ut i kombinasjon med nedsatt arbeidstid. Tidskontoperioden er den tiden en kombinerer arbeid og permisjon. Tidskontoperioden kan minimum være 12 uker og maksimum 104 uker (2 år). Hvor mange uker av den totale permisjonen som skal tas ut som tidskonto, og hvilken kombinasjon av arbeid og permisjon en skal ha, avtales med arbeidsgiver. I tidskontoperioden kan arbeidstaker velge å arbeide 50, 60, 75, 80 eller 90 prosent av full stilling. Det resterende tas ut som fødselspermisjon. Jo større stillingsprosent som velges desto lenger blir varigheten av tidskontoperioden.

ORIGINAL: lmk

Noen av dere som har vurdert å bruke tidskonto når barna blir født? Eller noen av dere som allerede har barn som har brukt dette? [:)]

jeg skal ta vanlig permisjon som jeg tok sist. 80 % lønn i 1 år:) Men kan hende jeg ombestemmer meg når det begynner å nærme seg. Ennå lenge til, men tiden går fort[:D]

Her også blir det nok 80% lønn og hjemme ett år som nå.. Sprarer en del på ikke ha sfo lengst mulig, så lønner seg mer igrunn å bli lenge hjemme med mindre lønn her.. [:)]

Her blir det 54 ukers permisjon(10 uker til gubben) med 80% lønn

Back
Topp