Tidsfordriv i ventetiden

Beken

Betatt av forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Hva bedriver dere dagene med, dere som går og venter på at fødselen skal sette i gang? Noen som har noen gode tips til å få dagene til å gå rakst? Synes de siste dagene snegler seg av gårde.
 
Blir mye babyverden, kvinneguiden og Netflix.. Og gardenscapes :) Ikke så gode tips, men det får tiden til å gå
 
Gjør litt husarbeid, sover lenge, ser på serier og slapper av. Er 6 dager over termin og tiden går sykt sakte. I dag var jeg en liten tur ute med hunden vår også. Men formen varierer fra dag til dag så noen dager er det bare sofaen.
 
Små rydde, Netflix og være med ungen når har kommer hjem fra barnehagen. 14 dager igjen til termin
 
Jeg har gjerne et ærend i løpet av dagen. Deretter har jeg mer enn nok med å rydde litt, lage meg mat, slappe av på sofaen, lese litt på nettet, se på TV, sove litt, snakke/chatte med familie og venner. Legger meg i 22 tiden. Synes igrunn dagene går fort. I dag skal jeg på Ahus for oppfølging og pks info samtale. Også skal jeg gå en time på mølla, hvis jeg klarer. Det kommer til å være mer enn nok i dag.
 
Høres egentlig ut som mye av det samme som skjer her: smårydding, internett, tv og mobilspill er det det går i. Moren min sa at jeg burde begynne å lage babyalbum, fylle inn slektstre, lime inn ultralydbilde og magebilder osv. Noen som har begynt å lage babyalbum?
 
Høres egentlig ut som mye av det samme som skjer her: smårydding, internett, tv og mobilspill er det det går i. Moren min sa at jeg burde begynne å lage babyalbum, fylle inn slektstre, lime inn ultralydbilde og magebilder osv. Noen som har begynt å lage babyalbum?

Nei, vil gjerne men har ikke funnet noe fint album. Gubben kom hjem med et album der man stikker bilder inn i plastlommer... ikke helt det jeg hadde tenkt meg. Vet du hvor man får kjøpt?
 
Nei, vil gjerne men har ikke funnet noe fint album. Gubben kom hjem med et album der man stikker bilder inn i plastlommer... ikke helt det jeg hadde tenkt meg. Vet du hvor man får kjøpt?

Har sett litt ymse i diverse bokhandlere og på lekebutikker, men har ikke klart å bestemme meg for hvilket album jeg har lyst på. Tenker at jeg skal manne meg opp til en tur ut i morgen og få kjøpt et så jeg har noe å sysle med.

Tok meg forøvrig en tur på biblioteket i dag og lånte med hjem tre bøker om baby- og småbarnstid. Tviler på at jeg rekker å lese dem fra perm til perm når jeg kun har fire dager igjen til termin, men kjekt å sitte å bla i.
 
Idag skal jeg møte en venninne til lunch. Gleder meg. Så er det middag hos Svigers i 18 tiden tenker jeg. Det holder lenge for meg i dag.
 
Her gikk tiden til strikking, netflix og avslapping.. Noen dager med time hos jordmor og et par turer ut for å møte folk. Men brukte mye tid til å samle krefter :happy:
 
I dag blir det baking av appelsinmuffins om ikke et varmt bad får fart på sakene.. uke 41 i dag, like greit å fylle opp fryser'n når det frister null niks å gå ut. Orker ikke å bli beglodd eller flere spm om mini ikke kommer snart...
 
Her har jeg gjort unna en del støvsuging, vask av overmadrass, puter, luftet dyner, skiftet senga.
Nå strikker jeg for det meste og ser på nrk tv
 
Jeg har hatt litt oppsving i energi de siste dagene, så nå har jeg begynt å bruke tiden før mannen kommer hjem fra jobb på å lage sånne middager som vanligvis tar en del tid å lage. Vi har hatt "helgemiddag" hver dag denne uken. Også lager jeg dobbel porsjon, sånn at det ligger noe i fryseren til ungen kommer og vi kanskje ikke har energien til å lage mat fra bunnen av.
 
I dag har jeg ikke gjort noenting. Ikke vært utenfor døra. Bare dusjet og vasket håret, og lagd meg litt mat. Er sulten hele tiden.. Tror ikke det vil skje så mye mer i dag heller.
 
Jeg har hatt litt oppsving i energi de siste dagene, så nå har jeg begynt å bruke tiden før mannen kommer hjem fra jobb på å lage sånne middager som vanligvis tar en del tid å lage. Vi har hatt "helgemiddag" hver dag denne uken. Også lager jeg dobbel porsjon, sånn at det ligger noe i fryseren til ungen kommer og vi kanskje ikke har energien til å lage mat fra bunnen av.
Så lurt!
høres deilig ut å ha litt ekstra energi!
 
Back
Topp