Tidligere (!), var det kjemisk? MA?

BestWishes

Flørter med forumet
MayDay2021
Jeg skal på ul på mandag og etterhvert til jordmor. Tenker jo da å fortelle om tidligere. Jeg har en datter på 7 år, tok 4 mnd før spiren satt. Denne gangen har vi prøvd i 1,5 år der jeg har vært gravid tre ganger før denne gangen.

1: Svak positiv test 12 DPO. Ingen stigning, samme styrke. Mensen kom som vanlig.
2: Svak pos test 10 DPO, grei/svak stigning før KRAFTIG, klumpete mensen 5 dager forsinket.
3: Akkurat samme som 1.

Har jeg da hatt to kjemisk og en SA?:bookworm:

Kjemisk spontanabort er når du mister før 5+0.
Kalles det, eller bare kjemisk, fordi man ikke kan se spiren på ultralyd fordi den er for liten enda - men svangerskapet kan oppdages kjemisk med urin eller blodprøve. Så per definisjon er det kanskje 3 kjemiske spontanaborter om jeg forsto riktig?
Uansett veldig kjedelig å oppleve det så mange ganger på rad - håper denne sitter hele veien ❤️
Du kan også si bare tidlige spontanaborter før uke 5 til jordmor, om du sier det eller kjemisk så forstår hun sikkert hva du mener.

Høres ut som tre kjemiske, ettersom alle skjedde før uke 5? Jeg har også hatt tre kjemiske, men nå ser det ut som at den fjerde kanskje sitter. Uke 10 nå.

Min fastlege regner de tre kjemiske som spontanaborter (noe det jo er, bare veldig tidlig), og sendte henvisning til sykehuset for utredning. Der fikk vi komme inn, men jeg rakk å bli gravid på nytt så det ble svangerskapsoppfølging istedenfor utredning. Får hyppige TUL. Legene på sykehuset sier det er gode odds nå som jeg har kommet så langt, så det er fordelen med å ha mistet så tidlig. Har tatt progesteronstøtte siden uke 5, men vet ikke om det er det som har hjulpet.

Takk for svar, dere :-) Håper på å få noen TUL dekt, men har ellers planer om å betale dem selv. 6+4 nå, så er godt forbi.

Back
Topp