Tidligere SA

Schrödinger

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Novemberbarna 19
Var på første svangerskapskontroll i går og fikk utfylt helsekort. Men så ser jeg at legen har skrevet 0 på tidligere svangerskap og ingenting på SA. Men det stemmer ikke, har hatt 2. Er det det ok at de ikke står? Eller bør jeg be han føre de opp? Tenker at det er jo en grunn til at det feltet finnes? Eller må sv.skap vare så og så mange uker før de telles? Det ene var 5-6 uker og det andre 4-5 uker.

Tror ikke det er noen regel på hvor langt du må ha vært på vei for at det "skal telle". Vet ikke hvor mye det har å si om det står der når det er "de vanlige tidlige SA'ene" for å si det litt brutalt.
Du kan jo spørre neste gang.
Mine har stått før ihvertfall.

Var på første svangerskapskontroll i går og fikk utfylt helsekort. Men så ser jeg at legen har skrevet 0 på tidligere svangerskap og ingenting på SA. Men det stemmer ikke, har hatt 2. Er det det ok at de ikke står? Eller bør jeg be han føre de opp? Tenker at det er jo en grunn til at det feltet finnes? Eller må sv.skap vare så og så mange uker før de telles? Det ene var 5-6 uker og det andre 4-5 uker.

Legen min sa at svært mange svangerskap går til grunne i uke 4-5 (kjemisk graviditet) så hun regnet ikke med spontanaborter før uke 6. Men det er absolutt ikke sikkert det er en vanlig oppfatning hos leger. Selv har jeg mistet i uke 6 (tidlig uke 6), 9 og 10 og fått beskjed om at også den tidligste i uke 6 "teller". Enig med deg i at det burde vært påført når det er et felt for det.

Last edited:
Jeg mistet tre ganger før uke 6 sist,å de ble ført opp på helsekortet:)

Tror jeg får spørre han, kan hende han har glemt det, det er jo over 1 år siden. Men allikevel, det var jo han som henviste meg til gyn for utredning.. jaja, de kan vel ikke huske alt disse legene heller:p men litt pussig at han i det hele tatt ikke spurte meg og bare skrev 0. For min del spiller det ingen rolle, men tenker at det burde stått der siden det er et felt for deto_O

Han burde spurt da. Jeg forventer ikke at legen skal huske alt, men sånne ting bør han spørre om og ikke ta for gitt.

Back
Topp