Tidligere fødsler

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Jeg er veldig spent på hvor lange fødsler dere har hatt? :D
Lurer mye på om denne blir raskere eller tregere - er nr 3.

1. 2 dager over termin.
Startet med spontan vannavgang. Riene kom 1,5t etter dette.
0830 - Rier
1030 - 7cm og fødestue
1329 - Født

2. 7 dager over termin
Starter med rier.
1630 - Riestart
2115 - Spontan vannavgang
2200 - 7cm og fødestue
2249 - Født

Ble altså bare sjekket åpning på 1 gang i løpet av hver fødsel, og det var rett før jeg fikk komme inn på fødestua :D

Stresser litt fordi jeg er redd for en like kjapp en som sist, da jeg har 1,5t reisetid til sykehuset - 3t hvis ambulansebåten er på stasjon(noe den veldig ofte er)
 
1. 14 dager før termindatoen.
Vannet gikk dagen før og skulle settes i gang dagen etter, men riene startet opp når jeg sto opp før vi skulle inn på sykehuset. Fødte 11 timer senere.

2. 13 dager før termindatoen.
Startet med rier, men i starten var jeg usikker på om det var rier eller bare litt vonde kynnere. De kom med bare noen min. mellomrom.. 19.30 ringte jeg sykehuset og kom inn med 5 cm. 45 min senere fødte jeg. Jeg ønsket å være lenger hjemme, men de rundt meg tvang meg til å dra :angelic:

Nr 2 var kjappest noe jeg satte pris på, men den var også vondest siden jeg ikke rakk epiduralen :rolleyes:
 
1. 14 dager før termindatoen.
Vannet gikk dagen før og skulle settes i gang dagen etter, men riene startet opp når jeg sto opp før vi skulle inn på sykehuset. Fødte 11 timer senere.

2. 13 dager før termindatoen.
Startet med rier, men i starten var jeg usikker på om det var rier eller bare litt vonde kynnere. De kom med bare noen min. mellomrom.. 19.30 ringte jeg sykehuset og kom inn med 5 cm. 45 min senere fødte jeg. Jeg ønsket å være lenger hjemme, men de rundt meg tvang meg til å dra :angelic:

Nr 2 var kjappest noe jeg satte pris på, men den var også vondest siden jeg ikke rakk epiduralen :rolleyes:

Oi! Ikke så langt unna hjemmefødsel :p Hva tenker du om nr 3.?
Jeg fikk ikke prøvd epidural hverken på nr 1 eller 2. Hadde vært gøy å prøve nå, men tviler på at jeg rekker hvis det er slik at fødslene bare skal gå raskere :arghh:
 
Oi! Ikke så langt unna hjemmefødsel :p Hva tenker du om nr 3.?
Jeg fikk ikke prøvd epidural hverken på nr 1 eller 2. Hadde vært gøy å prøve nå, men tviler på at jeg rekker hvis det er slik at fødslene bare skal gå raskere :arghh:
Jeg håper jo ikke at det går for fort da.. at jeg rekker frem, og ønsker jo gjerne epiduralen :nailbiting: sist ble jeg så svimmel og sliten rett etterpå..sikkert fordi det gikk så fort..

Men er spent :angelic:
 
Har bare født en gang før, men det tok rett under 2 timer mener jeg det var. Det ble veldig kaotisk, så det var litt usikkerhet rundt hvor lenge jeg var i aktiv fødsel. Gikk fra 0 til full fyr og flamme på veeeeldig kort tid :hilarious: Håper på spontan fødsel denne gang da, men blir nok igangsatt igjen.
 
Nr.1: 4 dager før termin.
Fødselslengde: 20 timer fra første rie. Fikk epidural og drypp.

Nr.2: 12 dager over termin (igangsatt)
Fødselslengde: 1,5 time fra første rie.
aktiv fødsel (fra 4cm): 8 min. Fikk vært på fødestuen omtrent 1 min før ungen kom ut.
 
Har født en gang før.

Våknet rundt 03-04 helt av meg selv (eller kanskje det var små rier?),tilbrakte dagen "som normalt" med noen rier her og der. Tok seg opp på ettermiddag/kveld og var på sykehuset i 22-tiden. Husker ikke hvor mange cm det var, men var nok ikke mer enn 4-5. Tilbrakte noen timer i badekar, før jeg måtte opp ettersom riene dabbet av. Fikk noe riestimulerende og raskt etter ble han født, ganske nøyaktig ett døgn etter at jeg våknet helt av meg selv :p

Må si selv at jeg synes det gikk strålende, og badekar er virkelig å anbefale som smertelindring. Ønsket ikke epidural pga mulige bivirkninger (og tanken på den sykt lange nålen inn i ryggen :hilarious:).
 
Nr 1: 40 t rier og helt jævlig.
Nr 2: Alt over på 2,5 t, helt topp!
 
Nr 1: Ble igangsatt 1 dag før termin grunnet svangerskapskløe. Fikk epidural da jeg fikk sånne styrtrier/stormrier, det «bremset» litt og fødselen varte vel sånn 12 timer. God fødselsopplevelse.

Nr 2: Styrtfødsel som var over på 1 time. Bor heldigvis nærme sykehus. Grusomt vondt, følte jeg hadde null kontroll, og rakk ikke å få smertelindring. Det rareste var at i mitt hode trodde jeg denne fødselen varte lengre enn første.

Håper nr. 3 ikke blir en styrtfødsel til.. Men må jo bare komme meg igjennom det uansett hva som skjer. :)
 
Nr 1 11 dager over termin startet med rier varte i 17 timer med press rier i 2,5 timer . Ingen smertelindring .

nr 2 . 7 dager før termin . Startet med vannet gikk fødsel var over på 3 timer . Med smertelindring ville heller valgt fødsel nr 1 følte jeg mistet helt kontroll over fødsel med nr 2 pga smertelindringen
 
Fødsel 1 var en evighetsfødsel med rier i flere dager og epidural fordi kroppen ikke orket å føde mer og alt stoppet opp.. etter epidural ble det en veldig god opplevelse og aktiv fødsel ble på 8 timer tror jeg :)

Fødsel 2 var en skikkelig drømmefødsel! Vi var litt chill kanskje siden vi trodde det var så lenge igjen, men hun var ute 1,5 time etter vi kom til sykehuset :hilarious: to pressrier så kom hun som et såpestykke!

bestiller én til av fødsel nr 2, takk :rolleyes:
 
Fødsel 1 var en evighetsfødsel med rier i flere dager og epidural fordi kroppen ikke orket å føde mer og alt stoppet opp.. etter epidural ble det en veldig god opplevelse og aktiv fødsel ble på 8 timer tror jeg :)

Fødsel 2 var en skikkelig drømmefødsel! Vi var litt chill kanskje siden vi trodde det var så lenge igjen, men hun var ute 1,5 time etter vi kom til sykehuset :hilarious: to pressrier så kom hun som et såpestykke!

bestiller én til av fødsel nr 2, takk :rolleyes:
"To pressrier så kom hun som et såpestykke" det var akkurat det jeg følte og :laughing005 husker når jeg kjente at jeg hadde full åpning så kjente jeg ungen skli nedover og jeg ropte ut "han kommer!". Når jordmor kom inn og sjekket meg sa hun at jeg var klar, men måtte ta vannet. Fikk beskjed om å vente, men jeg klarte ikke, to pressrier og ungen sklei ut :laughing002:laughing002
 
"To pressrier så kom hun som et såpestykke" det var akkurat det jeg følte og :laughing005 husker når jeg kjente at jeg hadde full åpning så kjente jeg ungen skli nedover og jeg ropte ut "han kommer!". Når jordmor kom inn og sjekket meg sa hun at jeg var klar, men måtte ta vannet. Fikk beskjed om å vente, men jeg klarte ikke, to pressrier og ungen sklei ut :laughing002:laughing002
Ja jeg lurer på hvordan tredjemann kommer ut :D er virkelig noe i at førstemann baner vei! Denne ramler vel bare ut når jeg skal skreve ut av bilen tenker jeg :hilarious:
 
Ja jeg lurer på hvordan tredjemann kommer ut :D er virkelig noe i at førstemann baner vei! Denne ramler vel bare ut når jeg skal skreve ut av bilen tenker jeg :hilarious:
Hahaha! Husker jordmor på fødemottsket skulle sjekke meg, ja her var det tøyelig! Fikk assosiasjoner til oslofjordtunnelen der jeg lå :hilarious:

Blir spennende å se :nailbiting::rolleyes:
 
Hahaha! Husker jordmor på fødemottsket skulle sjekke meg, ja her var det tøyelig! Fikk assosiasjoner til oslofjordtunnelen der jeg lå :hilarious:

Blir spennende å se :nailbiting::rolleyes:
Haha :hilarious: meget godt kompliment!
 
Første tok det 2,5 døgn fra vannet gikk. Var intens jobbing så jeg skulle slippe keisersnitt.

Andre startet med litt lette tak på morningen. Var mannen som ba meg ringe føden etterhvert (noe jeg syns virket helt unødvendig). Var livredd for å bli sendt hjem igjen. Kom på sykehuset med tre cm åpning. Under to timer etterpå var ungen ute. Fødsel to var helt klart vondest, rakk liksom ikke å få med meg noe da det hele føltes som en lang rie.

Håper nr tre ikke går fult så fort med tanke på barnevakt, nå som vi flytter lenger bort fra familien.
 
Ble strippet onsdag kveld, torsdag morgen begynte det med små rier. De kom og gikk helt til natt til lørdag. Lørdag morgen tok de seg godt opp. Vi reiste på sykehuset og ble undersøkt. 3 cm åpning. Fikk ligge da de hadde kapasitet.
Etter 3 timer med en stor rie fikk jeg epidural. Da stoppet alt opp. Fikk drypp for å få ting til å ta seg opp, de tok vannet. Kom opp i 5 cm. Etter mye styr og venting i 12 timer, fortsatt 5 cm. Hjerterytmen til baby varierte en del.

Etter 15 timer med 5cm sa jeg, nå tar dere han ut. Så endte det med keisersnitt natt til søndag.
01.40 kom det ut en liten gutt på 50cm ( 6 dager på overtid) som satt fast i bekkenet mitt. Hadde hadde merke på hodet for han hadde jobbet sånn men satt fast.
 
Ble satt igang 11 dager på overtid. Fikk satt inn ballong ved 11tiden, den falt ut etter 5timer, når jeg var på do. Ingen rier, men fikk beskjed om å komme inn. Så reiste inn på sykehuset ved 7tiden,fikk én tablett kl 2000 med beskjed om at hvis den ikke gjorde susen ble det ingen ny før morgenen etter.
Men, den tabletten fikk fart i sakene!
Jordmoren trodde ikke helt på meg, men fikk etterhvert forklart saken. Da var kl 2220, og jeg hadde 7cm åpning.
Bar rett på fødestuen og lystgass. :wacky: jeg følte jordmor alltid var et skritt bak, og jeg ante jo ikke hva jeg skulle gjøre. Alt var ganske kaos. Jeg klarte ikke å presse riktig, jordmor truet med å klippe. Litt ufint språk fra min side. Men etter 2timer på fødestuen kom hun, frisk og rask:) gikk værre med meg.. :banghead:

Håper på litt mer følelse av kontroll under denne fødselen.. :)
 
Født en gang før, da ble jeg satt i gang 5 uker før termin, aktiv fødsel i 3 timer, rakk ikke epidural, så gikk ganske kjapt.
 
Back
Topp