Tidligere fødsler

Dropset

Betatt av forumet
heiiii, noen som vet om man kan få tak i skriv fra tidligere fødsler? Hvordan fødslene forløp osv? Husker svært lite av første fødsel, så hadde vært gøy å lest.

Jepp, tror det er bare å kontakte sykehuset du fødte med og be om å få, er det epikrise det heter? Eller kopi av journal?

Ta kontakt med sykehuset eller spør om lege/jordmor kan få det oversendt :)

Jepp, tror det er bare å kontakte sykehuset du fødte med og be om å få, er det epikrise det heter? Eller kopi av journal?

Be om å få kopi av journalen inkl. partogrammet, det er det skjemaet jordmor fyller ut under fødselen. Der kan du se hvilket klokkeslett ting skjedde, hvor mange cm åpning du hadde, ev. komplikasjoner og sånt.

Legen min hadde alle papirer. De sa på sykehuset at det var mer lettvint å få det der. Tok meg en telefon, så fikset hun i skranken det på dagen.

Vet hvordan det føles.. snakket fødsel med sambo og en veninne en kveld og fikk da vite at min nr 2 var stjernekikker i tillegg til at han kom med hånd og hode samtidig. Har ikke jeg fått med meg i det hele tatt og det overasker meg litt.
Men du har nå rett på full innsyn i jurnal så er nok bare å kontakte de/ringe og så sender de deg en utskrift

Back
Topp