Tidligere Exu operert og nå gravid igjen. Redd og trenger råd

mke95

Flørter med forumet
Hei alle flotte!
(Bilder nederst i tråd)

Jeg opererte ut høyre eggleder for to måneder siden pga exu - og nå er jeg så heldig å være gravid igjen. Jeg hadde en kort mensen uke 24-28.juni og deretter positive clearblue eggløsningstester (lilla) fra 4-6.juli. Forventet mens skulle være søndag 21.juli. Jeg har gått på Letrozol under mensen (eggløsningsstimulerende).

Mandag 15.juli testet jeg svaaakt positivt på graviditetstest - tirsdag testet jeg positivt på clearblue digital ukesindikator 1-2 uker. Har testet hver dag med vanlige tester for å sjekke at HcG stiger, noe det har gjort (takk gud). På lørdag 20.juli tok jeg enda en digitaltest (de gale har det godt) - og den viste allerede 2-3 uker. Hcg stiger og jeg er gravid ❤️ Jeg er så glad, og takknemlig, men REDD. Hadde en veldig kort syklus denne gangen, på kun 26. dager.

Jeg skal nå være 4+2 i dag (23.juli) med termin 31.mars med Flo appen (bursdagen til jenta mi på 1,5 år) eller 4+3 med termin 1.april (i følge babyverden app).

Jeg har denne gang ikke hatt noe sterke stikkende smerter eller noe form for blødning (utenom en dag jeg måtte ta klyx pga hard mage), jeg mistenker at den svake friske blodflekken på papiret var en rift i endetarmen. Prøvde å putte en q-tips i vagina senere, for å sjekke om det var noe blod der, og det var det heldigvis ikke. Denne gangen så har jeg ikke hatt noe særlige symptomer utenom at jeg er litt irritabel og svett (forrige uke). Nå er jeg bare nervøs. Leter etter symptomer og føler meg ikke gravid. Har satt meg opp på ekstra vakter på jobb, for å få tiden til å gå frem til tidlig ultralyd på sykehuset 15.august i uke 7+4.

Jeg syns det er så vanskelig og tøft å være mamma og kjæreste oppi alt nå. Eneste jeg tenker på er «Vokser det i egglederen denne gangen også? Er jeg egentlig gravid? Tenk om jeg mister?». Føler meg gal og redd. Vurderer å bestille enda tidligere ultralyd hos han som har fulgt meg opp under svangerskap (privat gynekolog) - i uke 6+3. Er så lenge å vente til 15.august. Men, er samtidig så unødvendig å bruke ekstra med penger for å sjekke privat en uke før offentlig ultralyd.
Privat gyn skal ringe meg nå på fredag etter ferie, så får høre hva han tenker rundt dette også. Har ikke ttt HcG under tiden nå - og er usikker på om jeg vil gjøre det (siden jeg føler meg bra og ikke har noen symptomer på Exu osv). Er redd for at hvis jeg begynner å ta Hcg målinger, så gjør det ventetiden og tiden fremover mer stressende? Ta blodprøve, vente på svar, logge inn på furst 50000 ganger for å se, sammenlikne verdier i forhold til andres osv.

Hva tenker dere?

Tar i mot alle råd angående venting, tiden fremover, erfaringer og gode ord ❤️

IMG_2780.jpegIMG_2855.jpegIMG_2809.jpeg
 
Det er vel liten sannsynlighet for ny EXU dersom den skadde egglederen ble fjernet? Jeg har fått ekstra UL så snart jeg tester positivt flere ganger fordi jeg lever med skadet eggleder... Stigningen på testene dine er jo veldig bra!
 
Det er vel liten sannsynlighet for ny EXU dersom den skadde egglederen ble fjernet? Jeg har fått ekstra UL så snart jeg tester positivt flere ganger fordi jeg lever med skadet eggleder... Stigningen på testene dine er jo veldig bra!

Det er lite sannsynlighet som du sier! Heldigvis. Men, redselen er at noe skal gå galt denne gangen også, en form for angst. Får prøve å smøre meg med tålmodighet til neste helg, og ta en ny digital test for å sjekke om jeg kommer meg til 3+ etterhvert :)
 
Back
Topp