Tidligere blodpropp og fly?

3lisab3th

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har hatt blodpropper/går på blodfortynnende sprøyter i svangerskapet som har fått restriksjoner ift å fly? Jeg mistet i uke 15 i januar og det ble påvist blodpropp i morkaken. Nå går jeg på Klexane og lurer på om det er noen av dere som har fått beskjed om det er ok å fly eller ikke?

Skal på ul på mandag, så jeg skal høre med de da... Men alltid fint å høre deres erfaringer!

Har ikke hatt no påvist blodpropp, og jeg har en sønn på snart 3år.. Men når vi skulle prøve på nr 2, så mistet vi 3 ganger på rad, riktignok innenfor uke 6 på alle. Så jeg går på blodfortynnende nå, bare for sikkerhetsskyld. Har bestilt en tur i slutten av juni, men kom til å tenke på dette med å fly!? Må spørre legen min, på første kontroll!

Er det noen av dere som har hatt blodpropper/går på blodfortynnende sprøyter i svangerskapet som har fått restriksjoner ift å fly? Jeg mistet i uke 15 i januar og det ble påvist blodpropp i morkaken. Nå går jeg på Klexane og lurer på om det er noen av dere som har fått beskjed om det er ok å fly eller ikke?

Skal på ul på mandag, så jeg skal høre med de da... Men alltid fint å høre deres erfaringer!

Jeg har både hatt blodpropp selv og i morkaken og går på klexane og albyl-E. Ettersom jeg har skjønt er det ikke selve det å fly som kan gi blodpropp, men at man blir stillesittende lenge om gangen. Har tatt fly flere ganger i de andre svangerskapene da jeg gikk på blodfortynnende..

Hatt blodpropp i morkaka i første svangerskap. Går nå på albyl-e. Spurte gynekologen om dette, for vi skal ut å reise rundt uke 12.. Han sa det var absolutt ingen problem.. Ved lengre flyreiser skulle man være litt obs, bevege seg mye, bruke støttestrømper osv, men det er ingenting som tilsier at man skal unngå fly.

Tusen takk for svar! Vi har så lyst til å reise en tur denne sommeren... Siste tur uten baby liksom :) Men da er jeg optimistisk også får jeg dobbeltsjekke med sykehuset imorgen :)

Back
Topp