Tidlige ultralydbilder

Kka

Elsker forumet
Februarlykke 2022❄️
Hei
Jeg sniker litt innom her. Er 6+5 i dag med mitt 3. barn. Var i går hos legen pga blødninger. Der ble det tatt en utvendig ultralyd med et dårlig ultralydapparat, sånn bare for å se om vi fant hjerteaksjon. Det fant vi, et lite hjerte kunne vi såvidt skimte inni der. Meen på ultralyden så det veldig ut som to fostre. Legen trodde med det samme at det var to, men så ble hun usikker, hun fant aldri hjerteaksjon hos «foster 2». Jeg har bestilt ny (skikkelig) ultralyd på mandag for å få avklart dette. I utgangspunktet ønska jeg ikke tvillinger, men nå når jeg har fått tygget litt på saken er jeg mest av alt redd for at det skal være to, men ikke liv i begge! Kan godt være det vi så var noe helt annet, men tanken har slått meg før denne ultralyden også. Er så ekstremt mye dårligere denne gang. Hcg målinga mer en doblet seg på under 48timer, og magen begynner å poppe ut allerede i uke 6. Meen alt dette kan nokk forklares på andre måter. Spørsmålet mitt, har dere tvillingforeldre noen tidlige ultralydbilder dere vil dele her, så jeg kan se om jeg (og legen) var helt på jorde når vi så to stk :hilarious: Og dere med fler barn vil dere dele på hvilken måte tvillingsvangerskapet var andelenes enn med 1?
 
Hei
Jeg sniker litt innom her. Er 6+5 i dag med mitt 3. barn. Var i går hos legen pga blødninger. Der ble det tatt en utvendig ultralyd med et dårlig ultralydapparat, sånn bare for å se om vi fant hjerteaksjon. Det fant vi, et lite hjerte kunne vi såvidt skimte inni der. Meen på ultralyden så det veldig ut som to fostre. Legen trodde med det samme at det var to, men så ble hun usikker, hun fant aldri hjerteaksjon hos «foster 2». Jeg har bestilt ny (skikkelig) ultralyd på mandag for å få avklart dette. I utgangspunktet ønska jeg ikke tvillinger, men nå når jeg har fått tygget litt på saken er jeg mest av alt redd for at det skal være to, men ikke liv i begge! Kan godt være det vi så var noe helt annet, men tanken har slått meg før denne ultralyden også. Er så ekstremt mye dårligere denne gang. Hcg målinga mer en doblet seg på under 48timer, og magen begynner å poppe ut allerede i uke 6. Meen alt dette kan nokk forklares på andre måter. Spørsmålet mitt, har dere tvillingforeldre noen tidlige ultralydbilder dere vil dele her, så jeg kan se om jeg (og legen) var helt på jorde når vi så to stk :hilarious: Og dere med fler barn vil dere dele på hvilken måte tvillingsvangerskapet var andelenes enn med 1?
Screenshot_20210703_191736.jpg

Ultralyd 7+4 med tvillinger.
Begge med hjerteaktivitet.

Dette var mitt 3. Vellykkede svangerskap.
Var også gravid med tvillinger året før, men mistet den ene i uke 6.
De to siste svangerskapene utviklet seg helt likt. Ingen mistanker om tvillinger noen av gangene.
Hcg var høy og fin, men ikke "unormalt høy".
I tvillingsvangerskapet (svangerskap Nr3) var magen umulig å skjule i uke 9. Det var ikke luft og oppblåst.. Kjente tydelig liv fra uke 13.

Har også ultralydbilde av da de fant en med hjerteaktivitet og en uten. Kan legge ut om ønskelig? Ser ikke så mye annet enn to fostersekken hvor en er en spire i, og en er tom.
 
Vis vedlegget 360462

Ultralyd 7+4 med tvillinger.
Begge med hjerteaktivitet.

Dette var mitt 3. Vellykkede svangerskap.
Var også gravid med tvillinger året før, men mistet den ene i uke 6.
De to siste svangerskapene utviklet seg helt likt. Ingen mistanker om tvillinger noen av gangene.
Hcg var høy og fin, men ikke "unormalt høy".
I tvillingsvangerskapet (svangerskap Nr3) var magen umulig å skjule i uke 9. Det var ikke luft og oppblåst.. Kjente tydelig liv fra uke 13.

Har også ultralydbilde av da de fant en med hjerteaktivitet og en uten. Kan legge ut om ønskelig? Ser ikke så mye annet enn to fostersekken hvor en er en spire i, og en er tom.
Ja, legg gjerne ved det bilde og :happy: Jeg kan ikke forstå at det jeg så på den ultralyden skal ha vært noe annet enn to babyer! Det var identisk med bilde du la ved, men mindre detaljert og i mindre perspektiv. Jeg er redd jeg blir skuffet om det kun er en, selv om jeg egentlig aldri har ønska meg tvillinger. Mannen blir nokk alvorlig lei seg, han ble glad når legen trodde ho så to.. men før jeg gikk derfra sa legen «tror 90% sikkert at det bare er en» og når vi heller ikke kunne se hjerte slå, kjenner jeg at jeg frykter at det enten ikke var noe eller at det evt ikke er liv hos en av de.
 
Her er mitt, 7+2. Hadde heller ikke unormalt høy hcg. Og var aldri kvalm. Hadde begge morkakene foran, så kjente liv litt senere, uke 16/17, kanskje. Men akkurat som Lil-17 hadde jeg gravidkule i uke 9, som alle så, så jeg kunne heller ikke skjule noe. Nå ligger de to med meg og sover! :Heartblue:Heartpink
 

Vedlegg

  • 64919907-8E69-4345-9807-A99C8F55D164.jpeg
    64919907-8E69-4345-9807-A99C8F55D164.jpeg
    692,2 KB · Visninger: 162
  • CFD21444-F11F-40C9-A10D-7C295A157491.jpeg
    CFD21444-F11F-40C9-A10D-7C295A157491.jpeg
    181,2 KB · Visninger: 157
  • DE336EA8-6E62-4B32-9A35-552D1E941B59.jpeg
    DE336EA8-6E62-4B32-9A35-552D1E941B59.jpeg
    173,6 KB · Visninger: 159
Her er mitt, 7+2. Hadde heller ikke unormalt høy hcg. Og var aldri kvalm. Hadde begge morkakene foran, så kjente liv litt senere, uke 16/17, kanskje. Men akkurat som Lil-17 hadde jeg gravidkule i uke 9, som alle så, så jeg kunne heller ikke skjule noe. Nå ligger de to med meg og sover! :Heartblue:Heartpink
Her ligger de jo tydelig i hver sin «pose» går utifra det vil si at de ikke deler fostersekk? Jeg tok ikke bilde fra ultralyden, det anger jeg på nå. Men det så ikke sånn som dette ut, for disse lå i «samme sekken». Men på hver sin side. Helt likt som på bildet lil-17 la ut, bare mye mer utydelig. Er så nervøs for ny ultralyd, vet ikke lengre hva jeg håper. Annet enn at uansett om det er en eller to, så skal utviklingen og hjertefrekvensen være normal!
 
Her ligger de jo tydelig i hver sin «pose» går utifra det vil si at de ikke deler fostersekk? Jeg tok ikke bilde fra ultralyden, det anger jeg på nå. Men det så ikke sånn som dette ut, for disse lå i «samme sekken». Men på hver sin side. Helt likt som på bildet lil-17 la ut, bare mye mer utydelig. Er så nervøs for ny ultralyd, vet ikke lengre hva jeg håper. Annet enn at uansett om det er en eller to, så skal utviklingen og hjertefrekvensen være normal!
Som regel går det bra om den ene dør så tidlig i svangerskapet. Mulig den blir absorbert av den andre. Ja, Lil-17 er tydelig eneggede tvillinger, mens jeg har toeggede. 6+5 er ennå tidlig. Håper at de finner hjerteslag hos begge dine nå! Er travelt men fantastisk mef tvillinger!
 
PS: I uke 10 hadde jeg en øreliten blødning og gikk på sykehuset. Der konstaterte legen med at jeg holder på å miste den ene med ul. Hun sa den ene var betraktelig mindre enn den andre. Hun spurte om jeg vil at overlegen ta en titt. Jeg sa ja. Og da overlegen undersøkte, tok hun en annen vinkel. Viste seg at begge var like store og begge hjertene slo. Så, det kan og være at den ene låg lit skjult hos deg.
 
PS: I uke 10 hadde jeg en øreliten blødning og gikk på sykehuset. Der konstaterte legen med at jeg holder på å miste den ene med ul. Hun sa den ene var betraktelig mindre enn den andre. Hun spurte om jeg vil at overlegen ta en titt. Jeg sa ja. Og da overlegen undersøkte, tok hun en annen vinkel. Viste seg at begge var like store og begge hjertene slo. Så, det kan og være at den ene låg lit skjult hos deg.
Har og tenkt den tanken. Men kan være legen min har sett helt feil og. At det aldri har vært to, men det så mistenkelig sånn ut fra min synsvinkel, sammen med at jeg hadde tenkt det selv pga kraftige symptomer i forhold til med de to andre og at legen trodde det først.. jaja, får bare vente, i morgen får jeg et endelig svar :)
 
Hei
Jeg sniker litt innom her. Er 6+5 i dag med mitt 3. barn. Var i går hos legen pga blødninger. Der ble det tatt en utvendig ultralyd med et dårlig ultralydapparat, sånn bare for å se om vi fant hjerteaksjon. Det fant vi, et lite hjerte kunne vi såvidt skimte inni der. Meen på ultralyden så det veldig ut som to fostre. Legen trodde med det samme at det var to, men så ble hun usikker, hun fant aldri hjerteaksjon hos «foster 2». Jeg har bestilt ny (skikkelig) ultralyd på mandag for å få avklart dette. I utgangspunktet ønska jeg ikke tvillinger, men nå når jeg har fått tygget litt på saken er jeg mest av alt redd for at det skal være to, men ikke liv i begge! Kan godt være det vi så var noe helt annet, men tanken har slått meg før denne ultralyden også. Er så ekstremt mye dårligere denne gang. Hcg målinga mer en doblet seg på under 48timer, og magen begynner å poppe ut allerede i uke 6. Meen alt dette kan nokk forklares på andre måter. Spørsmålet mitt, har dere tvillingforeldre noen tidlige ultralydbilder dere vil dele her, så jeg kan se om jeg (og legen) var helt på jorde når vi så to stk :hilarious: Og dere med fler barn vil dere dele på hvilken måte tvillingsvangerskapet var andelenes enn med 1?
Hei!
Jeg er gravid med tvillinger nå, mitt 3 svangerskap. Tvillingene ble oppdaget på ultralyd i uke 7. Mine er også toeggede så ligger i hver sin forstersekk med hver sin morkake. Jeg hadde veldig stigning på HCG, var veldig kvalm og uvell! Og jeg klarte ikke å skjule magen etter uke 8!! Masse lykke til i morgen!
 
Hei!
Jeg er gravid med tvillinger nå, mitt 3 svangerskap. Tvillingene ble oppdaget på ultralyd i uke 7. Mine er også toeggede så ligger i hver sin forstersekk med hver sin morkake. Jeg hadde veldig stigning på HCG, var veldig kvalm og uvell! Og jeg klarte ikke å skjule magen etter uke 8!! Masse lykke til i morgen!
Kan jeg spør hvor mye hcg steg. Dette er såklart individuelt men blir litt nyskjerrig likevel. Min var ikke veldig høy, men mer enn dobla seg. Fra 301 4+2 til 849 4+4. da er de tatt med ca 44t mellomrom
 
Da har jeg vært på ultralyd å bekrefta ei lita bønne inni der. Alt så fint ut, å ble flyttet en dag frem. Han fant en liten blodansamling på siden av fostersekken, mulig det er dette legen trodde kunne være en til. Det viktigste er at den lille har det fint inni der :Heartred
 
Da har jeg vært på ultralyd å bekrefta ei lita bønne inni der. Alt så fint ut, å ble flyttet en dag frem. Han fant en liten blodansamling på siden av fostersekken, mulig det er dette legen trodde kunne være en til. Det viktigste er at den lille har det fint inni der :Heartred
Gratulerer med en spire! Rart hvor mye tanker og forhåpninger som kan komme av én kommentar / mistanke.
Håper det går fint med dere begge :Heartred
 
Gratulerer med en spire! Rart hvor mye tanker og forhåpninger som kan komme av én kommentar / mistanke.
Håper det går fint med dere begge :Heartred
Ja, veldig, mannen ble litt lei seg for at det kun var en. Jeg trodde gjerne jeg og skulle kjenne skuffelsen mer, men ble egentlig bare så letta over at alt var fint med den ene, at jeg tenkte ikke så mye mer over det. Nå er det helt greit, vi hadde måtta kjøpt ny bil å pussa opp kjelleren mye fortere en planlagt om det kom to. Så nå kan vi fortsette i det tempoet vi hadde sett for oss selv :)
 
Skitt! Da har du vel en grei indikasjon på at det er mer enn en :hilarious: Var kun en hos meg, å det er helt greit, selv om det hadde vært kult å kunne kalle seg tvillingmamma! Dåkk e råe!! :joyful:
Ja, var visst ikke mye tvil! xsmile9 Var et sjokk til å begynne med, men nå gleder vi oss veldig!
 
  • Liker
Reactions: Kka
Noen som ble overasket med tvillinger senere etter dørste TUL? Var på TUL idag.. jeg ønsket selv i uke 7 for faktisk se det var noen der å har hatt flere drømmer der jeg sitter med en baby i hver arm. Hehe ! Koselig ! Er det fortsatt mulig og finne ut senere det kan være to? Gyn så liksom ikke andre steder enn der han fant foster med en gang.. men så så jeg på det ene bilder når jeg kom hjem at det er liksom en sort prikk på siden. I tillegg fikk jeg ny time i uke 10. Jeg legger ved bilde om noen har noe formening om hva denne dotten ved siden av kan være ? Om det er helt utenkelig at hvis han hadde beveget apperat litt mer ene siden om det kunne dukket opp et til?
 

Vedlegg

  • 29899359-2D0C-4188-A13A-698FCC3A1EAC.png
    29899359-2D0C-4188-A13A-698FCC3A1EAC.png
    7,5 MB · Visninger: 106
Fant ut i dag at jeg er gravid med tvillinger:Heartred:Heartred 6+1.

Hadde en liten mistanke pga høy hcg, 6767 4+6 og 13753 5+1. Men var likevel ett sjokk:nailbiting::hilarious:
 

Vedlegg

  • F65E373C-DE8C-4A87-B968-F7CE87AF5C52.jpeg
    F65E373C-DE8C-4A87-B968-F7CE87AF5C52.jpeg
    700,8 KB · Visninger: 86
Back
Topp