Tidlige graviditetstegn?

almara

Forumet er livet
VIP
Kan dere fortelle meg hvilke tidlige graviditetstegn dere har hatt?

Jeg er inne i første prøveperiode etter at jeg fikk mensen tilbake, og er på dag 26 i syklusen. Føler meg øm i korsryggen men overhode ikke kvalm som jeg var da jeg var gravid med Alma. Mest sannsynlig er jeg vel ikke gravid- men morsomt uansett å høre deres graviditetstegn[:)]. Vil gjerne høre hva som var forskjellig ved evnt. graviditet nr. 2!

Det eneste jeg fra veeldig tidlig, under en ukes tid etter EL, var smerter på v.side da jeg tissa. Var på ul 4 dager før ikm, for å sjekke at alt var i orden (bekymra for at noe var galt da jeg syns prøvetida ble lang) - og da var det corpus luteum cyste som var skyld i vondtene.

Ellers ble jeg kvalm rundt 5 uker på vei tror jeg.

Og forresten, menssmerter - var overbevist om at mensen skulle dukke opp når som helst!!

Krysser fingra for deg og snart meg![:)]

Takk, Tuttelure[:)]!
Spennende dager nå fram mot IKM! Om jeg ikke er gravid nå, skal jeg i hvert fall drikke vin på sommerfesten til jobben på fredag![:)]

He he ja da er det bare å kose seg med vin!!! [:)] Det skal jeg og på jentekveld i juli dersom!!!

ORIGINAL: *Nymåne*

Jeg hadde en liten (feste)blødning 1 uke før jeg testet positivt. Jeg testet positivt litt før jeg var 5 uker på veg, så jeg var i underkant av 4 uker på vei da jeg blødde da. Det var bare noen dråper i trusa, ikke mer enn det.
Det er litt vanskelig å si om jeg hadde flere tegn egentlig, for hele tiden i de 7 mndr vi prøvde hadde jeg "symptomer" av og på, men det var nok bare fordi kroppen forgjeves prøvde å normalisere seg. Men menssmerter hadde jeg stort sett hele tiden (ikke hver dag, men ukentlig), så jeg hadde nok det etter at spiren var plantet og [:D]
Så ble jeg kvalm 2 minutter etter at jeg fikk pos. test [8D] Jeg var nok bare utrolig glad og spent. Men kvalmen startet skikkelig først uke 6...

Kjempespennende å høre! Selv var jeg kvalm ca. en uke før positiv test sist gang. Og husker jeg plutselig kunne bli veldig varm..

Jeg har sikkert rekorden i tidlige graviditetstegn.[8D]

1. gang visste jeg ikke hvordan det kjentes ut å være gravid, og visste ikke at jeg var det før jeg tok en test da jeg var 3+6. Mye murringer etter det, og enorm appetitt. Ikke kvalm før nesten uke 6.

2. gang fikk jeg stikkinger i eggstokken da jeg var 3+3, trodde nesten jeg fikk blindtarmbetennelse, og ble samtidig sulten for første gang siden det første svangerskapet. Masse murringer hele tiden. Negativ test 3+3, og positiv test da jeg var 3+4. Ble ikke kvalm før uke 6.

3. gang, nå, kastet jeg opp, og kjente det på bekkenet da jeg var 2+6. Det stakk noe enormt i eggstokken, murret mye, og jeg begynte å våkne om natten av sult. Begynte å besvime noen dager senere. Pica på de rareste ting fra midten av uke 3. Positiv test 3+2. Skikkelig kvalme fra uke 5-6 denne gangen også, og fikk samtidig total avsky for mat jeg vanligvis er veldig glad i.

Masse lykke til![:)] Selv om det er mest frustrerende, så er det litt spennende å gå rundt og lete etter tegn også.

eineste eg merka, var følesen av at eg var gravid.. så kom hodepinen i 2 uker etterpå...

Jeg hadde mens smerter, var helt sikker på at mensen var rett rundt hjørnet.
Også hadde jeg skikkelig vonde pupper , føltes som om det var 2 kaktuser[8D]

de gangene jeg ble gravid har jeg bare ikke fått mensen, har aldri hatt sånne symptomer så tidlig, det som har vært av symptomer har kommet etter uke 7-8. med bw fant jeg ikke ut at jeg var gravid før uke 5-6, denne gangen var testen kjempe svak helt til uke 5, så fikk det bekreftet av lege.

Første tegnet mitt har vært at kaffe smaker veldig vondt. Dette har skjedd ved begge graviditetene!

H-O-R-M-O-N-E-R [8D] Begynte plutselig ut av det blå å grine av 3 forskjellige program på tv'n en kveld.. tenkte for meg selv "det var da sinnsykt til sørgelige program idag da [X(]", men når jeg da begynte å sippe av scrubs, DA skjønte jeg at noe måtte være i gjære, hehe [8D] Å joda, testen dagen etterpå levnet ingen tvil [:)] Dette var forresten denne graviditeten, første gang merka jeg ingenting før uke 6+3/4 da jeg ble kvalm [:'(]

både denne gangen og den gangen jeg var gravid i august (som endte i sa) hadde jeg det bare på sølelsen. bare visste det liksom. Men jeg hadde mye stikkinger i lysken, og om jeg bøyde meg framover stakk det skikkelig til. Var ofte på so og tissa. men som sagt den sterkeste tegnet jeg hadde var føelsen.. bare følte noe holdt på å bygge seg et rede i magen min[:D]

åååh, gud, føles ut som i forrige jeg satt med den testen og gråt til sambo at vi hadde hatt et "uhell" og p-pillene ikke virket.. og i morgen er jeg 18 uker[:D]  (og nå gleder vi oss bare[:D][:D])

jeg merket ingenting denne gangen. sist kjente jeg det på pupper, metallsmak i munn, trøtt osv med EN gang. Denne gangen har jeg bare vært trøtt en periode. Men ellers ikke no. så veldig forskjell fra gang til gang.

krysser fingrene for deg[:)]

Tusen takk for svar, alle sammen! Veldig spennende å lese[:)].
Tror nok ikke jeg er gravid denne måneden, kjenner ingenting spesielt. Jeg hadde det forresten også sånn at kaffen smakte vondt sist.. og jeg elsker kaffe, så det er helt rart å tenke på i ettertid. Men det kom ikke før i uke seks-sju eller noe sånt, tror jeg...

Morsom og meget interessant tråd det her[:)] Har du ikm i disse dager almara? Jeg har lissom en følelse, og føler at det har stikki litt på ene sida siste dagene.. men det er tidlig - og egentlig kan jeg aldri tro det skal klaffe på første pp!!

ORIGINAL: Tuttelure

Morsom og meget interessant tråd det her[:)] Har du ikm i disse dager almara? Jeg har lissom en følelse, og føler at det har stikki litt på ene sida siste dagene.. men det er tidlig - og egentlig kan jeg aldri tro det skal klaffe på første pp!!

IKM på torsdag- men jeg vil kanskje tro at om jeg ikke da får mensen, kan det være fordi syklusen min enda ikke har stabilisert seg på 28 dager, og at den godt kan være lenger. Når har du ikm da?
Hadde vært kjempegøy om det klaffet for deg på første forsøk, da:)

ps jeg vet egentlig ikke hva ikm står for, føler meg litt teit når jeg bruker den forkortelsen da![:D] Kan noen forklare meg?

ORIGINAL: almara

IKM på torsdag- men jeg vil kanskje tro at om jeg ikke da får mensen, kan det være fordi syklusen min enda ikke har stabilisert seg på 28 dager, og at den godt kan være lenger. Når har du ikm da?

ps jeg vet egentlig ikke hva ikm står for, føler meg litt teit når jeg bruker den forkortelsen da![:D] Kan noen forklare meg?

He he Ikke Kommende Mens! Dagen man normalt skal ha mensen.

Har ikm neste uke, onsdag/torsdag tror jeg[8D] Altså det er første syklusen min etter p-pilleslutt. Så det er ikke sikkert den er på 28 dager. Men om el er 14 dager før så blir det da!

ORIGINAL: almara

He he Ikke Kommende Mens! Dagen man normalt skal ha mensen.

Har ikm neste uke, onsdag/torsdag tror jeg[8D] Altså det er første syklusen min etter p-pilleslutt. Så det er ikke sikkert den er på 28 dager. Men om el er 14 dager før så blir det da!

Takk[:)]. Da har jeg forstått riktig selvom jeg ikke visste hva det stod for.
Krysser fingrene mine for deg!

Takk - og jeg for deg!

Back
Topp