Tidlige gaver til spiren i magen

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Desemberskattene 2024
Januarlykke 2026
I går kom søstrene til kjæresten min med mange gaver! Skjønte fort at alt var til det lille frøet i magen. Kunne ikke helt skjønne hvorfor jeg satt der med babyklær i armene. Er bare 5-6 uker på vei, og hadde absolutt ikke tenkt til å kjøpe noe før uke 12, minst. Så var litt blandet følelser i går. Var jo kjempekoselig å få noe, at de gleder seg så mye! Men vi vet jo ikke noe sikkert, om dette holder hele veien ut...

Vi fikk 7 pysjer, 2 bukser, 2 bodyer, 2 pk sokker, 2 pk smekker, 2 luer, 1 koseklut, 1 teppe, 1 pk med 8 gulpekluter og 1 pk med to smokker.

De er så snille, hadde absolutt ikke forventet å få noe. Koselig og skremmende på samme gang! De har sagt at de skal skjemme bort babyen, og at dette ikke kommer til å bli siste gang hvor vi får noe! Håper på en måte at de ikke kommer med noe mer riktig enda, at det ikke blir noe mer før uke 12.

Hva tenker dere om tidlige gaver? Hva vil dere føle om dere får det?

Jeg vil ikke ha gaver føre jeg er 4-5 mnd på vei. Syntes det er for usikkert når man ee så tidlig på vei..

Men veldig hyggelig da :)

Oi, ja det får man si :) Heldige dere er som har så fin støtte rundt dere :)

Hadde nok også følt litt blandet rundt å få gaver allerede nå. Ingen vet at jeg er gravid bortsett fra én venninne, så vi slipper dilemmaet, men jeg hadde kanskje sagt pent i fra at det er fint hvis de holder litt igjen til man et litt tryggere på at det går bra.

Samtidig så er jeg for å feire det man har her og nå, og finner vi noe vi liker vil vi nok kjøpe det selv om det er "for tidlig". Jeg ER gravid, og vil leve i nuet, og samtidig er jeg realistisk og har også erfart at det kanskje ikke blir som man har tenkt.

Tja, jeg hadde blitt overrasket og glad. Tenker at gavene hadde vi nok alltids fått bruk for før eller siden uansett.

Jeg fikk en gave av min søster tidlig i første graviditet og likte det ikke. Sa klart ifra også. Ville også gjøre første innkjøp til min første baby selv.. Mulig jeg et sær. Skjønner jo at det er godt ment. Men tror uansett det er viktig å hele veien være ærlig og si hva man mener om saker og ting. Mange vellmenende familiemedlemmer, men det er DERES baby, og dere vil nok få igjen for det senere om dere sier ifra når de tråkker over streken. Ting blir ikke lettere når babyn først er der og mange har mye de skulle ha sagt om det ene og det andre ;)

Oi...det var tidlig. Altså, tanken er jo god og det er jo vel ment, men dersom noe skulle skje, så kan det jo bli veldig sårt. Jeg ville sagt det til dem, pakket inn i en veldig pen måte at det er litt for tidlig å ta helt av:)

Oj, det var uvanlig :) Her er gaver velkomne når baby er født. Skjønner jo at det er kun hyggelig ment da!

Det er nok bare hyggelig ment. Jeg hadde syns det hadde vært rart, men tror ikke jeg hadde gjort noe mer med det. Om du syns det er ille så må du si fra. :)

Synes det var veldig hyggelig gjort av de jeg,tydelig at de gleder seg veldig:) si ifra hvis du synes det er for tidlig å handle inn,er jo ikke verre enn det.

Back
Topp