Det har nok i allefall ikke blitt noe bedre, tar meg i å oie og akke meg hver gang jeg skal opp, få på meg sko ol. Smertene er for det meste ikke så intense, og priser meg lykkelig for at det er smertefritt så lenge jeg sitter eller ligger stille! Men de prolapslignende smertene i ryggen er fæle, og jeg har hatt lignende smerter et par ganger i lysken nå også. Jeg har med andre ord ikke blitt bedre selv om jeg har tatt det veeeldig med ro, men heller ikke så veldig mye verre. Tipset noen ga her om å samle beina når man skal reise seg opp... det hjelper betraktelig på smertene! Også anbefaler jeg bb hugme puta, den er veldig god for å avlaste bekkenet![]()
Jeg skal ikke til legen før om litt over en uke, så jeg får se hva hun sier.
Det verste er jo at det er så mye motstridende råd ift dette så man blir jo litt rådvill
Har du ellers blitt noe verre eller bedre Lykkegullet?
Jeg blir liksom ikke helt klok på om dette kan gi seg når det først har slått inn, om det er dømt til å bli verre eller hva som er greia. Men det kan jo hende det er individuelt? Ei venninne av meg syntes hun fikk god hjelp i å gå til "Bekken og barn". Det er for langt unna og for dyrt for min del, men kan være greit å vite at de finnes i Oslo (og sikkert andre steder?) om det er aktuelt for noen. Har lest noen skrekkhistorier om de som ender med å slite resten av livet med bekkenet fordi de ikke lyttet til kroppen under svangerskapet, så jeg kjenner jeg er litt redd for å pushe meg for mye... er nok mange som har det ti reiser verre enn meg, men jeg føler meg invalidisert så det holder allerede
Huff, det høres skikkelig frustrerende og vondt ut! Hos meg er det så og si det samme. Jobber som ped.leder på en småbarnsavdeling så jeg merker det ekstra hvis jeg var vært litt uforsiktig å bært og løftet litt, men stort sett så synes jeg det nesten har "gått over" når det er en ny dag. Men er bare så redd for at det skal utvikle seg og bli verre, litt sånn som du nevner. Også merker jeg det fort i rompa (av mangel på en bedre beskrivelse) hvis jeg går tur på over 30 min
Men tenkte jeg skulle høre med legen min om hun kunne henvise meg til fysioterapeut for å få litt øvelser som jeg kan bruke til å forebygge